2.0D 136km VOLVO

23 Cze 2016, 13:22

Witam mam pytanie :) sprawdzałem w internecie i po VIN jakie mam euro w volvo s40 II 2.0D 136km i pisze ze EURO5 bo posiada dpf/fap (auto ze Szwajcarii) , jakie bede mial skutki jak go usune? bede automatycznie mial EURO4? przejdzie mi wogole przeglad ten samochod?
energymix123
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 17 05 2011
Auto: nie mam

24 Cze 2016, 15:41

.......
energymix123
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 17 05 2011
Auto: nie mam

24 Cze 2016, 16:05

Stan auta z usuniętym dpf nie jest zgodny z dokumentami homologacyjnymi
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Cze 2016, 12:59

Witam , czy do volvo s40 II 2.0D 136km będzie pasować sprzęgło od 2.0 hdi 136km? bo jest 200-300zł tańsze niż szukając do volvo s40. I czy rozrząd też będzie pasował od 2.0hdi 136km bo również jest troszke tańszy :)


Przykładowe aukcje z cenami :)
[link do oferty na Allegro wygasł] 2.0D HDI
[link do oferty na Allegro wygasł] 2.0D volvo
energymix123
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 17 05 2011
Auto: nie mam

25 Cze 2016, 20:09

Jeśli mamy potrzebę kupowania gratów do Volvo to kupujemy dedykowane do volvo. Od HDI do twojego silnika nic nie będzie pasować.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Cze 2016, 20:16

A czemu ma nie pasowac? wkoncu volvo stosuje silniki z PSA 2.0 D ...
energymix123
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 17 05 2011
Auto: nie mam

25 Cze 2016, 20:23

A ten komplet za 1800zł co podałem w linku to jest ok? czy za tani?
energymix123
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 17 05 2011
Auto: nie mam

27 Cze 2016, 10:22

energymix123 napisał(a):A ten komplet za 1800zł co podałem w linku to jest ok?
Jak sam widzisz w opisie pasuje do volvo i do stajni forda . Ty twierdziłeś że to to samo co PSA. Przeczytaj cały opis i doczytaj że to do skrzyni 6-cio biegowej. Przy 5 biegów może być inny wysprzęglik . Polecam Ci rozważny dobór części aby nie było zwrotów.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lip 2016, 13:34

Tu i tu skrzynia 6 :)

Mam pytanie w sprawie oleju, jaki wybrać bo chce zrobić wymianę :)
Volvo s40 2.0D 136KM , posiada FAP .
Volvo zaleca castrol 5w30 a kupiłem samochód z zalanym mobilem 5w30.
I pytanie jest takie , wymienic na mobila(nie wiem na jaki) czy zalac castrola edge lub może coś innego: Motul 8100 X-CLEAN (podobno dobry do FAPA)
energymix123
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 17 05 2011
Auto: nie mam

03 Lip 2016, 17:42

W sprawie tematu silnika, te jednostki były montowane w autach od PSA, Volvo i Fordzie. Do Volvo można w razie konieczności przełożyć silnik od PSA ale nie z Forda, inny osprzęt.
Co do oleju zalałbym castrolem tak jak zaleca producent, tak samo jeżeli chodzi o części zamienne, stosowałbym te które zaleca producent z prostej przyczyny, w razie awarii możesz reklamować rekomendowane części.
Co do DPF/FAP oczywiście można "wyciąć" filtr tylko trzeba to zrobić profesjonalnie wraz ze zmianą softu komputera. Przed wycięciem trzeba sprawdzić czy auto bez filtra nie kopci. Jeśli wtryski, przepustnica są w dobrej kondycji to nie będzie kopcił a poziom spalin będzie mieścił się w normie. Praktycznie SKP czy kontrola spalin nie jest w stanie w 100% wykazać zwiększony poziom spalin, by mieć całkowitą pewność musieli by wziąć auto na hamownię lub mierzyć spaliny w obciążeniu podczas jazdy.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Lip 2016, 19:46

W olej warto zainwestować i wybrać coś od Motula , Valvoline i Millers Oil.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

03 Lip 2016, 20:05

A można sobie tak zmieniać oleje czy trzeba lac jeden? Bo może bym zalal go castrolem lub motulem
energymix123
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 17 05 2011
Auto: nie mam

03 Lip 2016, 21:44

Możesz spokojnie zalać olejem innego producenta, tylko ważne aby to był 5w30.

Wejdź na stronę Motula i tam masz zakładkę dobierz olej
Wybierasz swoje auto, silnik i wyskakuje jakie oleje są zalecane.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

07 Lip 2016, 13:46

wszedlem na strone castrola i motula i szukalem oleju i znalazlo mi ze do mojego volvo pasuje CASTROL EDGE PROFESSIONAL A5 5W30 - tylko ze na internecie nigdzie nie ma 5 l tylko 1l i ogolnie ciezko dostepny ten olej jest (mozna zamiast tego wybrac Castrol EDGE 5W30) ??....

a na motulu dobralo mi MOTUL 8100 ECO-ENERGY 5W30 (drogi ten olej na tle innych ) , może zamiast tego motula mogłby być Motul 8100 X-CLEAN + 5W30 ?? bo pisze ze jest do EURO 4 I 5 , ja mam FAPA i EURO5

Prosze o wasze doradzenie bo sam juz nie wiem....
energymix123
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 17 05 2011
Auto: nie mam

07 Lip 2016, 21:07

Raczej bym nie kombinował z olejami.
Sam mam tego Motula econergy i jestem zadowolony po zmianie z Castrola.

Na allegro od użytkownika Petrostar 5l kosztuje 160 zł sam tam 2 razy zamawiałem i jest ok.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8