Audi A4 B8

06 Sie 2021, 14:36

Cześć,
Przymierzam się powoli do zakupu auta i padło na A4 B8, rocznik 2013-2015 w dieslu. Czy ktoś będzie mi w stanie powiedzieć, które silniki z klasycznego 2.0 są warte uwagi? Z tego co wiem to w wersjach poliftowych raczej większych problemów być nie powinno, a jeśli już to w których wersjach powinno być ich najmniej?

Nie ukrywam, wpadł mi w oko taki egzemplarz: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-2 ... DZ0sB.html?

Czy wygląda na warty uwagi czy lepiej na starcie dać sobie spokój? Wersja 150KM Quattro. Coś więcej ktoś mi powie o tym modelu silnika? :)
Michal5
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sie 2021, 15:24

A o jakim polficie mówisz, w A4 B8 masz wszystkie TDI na Common Rail-u, to nie są czasy Golfa V, gdzie masz 2,0 TDI PD wadliwe, gdzie jedyne godne uwagi to 1,9 tdi
2,0 tdi 150 to podobny silnik do 136-tki i 143, ten sam moment obrotowy tylko więcej mocy przy wyższych obrotach., to jest nowsza seria 2,0 tdi CR
jak zabraknie mocy, co przy quattro może być możliwe, straty, waga itd to zawsze na 200 koni można zrobić ten silnik.
Sprawdź rozrząd kiedy robiony, czy w ogóle jak chcesz kupić, w jakim stanie sprzegło, czy nie ślizga, dwumas nie stuka, ewentualnie turbosprężarka.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 919
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sie 2021, 20:56

Owszem są różnice, oprócz fl a4 dostała nową generację silników EA288(2.0 tdi 150 i 190km), która okazała się świetna za równo bez względem elastyczności, kultury pracy czy bezawaryjności.

Więc szukałbym 150ki lub 190ki na twoim miejscu.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 572
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

08 Sie 2021, 11:26

demirbiras napisał(a):A o jakim polficie mówisz, w A4 B8 masz wszystkie TDI na Common Rail-u, to nie są czasy Golfa V, gdzie masz 2,0 TDI PD wadliwe, gdzie jedyne godne uwagi to 1,9 tdi
2,0 tdi 150 to podobny silnik do 136-tki i 143, ten sam moment obrotowy tylko więcej mocy przy wyższych obrotach., to jest nowsza seria 2,0 tdi CR
jak zabraknie mocy, co przy quattro może być możliwe, straty, waga itd to zawsze na 200 koni można zrobić ten silnik.
Sprawdź rozrząd kiedy robiony, czy w ogóle jak chcesz kupić, w jakim stanie sprzegło, czy nie ślizga, dwumas nie stuka, ewentualnie turbosprężarka.

quel napisał(a):Owszem są różnice, oprócz fl a4 dostała nową generację silników EA288(2.0 tdi 150 i 190km), która okazała się świetna za równo bez względem elastyczności, kultury pracy czy bezawaryjności.

Więc szukałbym 150ki lub 190ki na twoim miejscu.


Właśnie to miałem na myśli pisząc o polifcie. Jest kilka aut w wersji 150KM, pytanie czy do tego auta ten silnik nie będzie za słaby? Jest jeszcze starsza wersja 177KM, ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej o tej wersji silnika? Nie chcę wziąć czegoś słabszego lub awaryjnego, gdzie później auto spędzi więcej w serwisie niż na drodze.
Michal5
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sie 2021, 12:51

Nie będzie słaby, użytkowałem starszą wersję 143km w avancie i bez problemu można wyprzedzać. 150kę zawsze możesz chipować pod 190/200km. Jeśli chcesz czegoś więcej to szukaj wersji 190.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 572
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy taryfikator mandatów karnych od 1 grudnia 2021 - zmiany
    Jak już zapewne większość kierowców słyszała od grudnia ma zmienić się trochę obecny taryfikator mandatów ma się to przyczynić do surowszego karania kierowców. Jakie zmiany obejmują punkty karne ? Jest ...
    Toyota Supra z 1994 roku sprzedana na aukcji
    Już niedługo nowa generacja Toyoty Supry trafi do salonów. Tymczasem oryginalna Supra 4. generacji z 1994 roku została sprzedana na portalu aukcyjnym Bring A Trailer za kwotę aż 121 000 dolarów, czyli ponad ...

  •