Auto 20-35tys, sedan, mocna benzyna

20 Gru 2019, 22:20

meksyk69 napisał(a):@szybki o gs430 jedynie czytałem, ogólnie ludzie mówią, ze auto proste w budowie, ekonomiczne jak na ta moc i tańsze w utrzymaniu niz europejskie v8. Napisz proszę kilka słów o jego utrzymaniu, silniku, bolaczkach. Do czego porownalbys jego utrzymanie? Jak wypada np. względem v8 e39?


Troszkę inna bajka :D Nie wiem co chciałbyś wiedzieć ale części eksploatacyjne w normalnej cenie, poszczególne części nie opłaca się kupować w zamienniku lepiej kupić w aso, budowa cepa + techniczne spokrewniony z gs300 więc duże ułatwienie w razie poważniejszej usterki np.skrzyni biegów. Już nie wspomnę że spotkasz w nim tojotę :D
Pocieszające jest to że wady fabryczne dotyczą głupot typu mechanizm anteny reszta jest w rękach użytkownika.
Zawieszenie jest trwałe, elektromechanicznie też jest ok.

Na tyle lat jazdy tym autem tylko raz miałem poważną awarię ale auto było w 100% jezdne a naprawa kosztowała grosze bo część pochodziła z landcrusera.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2019, 22:29

Dokładnie jaki budżet bym potrzebował na zakup zadbanego gzemplarza?
meksyk69
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Auto: BMW e39
Silnik: 2.5i 192km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Gru 2019, 22:36

meksyk69 napisał(a):Dokładnie jaki budżet bym potrzebował na zakup zadbanego gzemplarza?


To zależy bo trochę dziwna syt.się wytworzyła. Sporo osób podciąga te auta pod wymysły pt.clasic car itp. żeby wyciągnąć kasę. Ogólnie za fajną sztukę trzeba dać koło 25-30k w zależności od stanu, wersji i inst lpg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2019, 22:40

W razie czego mam swoj zaufany warsztat, moj gazownik gazowal ls'y, is, gs'y. W sumie zależy od egzemplarza, jeśli byłby w dobrym stanie z juz założona instalacja to nie ma problemu.
meksyk69
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Auto: BMW e39
Silnik: 2.5i 192km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Gru 2019, 22:44

Ogólnie z lpg nie ma problemu w gs mk2
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2019, 02:37

@invi cos mi tu nie pasuje, zeby zrobic 80tys rocznie to musisz jezdzic sluzbowo, a jesli jezdzisz sluzbowo to jezdzisz autem nowym, nikt nie kupuje 12 letniego auta w dodatku w benzynie do trzaskania kilometrow, wiec dla przecietnego Kowalskiego czyszczenie nagaru wypadnie co 3 lata, czyli 200zl na rok, to zaden koszt. Nawet jak ktos lata prywatnym autem na jakims uberze to szuka auta z gazem lub diesla, koniec końców nikt nie wybierze takiego auta w celach zarobkowych

Pisanie caky czas o tych 4 tys na pakiet startowy tez smieszne, to brzmi jakby kazde inne auto po zakupie nie wymagalo ani złotówki, nie znam sie na lexach ale powiedz tak szczerze ile wydasz na pakiet startowy do jakiegos is 2k? Cokolwiek nie kupisz mysle ze te 2-3k wydasz, wiec tysiak wiecej przy tsi to zaden argument przeciw
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2019, 09:12

Raziel11 napisał(a):cos mi tu nie pasuje, zeby zrobic 80tys rocznie to musisz jezdzic sluzbowo, a jesli jezdzisz sluzbowo to jezdzisz autem nowym, nikt nie kupuje 12 letniego auta w dodatku w benzynie do trzaskania kilometrow, wiec dla przecietnego Kowalskiego czyszczenie nagaru wypadnie co 3 lata, czyli 200zl na rok, to zaden koszt. Nawet jak ktos lata prywatnym autem na jakims uberze to szuka auta z gazem lub diesla, koniec końców nikt nie wybierze takiego auta w celach zarobkowych


Już kiedyś Ci mówiłem że Twoje postrzeganie świata kończy się na aso więc nie ubieraj w to innych. Jak lubisz chodzić w kapeluszu w ciapki na głowie to my to musimy uszanować bo masz do tego prawo ale nie musimy robić tak samo a Ty nie wmawiaj nam że to jest normalne i wszyscy tak muszą.

Powtórze Ci ... oraz innym do robienia dużych przebiegów nie potrzeba ani nowego auta ani aso.
Starymi toykami/lexami przez ostatnie 15lat zrobiłem ponad 1mln.km. i zrobiłem to za 1/3 ceny tego co bym kupił nowe auto i je serwisował w aso.
Do tego jest to sposób na motoryzacje który zapodaje innym i sprawdza się w 100%. Nadmienie Ci tylko że jest nas 3ech w obrębie jednej firmy i od 2lat zajmujemy się motoryzacją zarobkowo.
Raziel11 napisał(a):Pisanie caky czas o tych 4 tys na pakiet startowy tez smieszne, to brzmi jakby kazde inne auto po zakupie nie wymagalo ani złotówki, nie znam sie na lexach ale powiedz tak szczerze ile wydasz na pakiet startowy do jakiegos is 2k? Cokolwiek nie kupisz mysle ze te 2-3k wydasz, wiec tysiak wiecej przy tsi to zaden argument przeciw

Na każde auto wydasz 2k na starter jeżeli go zrobisz porządnie tylko chyba sam wiesz że tu chodzi o kwoty które wydajesz dalej podczas użytkowania.

R11 Podsumowując fajnie że przy aucie do funu zamieniłeś fwd na fwd i kupujesz akumulatory po 800zł.ale nie tłumacz wszystkim że to jest norma. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2019, 14:42

szybki napisał(a):Na każde auto wydasz 2k na starter jeżeli go zrobisz porządnie tylko chyba sam wiesz że tu chodzi o kwoty które wydajesz dalej podczas użytkowania.

to zalezy ile bedziesz jezdzil, robiac 10-15tys rocznie koszty nie powinny byc duze, natomiast do robienia 80tys rocznie nikt nie kupi takiego auta uzywanego
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2019, 14:55

szybki napisał(a):R11 Podsumowując fajnie że przy aucie do funu zamieniłeś fwd na fwd i kupujesz akumulatory po 800zł

Po co te uszczypliwosci? Sam probujesz narzucic wlasne zdanie.
Kazdy zakup to kompromis, ja nie szuikalem auta na tor zebys sie tutaj podsmiewal ze to FWD, auto mialo byc wzglednie mlode 2011/2012, z niskim przebiegiem, polski salon, , rozsadne koszty eksploatacji i cena do 60tys z pakietem startowym, tylko hatchback albo coupe.
Cupra spelnila te wszystkie wymagania, auto jezdzi tylko w lecie wiec z trakcja nie jest najgorzej, auto nie jezdzi po torze a w warunkach miejskich i pozamiejskich prowadzi sie wystarczajaco dobrze zebym mial z jazdy fun, a przy mocy obecnie 310km / 450Nm robi juz calkiem sensowny czas na 100, jak mi brakuje wrazen w sezonie to wypozyczam sobhie M2, M4 czy inne bardziej sportowe auto :)
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2019, 15:46

Wiesz, ale mierzyć fun z jazdy i podniecać się w 300 konnym fwd czasami 0-100 to tak jakby uznawać porobionego passata 1.9tdi za sportowe auto.

A uszczypliwości to są pewnie z tego powodu że wydałeś kupę kasy na zamianę jednego auta na drugie takie samo auto. Deal stulecia.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

21 Gru 2019, 16:18

Raziel11 napisał(a):Po co te uszczypliwosci? Sam probujesz narzucic wlasne zdanie.
Kazdy zakup to kompromis, ja nie szuikalem auta na tor zebys sie tutaj podsmiewal ze to FWD, auto mialo byc wzglednie mlode 2011/2012, z niskim przebiegiem, polski salon, , rozsadne koszty eksploatacji i cena do 60tys z pakietem startowym, tylko hatchback albo coupe.
Cupra spelnila te wszystkie wymagania, auto jezdzi tylko w lecie wiec z trakcja nie jest najgorzej, auto nie jezdzi po torze a w warunkach miejskich i pozamiejskich prowadzi sie wystarczajaco dobrze zebym mial z jazdy fun, a przy mocy obecnie 310km / 450Nm robi juz calkiem sensowny czas na 100, jak mi brakuje wrazen w sezonie to wypozyczam sobhie M2, M4 czy inne bardziej sportowe auto


Ok. Wypożyczaj sobie ... jak to tak super Cie tanio wychodzi i masz taki zaje fan z jazdy zwykłym fwd... :D
Ja wolę inne doznania :D

Raziel11 napisał(a):to zalezy ile bedziesz jezdzil, robiac 10-15tys rocznie koszty nie powinny byc duze, natomiast do robienia 80tys rocznie nikt nie kupi takiego auta uzywanego


Chłopie ale do Ciebie się mówi jak do ściany...

Ja i wszyscy moi wspólnicy/koledzy nawalamy rocznie po około 60-80k.km. autami UŻYWANYMI !!! ROZUMIESZ???
Do niedawna były same stare Lexy r6 3,0 i V8 teraz jest więcej wynalazków. Nic nikomu się nie psuje a zaoszczędzoną kasę inwestuje auta do funu (trochę bardziej fanowatego niż cupra fwd :D ).
Nie korzystam z aso chyba że jakaś część jest w podobnej cenie co zamiennik albo nawet dużo taniej... a do tego pracuje w branży motoryzacyjnej :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2019, 16:40

fcgetin napisał(a):Wiesz, ale mierzyć fun z jazdy i podniecać się w 300 konnym fwd czasami 0-100 to tak jakby uznawać porobionego passata 1.9tdi za sportowe auto.

No tak przecież producenci się pomylili
- Leon Cupra mk2 Cupra/R/Copa od 240..do ponad 300 wszystko FWD /od ok 7 sek do 5.8 0-100)
- Renault Megane 3 RS Thropy 265/275 FWD /6 sek 0-100/
- Mazda 3 MPS 260 koni FWD /6.1 sek 0-100/
- VW Golf 7 FL GTI 2,0T 290 FWD /automat 5.6 0-100/
- Honda Civic X Type-R 320 FWD /5,8 0-100/
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2019, 17:06

Pionek napisał(a):No tak przecież producenci się pomylili
- Leon Cupra mk2 Cupra/R/Copa od 240..do ponad 300 wszystko FWD /od ok 7 sek do 5.8 0-100)
- Renault Megane 3 RS Thropy 265/275 FWD /6 sek 0-100/
- Mazda 3 MPS 260 koni FWD /6.1 sek 0-100/
- VW Golf 7 FL GTI 2,0T 290 FWD /automat 5.6 0-100/
- Honda Civic X Type-R 320 FWD /5,8 0-100/


Pionuś jeździłem autami przez Ciebie podanymi i... mps jest zwyklakiem do bólu to samo golf gti. Megan 3rs oraz civic X TR jest fan na winklach i to już bardziej w ujęciu torowym lub nocnej szarży na bezludziu.
W warunkach ulicznych zwykłych trzeba długo czekać żeby wykorzystać potencjał zawiasu bo jednak trzeba mieć na uwadze że nie jestem sam na drodze.
Co do strzału z miejsca w porównaniu do moich funowatych awd i rwd te auta są porażką natomiast jako zwykłe dd czemu nie ... :ok:

p.s.

Pionuś i nie operuj tymi tabelkami bo dla wyjadaków jest to trochę siara na równi z podawaniem ile ma na liczniku co jest domena dzieci którym się więcej wybacza ;-)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2019, 17:19

fcgetin napisał(a):Wiesz, ale mierzyć fun z jazdy i podniecać się w 300 konnym fwd czasami 0-100 to tak jakby uznawać porobionego passata 1.9tdi za sportowe auto.

a Ty czym mierzysz fun z jazdy?

fcgetin napisał(a):A uszczypliwości to są pewnie z tego powodu że wydałeś kupę kasy na zamianę jednego auta na drugie takie samo auto. Deal stulecia
cale szczescie wydalem swoje pieniadze :)


szybki napisał(a):Ok. Wypożyczaj sobie ... jak to tak super Cie tanio wychodz
Taka M2 kosztuje mnie 300zl na dobe, 300zl voucher na tor na 10 okrazen i jakies 200zl paliwo, za 800zl smigam sobie od rana do wieczora po ulicy, torze, obwodnicy, jak dla mnie dobry deal raz na miesiac czy dwa w sezonie


szybki napisał(a):Ja wolę inne doznania

Czyli jakie?

szybki napisał(a):W warunkach ulicznych zwykłych trzeba długo czekać żeby wykorzystać potencjał zawiasu bo jednak trzeba mieć na uwadze że nie jestem sam na drodze.
No wlasnie, wiec w warunkach ulicznych i codziennego uzytkowania taka Cupra spelnia oczekiwania w 100%

szybki napisał(a):Co do strzału z miejsca w porównaniu do moich funowatych awd i rwd te auta są porażką
I czym to mierzysz jak nie czasem 0-100 i subiektywnym odczuciem kopa w plecy? roznica FWD/AWD to ulamki sekundy, na dobrej opinie 19 i suchym asfalcie nie ma problemow z trakcja wiec nie domonizujmy
Ostatnio edytowany przez Raziel11, 21 Gru 2019, 17:31, edytowano w sumie 1 raz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2019, 17:26

szybki napisał(a):Pionuś jeździłem autami przez Ciebie podanymi i... mps jest zwyklakiem do bólu to samo golf gti. Megan 3rs oraz civic X TR jest fan na winklach i to już bardziej w ujęciu torowym lub nocnej szarży na bezludziu.
W warunkach ulicznych zwykłych trzeba długo czekać żeby wykorzystać potencjał zawiasu bo jednak trzeba mieć na uwadze że nie jestem sam na drodze.
Co do strzału z miejsca w porównaniu do moich funowatych awd i rwd te auta są porażką natomiast jako zwykłe dd czemu nie ...

p.s.

Pionuś i nie operuj tymi tabelkami bo dla wyjadaków jest to trochę siara na równi z podawaniem ile ma na liczniku co jest domena dzieci którym się więcej wybacza

Ale Szybki dla Ciebie np jedzenie w wykwitnej restauracji w centrum W-wy może być bezsensu bo przecież pomidorowa czy frytki tak samo smakują w barze mlecznym w Gorzowie..
No ale ..chodzi o to że są to sportowe auta, tak się je klasyfikuje, do tego producent wiedział co robi i one mając napęd przedni pięknie zasuwają i mają konkretnie osiągi.
A osiągi Golfa 7 GTI w tej wersji 290 konnej pokazują że FWD tez może konkretnie pojechać, tak samo Cupra II sprzed 13 lat.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna