Audi A3 8L - Spadek mocy, pod górkę zwalnia

Audi A3 8L - Spadek mocy, pod górkę zwalnia

08 Lip 2019, 00:17

Witam wszystkich.
Dzisiaj zostałem posiadaczem Audi A3 z 2001 roku z silnikiem 1.9 TDI (74kW) - wersja z pompowtryskiwaczami.

Nie jestem pewien jaki jest kod silnika, jest to AXR lub ATD ale nie jestem pewny, który kod i nie wiem jak to sprawdzić.

Wraz z kupnem od razu nastało kilka problemów, które mogą oznaczać, że został kupiony trup na którego będzie trzeba wydać z góry drugie tyle co wartość auta

Na początku gdy silnik nie był rozgrzany (tak mi się wydawało ponieważ wskaźnik temperatury wariuje) to wydawało się, że samochód jedzie żwawo, z przyśpieszeniem - tak jak trzeba.
Na wjeździe do obwodnicy przycisnąłem auto do ok. 3 tys. na 1,2,3 biegu aby na obwodnice wjechać z odpowiednią prędkością.
Podczas samego wjazdu nic nie wskazywało, ze coś jest nie tak, Audi jechało normalnie przez pierwsze kilkaset metrów.

Kilkaset metrów dalej gdy trzeba było przyśpieszyć to auto oczekiwanie nie miało w ogóle mocy, nie chciało przyśpieszyć a pod górke nawet zwalniało!
Niestety nie jestem w stanie oszacować jaka to była prędkość, ponieważ prędkościomierz zaniża prędkość, na liczniku miałem 70 kmh a miałem wrażenie że jechałem około 100.
Oprócz tego walnięty jest chyba również wskaźnik temperatury, który raz pokazuje 90c a raz 60-70 oraz wskaźnik paliwa. Przed zatankowaniem była rezerwa a po zatankowaniu 30 litrów było to samo.

Także główny problem to ten z przyspieszeniem, nie jestem pewny czy to tzw. system awaryjny, ponieważ nie zjeżdżałem i nie gasiłem Audi. Kilka godzin później w porze wieczorowej gdy wyjechałem Audi na ulice to wydawałoby się że wszystko było w porządku także wydaje się że taka sytuacja dzieje sie na rozgrzanym silniku lub po osięgnięciu jakiejś prędkości.

Nigdy wczesniej nie miałem diesla ale turbo słychać wyraźnie jak się załącza i ładuje - nie mam pojęcia czy to dobry znak, ponieważ myslałem że spadek mocy to oznaka regeneracji lub wymiany turbiny ale gdy ją dobrze i wyraźnie słychać jak pracuje to na pewno wina turbo?

Nie mam pojęcia co to może być, z tego co czytałem to powodów może być wiele - zawór n75, turbo, EGR, kolektor ssący i jeszcze więcej.
Od czego zacząć to nie wiem dlatego mam nadzieję, że zasięgnę pomocy od forum. nie wiem co najpierw zrobić, jutro mam zamiar podłączyć się do gniazda OBD i sprawdzić czy są błędy, na dniach wymienić filtry, przeczyścić przepływomierz i zobaczyć czy to coś da.

Po dojeździe do domu zobaczyłem jak wygląda sytuacja z filtrami, filtr kabinowy - masakra, zasyfiony, już nowszy wyrzuciłem do kosza przy wymianie w innym aucie, filtr powietrza - tak samo - syf, czy to może być przyczyna ww. sytuacji?

Oprócz tego jest problem z oświetleniem, jest to wersja xenonowa z tego co się zorientowałem ponieważ jest to Audi A3 8L po lifcie i długie świecą dobrze ale krótkie bardzo słabo, to pora na wymiane xenonów? Czy w tej wersji jest przetwornica? Powinna byc a nigdzie jej nie widziałem.

Jeszcze jedno pytanie dotyczące centralnego zamka, pilot jest z jednym okrągłym przyciskiem, przycisk nie reaguje na centralny zamek, po rozebraniu kluczyka w środku jest sprężynka odbijająca kluczyk oraz bateria i nigdzie nie ma żadnej płytki o ile taka tam powinna być.
skyrich105
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 08 Lip 2019, 00:15

Re: Audi A3 8L - Spadek mocy, pod górkę zwalnia

08 Lip 2019, 19:19

skyrich105 napisał(a):Nie jestem pewien jaki jest kod silnika, jest to AXR lub ATD ale nie jestem pewny, który kod i nie wiem jak to sprawdzić.
Jak posiadasz książkę serwisową otwórz ją i na odwrocie okładki znajduje się wlepka z danymi auta. Kod silnika będzie pod mocą w kW.
Kod silnika powinien też być na tabliczce znamionowej pod maską na prawym kielichu jak dobrze pamiętam.

skyrich105 napisał(a):Nie mam pojęcia co to może być, z tego co czytałem to powodów może być wiele - zawór n75, turbo, EGR, kolektor ssący i jeszcze więcej.
Zacznij od podłączenia pod komputer i sprawdzenia błędów na ich podstawie będzie można cos więcej powiedzieć stawiając bardziej trafną diagnozę na naprawę którą trzeba będzie wykonać.

skyrich105 napisał(a):Po dojeździe do domu zobaczyłem jak wygląda sytuacja z filtrami, filtr kabinowy - masakra, zasyfiony, już nowszy wyrzuciłem do kosza przy wymianie w innym aucie, filtr powietrza - tak samo - syf, czy to może być przyczyna ww. sytuacji?
Filtr powietrza może powodować spadek mocy ale nie aż taki jak opisałeś.

skyrich105 napisał(a):długie świecą dobrze ale krótkie bardzo słabo, to pora na wymiane xenonów? Czy w tej wersji jest przetwornica?
Trzeba dokąłdnie sprawdzić jak są ustawione światła być może za nisko stąd problem inna sprawa to może być problem odblasków które są wypalone i nie odbijają już odpowiednio światła przez to słabo świecą.
Ksenony zazwyczaj jak padają to przestają całkowicie świecić lub mrugają czasem wtedy to znak że już coś jest nie tak z samym żarnikiem lub przetwornicą.

skyrich105 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie dotyczące centralnego zamka, pilot jest z jednym okrągłym przyciskiem, przycisk nie reaguje na centralny zamek, po rozebraniu kluczyka w środku jest sprężynka odbijająca kluczyk oraz bateria i nigdzie nie ma żadnej płytki o ile taka tam powinna być.
Ale to chyba nie oryginalny pilot jaki był w tym samochodzie. Na przyszłość warto wrzucić jakieś zdjęcia do tematu bo wtedy łatwiej coś napisać jak widać jeszcze o co chodzi :)
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3006
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Audi A3 8L - Spadek mocy, pod górkę zwalnia

08 Lip 2019, 21:56

Cichy77 napisał(a):skyrich105 napisał(a):
Nie jestem pewien jaki jest kod silnika, jest to AXR lub ATD ale nie jestem pewny, który kod i nie wiem jak to sprawdzić.
Jak posiadasz książkę serwisową otwórz ją i na odwrocie okładki znajduje się wlepka z danymi auta. Kod silnika będzie pod mocą w kW.
Kod silnika powinien też być na tabliczce znamionowej pod maską na prawym kielichu jak dobrze pamiętam.

skyrich105 napisał(a):
Nie mam pojęcia co to może być, z tego co czytałem to powodów może być wiele - zawór n75, turbo, EGR, kolektor ssący i jeszcze więcej.
Zacznij od podłączenia pod komputer i sprawdzenia błędów na ich podstawie będzie można cos więcej powiedzieć stawiając bardziej trafną diagnozę na naprawę którą trzeba będzie wykonać.

skyrich105 napisał(a):
Po dojeździe do domu zobaczyłem jak wygląda sytuacja z filtrami, filtr kabinowy - masakra, zasyfiony, już nowszy wyrzuciłem do kosza przy wymianie w innym aucie, filtr powietrza - tak samo - syf, czy to może być przyczyna ww. sytuacji?
Filtr powietrza może powodować spadek mocy ale nie aż taki jak opisałeś.

skyrich105 napisał(a):
długie świecą dobrze ale krótkie bardzo słabo, to pora na wymiane xenonów? Czy w tej wersji jest przetwornica?
Trzeba dokąłdnie sprawdzić jak są ustawione światła być może za nisko stąd problem inna sprawa to może być problem odblasków które są wypalone i nie odbijają już odpowiednio światła przez to słabo świecą.
Ksenony zazwyczaj jak padają to przestają całkowicie świecić lub mrugają czasem wtedy to znak że już coś jest nie tak z samym żarnikiem lub przetwornicą.

skyrich105 napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie dotyczące centralnego zamka, pilot jest z jednym okrągłym przyciskiem, przycisk nie reaguje na centralny zamek, po rozebraniu kluczyka w środku jest sprężynka odbijająca kluczyk oraz bateria i nigdzie nie ma żadnej płytki o ile taka tam powinna być.
Ale to chyba nie oryginalny pilot jaki był w tym samochodzie. Na przyszłość warto wrzucić jakieś zdjęcia do tematu bo wtedy łatwiej coś napisać jak widać jeszcze o co chodzi


- Tak jak napisałeś tak sprawdziłem, poprawny kod silnika to ATD.

- Na początku były problemy z podłączeniem się do silnika, w ogóle nie chciał się łączyć z silnikiem, jedynie łączył się z hamulcami ale po cierpliwej walce w końcu się udało wyczytać błędy z silnika, hamulców.

Oprócz tego zrobiłem też ogólny raport aczkolwiek nie są w nim uwzględnione wszystkie błędy z silnika ponieważ wcześniej usunąłem je osobno w silniku.

Screeny błędów wrzucam w załączniku.
Raport: https://pastebin.com/NcZ5J3f8

- Prawdopodobnie to wina czegoś z osprzętu z turbiną, być może zawór n75 ale jeszcze nie jestem pewny. Oprócz błędów wykonałem pomiar ciśnienia, który rónież jest w załączniku.

- Co to świateł to najlepsze jest to że w ogóle nie mogę się dopatrzyć czy jakakolwiek przetwornica się tam znajduje.

- Prawdopodobnie nie jest to oryginalny pilot a najgorsze jest to że jest tylko jeden komplet no ale trudno.

W załączniku wysyłam zdjęcia.
skyrich105
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 08 Lip 2019, 00:15
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Vision RS - innowacyjne wnętrze Skoda Vision RS - innowacyjne wnętrze
    Usportowione i wykonane z produktów najwyższej jakości – takie jest wnętrze Skody VISION RS. Kompaktowy, oddający dynamicznego ducha model RS można już teraz obejrzeć na udostępnionych przez markę szkicach i ...
    Zabici bez zaiętych pasów Zabici bez zaiętych pasów
    Aż 50% ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku. Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo podczas ...

  •