4 miliony dwusprzęgłowych przekładni automatycznych DSG

11 Lut 2022, 15:10

W fabryce ŠKODY, w mieście Vrchlabí, wyprodukowany został egzemplarz numer 4 000 000 dwusprzęgłowej, 7-stopniowej skrzyni biegów DQ200. Pierwsza sztuka zjechała z linii produkcyjnej już w 2012 roku, kiedy to rozpoczęła się ich seryjna produkcja. Dwusprzęgłowe skrzynie biegów są stosowane w modelach marki, a także w innych pojazdach Grupy Volkswagen. Co ciekawe, ŠKODA do produkcji komponentów wykorzystuje koncepcję Przemysłu 4.0.

"Wyprodukowanie tylu egzemplarzy to niesamowite osiągnięcie dla całego zespołu ŠKODY. To wspaniałe świadectwo wysokiego poziomu wiedzy inżynierskiej naszej załogi. Konsekwentnie i kompleksowo przyglądamy się możliwościom technologicznym koncepcji Przemysłu 4.0. Wybraliśmy zakład w Vrchlabí jako kamień węgielny w tym sposobie produkcji komponentów w Grupie Volkswagen" mówi Ivan Slimák, kierownik w ŠKODA AUTO Vrchlabí.
4 miliony dwusprzęgłowych przekładni automatycznych DSG Od października 2012 roku zakład w Vrchlabí jest najnowocześniejszą fabryką podzespołów marki ŠKODA. Z tego powodu producent samochodów wybudował nową halę fabryczną i gruntownie zmodernizował cały zakład w ciągu zaledwie 18 miesięcy.

Co ciekawe, niemal połowa produkowanych w Vrchlabí automatycznych skrzyń biegów DQ200 jest montowana w modelach ŠKODA. Pozostałe jednostki przeznaczone są dla pojazdów innych marek Grupy Volkswagen. Do największych odbiorców należą zakłady produkcyjne w Niemczech (15%), Turcji (12%) i Czechach (10%), a także w Wielkiej Brytanii (7%), Izraelu (6%) i Polsce (6%).
4 miliony dwusprzęgłowych przekładni automatycznych DSG Dzięki wielu podjętym działaniom fabryka w Vrchlabí stała się pod koniec 2020 roku neutralna pod względem emisji CO2. Najnowocześniejsze maszyny zapewniają optymalną efektywność energetyczną – w niektórych przypadkach użyty płyn chłodzący jest ponownie wykorzystywany, a systemy transportowe są zasilane bateriami litowymi. Część procesów i etapów produkcji została zdigitalizowana i zaprojektowana dla technologii Przemysłu 4.0. Przykładem może być autonomiczny system transportu, który przenosi części między maszynami CNC, a centrum metrologicznym. Robot typu pick-and-place przekazuje kute wały napędowe do dalszej obróbki. Inteligentny system obsługi, który został opracowany przez markę, wykorzystuje algorytmy do oceny obrazów z kamer 3D i określania ruchów chwytających robota.

źródło: Škoda Polska | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y