Auto do +/-30tys.

02 Sty 2018, 08:19

Witam,
w tym roku przymierzam się do zmiany auta.
Swoją dziewiętnastoletnią Corsę chcę zmienić na coś większego i nowszego.
Moje wymagania odnośnie auta:
- budżet ok. 30 tysięcy
- 2006r i nowsze (im nowsze tym lepiej)
- najlepiej sedan
- benzyna (z LPG lub możliwością montażu instalacji)
- pojemność do 2.0
- moc 100KM+
- manualna skrzynia biegów
- chętnie z podgrzewanymi siedzeniami (może być skóra)
- mile widziana navi, podgrzewana przednia szyba itp.
Chciałbym, żeby to było autko znanej marki tj. Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Lexus, Saab.
Jeśli macie jakieś propozycje aut w miarę bezawaryjnych to chętnie je poczytam.
Dziękuję!
mariusz6793
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 973ccm, 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sty 2018, 10:00

mariusz6793 napisał(a):- 2006r i nowsze (im nowsze tym lepiej)

mariusz6793 napisał(a):Chciałbym, żeby to było autko znanej marki tj. Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Lexus, Saab.


To Twoje pieniądze i zrobisz z nimi co uważasz, ale czy nie lepiej zamiast dla znajomych i sąsiadów kupić auto po prostu dla siebie? Z jednej strony ma być bezawaryjnie, mała pojemność i LPG (w domyśle zakładam, że fajnie byłoby, żeby części były jak najtańsze), z drugiej odpowiedni znaczek na masce, sugerujący, że Cię stać na samochód marki premium (a dobrze wiesz, że tak nie jest).
30 tys. zł pozwala Ci myśleć o Astrze J 1.4 Turbo, Citroenie C5 2.0, Renault Lagunie III 2.0T czy Mitsubishi Lancerze 1.8. Każdy jeden to bardzo przyzwoity samochód, stosunkowo tani w utrzymaniu, często bogato wyposażony, statystycznie mało awaryjny.
Jeśli jednak ważne jest dla Ciebie to, jak postrzegają Cię inni ludzie możesz rozważyć takie modele jak (oferty przykładowe):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Saab to premium wyłącznie z nazwy, skrzypiące badziewie.
Na 11-letniego i młodszego Lexusa za słaby budżet, na porządnego MB i BMW również.
Audi tylko wspomniane wyżej A4 B7 lub A3 8P (nie było nadwozia sedan w tej generacji).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Sty 2018, 10:35

Astra J 1.4T- ok, ale tylko w sedanie, a o to już ciężko z moim budżetem
Lancer 1.8 - jakieś doświadczenia z tym autem?
A4 B7 - słyszałem, że dobre są 1.8T, a bez turbiny 1.6 lub 2.0?
Cytryny, Renault, Peugeota - nie chcę.
mariusz6793
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 973ccm, 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sty 2018, 10:50

mariusz6793 napisał(a):Astra J 1.4T- ok, ale tylko w sedanie, a o to już ciężko z moim budżetem


Coś z początku produkcji dostaniesz, problemem jest jedynie mała ilość ofert sprzedaży.

mariusz6793 napisał(a):Lancer 1.8 - jakieś doświadczenia z tym autem?


Auto praktycznie pozbawione typowych usterek, nie licząc kiepskiego lakieru. Miękkie zawieszenie, silnik dużo pali (ale toleruje LPG), autko zwrotne jak na swoje gabaryty.
Napisz do forumowicza yeti65, jeździ takim Lancerem, tyle, że z mniejszym silnikiem.

mariusz6793 napisał(a):A4 B7 - słyszałem, że dobre są 1.8T, a bez turbiny 1.6 lub 2.0?


Tak, ale 1.6 to zdecydowanie za mały silnik do tego auta. 2.0 lubi olej.
Optimum to właśnie 1.8T.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Sty 2018, 18:09

Czyli mamy:
- Opel Astra J 1.4T 140KM
- Audi A4 B7 1.8T 163KM
- Audi A3 8P 1.8T 163KM
- Mitsubishi Lancer VIII 1.8 140/143KM
A coś z:
- BMW np. E90 lub
- Volvo np. S60/S80 lub
- Mercedes np. C180 lub
- Toyota np. Avensis (III generacja)
Podoba mi się również Nissan Qashqai (I generacji) - odbiega on od mojej początkowej koncepcji zakupów.
mariusz6793
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 973ccm, 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sty 2018, 19:58

A3 8P nie miało 1.8T, tylko TFSI
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW serii 3 - samochód do driftu
    Kompaktowe BMW urosło już do miana legendy driftu i sięgają po nie zarówno amatorzy, jak i doświadczeni zawodnicy. Na zawodach driftingowych zobaczymy przeróżne wersje i generacje serii 3 – od już dość ...

02 Sty 2018, 20:11

Tu masz S60 z polskiego salonu:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Do tego LPG sekwencja za 3500-4000zł. Jeśli boisz się OC to rzuć sobie w jakąś porównywarkę i oblicz jaka różnica wyjdzie Ci pomiędzy 2.0 a 2.5 w takim Volvo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Sty 2018, 20:38

Ossy napisał(a):porównywarkę i oblicz jaka różnica wyjdzie Ci pomiędzy 2.0 a 2.5 w takim Volvo.


Za s60 2.5T OC wynosi stówkę więcej niż za vectrę c 1.2/122 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Sty 2018, 20:56

Ja płacę w Warszawie 1200zł za 2.4.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Sty 2018, 21:51

Jak w A3 jest TFSI to jednak odpada z kręgu moich poszukiwań.
Jestem wielkiej miejscowości w województwie świętokrzyskim także OC mnie wyjdzie taniej ;-)
Czyli jak Volvo to celować w pięciocylindrowe 2.5T?
Ten silnik 210KM?
Dlaczego nie 2.0T?
Aktualizuję listę:
- Opel Astra J 1.4T 140KM
- Audi A4 B7 1.8T 163KM
- Mitsubishi Lancer VIII 1.8 140/143KM
I czy coś ewentualnie z tych, co wypisałem powyżej jeszcze polecicie?
mariusz6793
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 973ccm, 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sty 2018, 22:00

Dlaczego 2.5T?
2.0T ma również 5 cylindrów, więc koszty utrzymania są podobne. Różnica w spalaniu około 1l/100km.
2.0T ma 240Nm od 2200 obrotów,
2.5T ma 320Nm od 1500 obrotów - jeździsz przyjemniej jak dieslem, brak odczuwalnej turbodziury.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Sty 2018, 22:03

Ossy napisał(a):2.0T ma 240Nm od 2200 obrotów


Skąd te dane? Bo według hamowni te 240 NM ma od 1800 obrotów.

Sama turbodziura nie zależy od tego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sty 2018, 22:24

Ossy napisał(a):2.0T ma 240Nm od 2200 obrotów,


galakty napisał(a):Skąd te dane? Bo według hamowni te 240 NM ma od 1800 obrotów.


Obydwaj macie rację, do 2003 było od 2200, później od 1850

BTW i tak nie widzę żadnej przewagi 2.0T nad 2.5T :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Do tego weźcie pod uwagę fakt, że 2.0T w tym kraju to głównie przekładane angliki i można wdepnąć w kupę
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Sty 2018, 22:45

W Polsce ten 2.0T nie był popularny, tylko wolnossące 2.4. Spalanie podobne we wszystkich silnikach. Ja w trochę starszym 2.4T wyciągam średnio 11-13l LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Sty 2018, 22:54

Ossy napisał(a):Ja w trochę starszym 2.4T wyciągam średnio 11-13l LPG.


Biorąc pod uwagę, że kompakty z mulastymi silnikami biorą po 9-11 LPG to również nie widzę sensu w szukaniu mniejszego silnika na siłę. Taki Golf 3 na starej instalacji pomimo małej wagi łykał mi średnio 9 litrów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007