Astra H - utrata mocy i kontrolki przy niskich obrotach

06 Lip 2022, 13:17

Panowie, mam problem z moją Astrą H rocznik 2005 silnik 1.4, LPG. Od kilku dni podczas jazdy, gdy mam niższe obroty - na przykład w korku na dwójce, czy nawet przy parkowaniu na wstecznym nagle wyskakują mi kontrolki trakcji oraz ta o naprawie, jednocześnie auto kompletnie traci moc.

Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Na wysokich obrotach jedzie normalnie, autostradą 120-140 km/h przy obrotach powyżej 4 tys. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i było ok. A gdy dojechałem do skrzyżowania, zredukowałem na dwójkę, obroty spadły na chwilę poniżej 2 tys. to zaraz kontrolki, utrata mocy i trzeba odpalać na nowo. Nigdy dotąd taki problem nie występował.

Pewnie podjadę do mechanika, ale może ktoś spotkał się z czymś podobnym i ma jakieś pomysły/wskazówki? Mógłbym już podpowiedzieć mechanikowi, na co zwrócić uwagę.

Jak myślicie, trzeba przeczyścić jakieś styki, wymienić świece, iść na przegląd gazu czy to może jeszcze coś innego? Liczę na was!
JerryLee
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak

06 Lip 2022, 13:43

Znalazłem coś takiego, co odpowiadałoby mojemu problemowi: http://astra-3.pl/usterka-astra-h-brak- ... pedal-gazu

Myślicie, że to może być kwestia przeczyszczenia bezpieczników?
JerryLee
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak

06 Lip 2022, 16:56

Kolego,masz w aucie dwa paliwa,jesli na benzynie nie ma problemów żadnych,to wina po stronie LPG,zawsze zaczyna się od jego filtrów,jeśli nie były wymieniane(faza płynna oraz lotna),potem brnie się dalej w poszukiwaniach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lip 2022, 17:13

Czyli najpierw wyłączyć LPG, pojeździć i sprawdzić czy będzie ok? Problem pojawił się w sumie niedługo po zatankowaniu gazu do pełna, ale to było na Orlenie, a nie jakimś zadupiu. Ok, to pojeżdżę na benzynie i zobaczę co będzie, chciałbym żeby to było to, choć mam wątpliwości.
JerryLee
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak

06 Lip 2022, 20:38

Tak,tak,trzeba sprawdzić jak silnik pracuje na benzynie,zawsze tak rób przy problemach na lpg,może być wina świec,lub przewodów także,wtedy na benzynie może nie być problemów żadnych,przerabiałem te tematy,w sumie to miewałem problemy tylko przez świece,przewody,filtr,lub reduktor,przez sam lpg też,ale tylko raz,gaz był tak podły,że silnikiem zaczęło kierutać na wolnych,zaraz po zatankowaniu,cuchnęło siarkowodorem okropnie,winy po stronie lpg nie można wykluczyć.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lip 2022, 20:54

Nie ma co mędrkować a trzeba odczytać błędy w sterowniku silnika . W 1,6 i 1,8 można je tzw wypedałować . Przeczytać instrukcję na necie jak to zrobić. W 1,4 nie wiem nie próbowałem . Co ciekawe tzw. wypedałowanie błędów jest bardziej wiarygodne niż podłączanie jakiś tam elmów . Elmy nie widzą wszystkich błędów . Sprawdzone.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2022, 19:33

Wracam po długim czasie, bo przez wyjazd nie zajmowałem się autem. Otóż wymieniony problem występuje i na benzynie i na gazie. Mechanik mówi, że błąd to P1500 i zdiagnozowali wstępnie, że może być problem z przepustnicą. Przeczyścili ją i wszystkie styki, niestety opisany problem występuje dalej.

Sam mechanik przyznaje, że opisany błąd może wskazywać na wiele rzeczy i nie jest w stanie na sto procent powiedzieć, co to takiego. Uważa, że najpewniej jednak przepustnica, może czyszczenie nie pomogło, albo sterownik. Proponuje kupić używaną przepustnicę, zamontować ją i sprawdzić, co będzie.

Czy macie może jakieś inne wskazówki? Może ktoś miał podobny błąd i udało mu się go rozwiązać?

Jeszcze raz: przy niskich obrotach, na jedynce, dwójce auto nagle pokazuje kontrolki trakcji i auta z kluczykiem, przechodzi w tryb awaryjny, obroty max to 2000, po wyłączeniu i włączeniu błędy znikają, auto jeździ normalnie, potem przy jakiejś wolnej jeździe, ruszaniu, w korku znów to samo.
JerryLee
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak

07 Wrz 2022, 19:53

Kontrolkę trakcji odrzuć . Zawsze się pojawi przy istotnym błędzie w sterowniku silnika . Błąd p1500 rzeczywiście sugeruje wymianę przepustnicy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2022, 11:58

Dobra, przeczyścili ją niby, przedmuchali, wszystkie styki posprawdzali, ale chyba trzeba wymienić. Sam mechanik mi powiedział, żeby nie inwestować w nową przepustnicę, tylko kupić używaną, bo jak to jednak nie to, to żeby nie marnować za dużo kasy. Więc biorę jakąś używaną przepustnicę z Allegro. Mam nadzieję, że to będzie to, bo jak nie, to ja już nie wiem...
JerryLee
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak

24 Paź 2022, 21:21

Wrócę do tematu, bo może komuś się przydać. W moim przypadku rzeczywiście pomogła wymiana przepustnicy na nową. A właściwie używaną-nową. :)
JerryLee
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak