Benzyna czy diesel

04 Lip 2008, 20:53

który samochód jest lepszy
chodzi mi głównie o dynamikę jazdy, komfort jazdy, elastycznosć
z silnikiem benzynowym czy dieslem
powiedzmy ze mówimy o natępujących silnikach:
audi a4/passat B5 1,8 125KM i 1,9TDI 110KM

1. czy to prawda ze kazdy diesel w porównaniu do benzyny wolnossącej jest dynamiczniejszy, oszczędniejszy, zrywniejszy, elastyczniejszy i lepszy?
benzyna za to jest cichsza i wiecej pali
dobrze mysle

2. jakie są główne różnice w jechaniu dieslem a benzyną, zakres obrotów, dynamika, moment obrotowy?

3. ile pali silnik 1,9TDI prawda ze średnio 5-6l?

4. czy prawdą jest ze diesel jest bardziej elastyczny?!?!?!?! :P moze mniej?

5. jakbyście mieli wybierac to co będzie lepsze
1,8 125KM czy 1,9TDI 90KM?

6. 1,8 125KM czy 1,9TDI 110KM?

7. a4 czy passat b5?

pozdrawiam
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

04 Lip 2008, 20:56

haha xD
7. a4 u mnie wygrywa!
1. pełna prawda:)
3. zależy w jakim aucei i ile koni. J mam a4 audi. silnik 1.8 150 KM pali około 9-10 l.
5. a to 1,8 to także TDI? wybieram 1,8 125 KM (więcej koni, większa moc.)
mistiq
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Katowice

05 Lip 2008, 11:24

1. diesel jest czy nie jest elastyczniejszy od benzyny?
diesel ma mniejszy zakres obrotów wiec dlaczego ma byc elastyczny, i dlaczego ludzie mówiąze jak sie ma diesla to mozna biegu nie zmieniac jak obroty na którym dobrze przyspiesza auto są wąskie

5. chodziło mi o benzyną 1,8 w porównaniu do diesla TDI 90km

7. a4 lepsze jest od passata b5 w czym?
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

05 Lip 2008, 21:49

Ale diesel inaczej wchodzi na obroty i ma innego kopa na niższych obrotach, niż benzyna. Bardziej obrazowo - po wciśnięciu pedału gazu wskazówka obrotomierza w benzynie i dieslu nie porusza się z taką samą prędkością.

Przy tych samych obrotach w dieslu osiągniesz o 20 km/h większą prędkość niż w benzynie (szacunkowo).
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

06 Lip 2008, 13:55

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... zny,716231
przeczytajcie
Nie ten silnik jest elastyczny, który lepiej przyspiesza przy niskich prędkościach obrotowych, ale ten, który umożliwia sprawne przyspieszenie w jak największym zakresie prędkości obrotowych.
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

06 Lip 2008, 17:02

interia.pl napisał(a):Z tego błędu najczęściej wynika niezrozumienie zagadnienia elastyczności. Nie jest elastycznym silnik, który sprawnie przyspiesza już przy 1500 obr/min, ale jego efektywny zakres pracy kończy się przy 4000 obr/min. Bardziej elastyczna jest bowiem jednostka, która efektywnie przyspiesza od 2500 obr/min do 6000, a nawet 7000 obr/min. Bowiem zakres efektywnych prędkości obrotowych wynosi wówczas 4500 obr/min, a nie 2500 obr/min.

O rany! niby fachowcy mają pisać teksty na portalach, a to co pokazują nie jest koniecznie prawdą.

Co z tego, że silnik benzynowy ciągnie od 2,5 tys. obrotów do nawet 6 tys. (i dalej odcięcie zapłonu), skoro jego moc jest tak naprawdę różna w różnych etapach. Naprawdę potęznego kopa w większości przeciętnych benzyniaków poniżej 2 litrów pojemności dostaje się w okolicach 3-3,5 tys. obrotów i kończy się na 5 tys. obrotów. Oczywiście motor dalej ciągnie do tych 6-7 tys., ale to jak ciągnięcie wozu z sianem przez konia.

W dieslu chodzi o to, że od niskich obrotów do tych 4-4,5 tys. obrotów samochód ma gigantyczną siłę. Warto policzyć zatem nie całe zakresy obrotów, ale te zakresy w których samochodem da się z powodzeniem nagle wyprzedzać.

Druga sprawa to elastyczność i jej znaczenie dla przeciętnego Kowalskiego. Ilu przeciętnych Kowalskich morduje silniki benzynowe na 6 tys. obrotów i ilu z nich jeździ silnikami V6 lub V8? No i mówiąc o elastyczności chodzi nam o to, żeby nie machać zbyt często drążkiem zmiany biegów. Weźmy sytuację z życia wziętą. Jedziemy w trasie na ostatnim 5 biegu z prędkością w okolicach 100 km/h, doganiamy TIRa jadącego te 80-90 km/h. Chcemy go wyprzedzić. W benzynie nie ma możliwości, żeby siedzieć mu na zderzaku, zobaczyć lukę na lewym pasie i wyprzedzić na 5 biegu. Można tak robić, ale prawdziwą moc odczujemy w momencie gdy będziemy kończyć manewr wyprzedzania. Musimy zredukować do 4 biegu.
W dieslu nie zawracamy sobie tym głowy. Nie zmieniamy biegów, tylko wciskamy gaz.

Owszem w benzynie też by się tak dało, ale musielibyśmy jechać te 100 km/h na 4 biegu i wtedy wciskamy gaz do oporu i czujemy moc, ale jazda w trasie na przedostatnim biegu nie jest ani ekonomiczna, ani zdrowa dla auta.

Mam nadzieję, że te argumenty przekonają ludzi, że diesel jednak jest elastyczny.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

06 Lip 2008, 18:53

tka i teraz mi powiedz czy taki diesel jest milszy dal ucza,
w benzynie jak przyspieszamy, redukujemy, wyprzedzamy slyszymy ten piękny dźwięk silnika a w dieslu? tez taki pomruk jest? czy klekot
wlasnie sie poważnie zastanawiam czy wziąść audi a4 w benzynie 1,8 aż 125KM czy diesla 90KM bo na 110 mnie nie stać...
benzyne przerobie na lpg i jazda za grosze a diesel pali rope a ropa droga, no i te 7 spali spokojnie,
czy diesel pasuje dla młodego kierowcy? :? za zbyt sportowy nie jest, diesel kojarzy mi sie z kapelusznikami nei obrażając, ale mówi sie ze diesel jest dla oszczędnych i nie ma porównania do benzyny
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

06 Lip 2008, 22:38

lukasz54 napisał(a):tka i teraz mi powiedz czy taki diesel jest milszy dal ucza

Nie wiem co oznacza "dal ucza". Dla uszu? Łatwo się przekonać - jedź do komisu, udawaj zainteresowanego (zresztą nie masz co udawać - Ty jesteś zainteresowany) i spróbuj wysępić jazdę testową.

benzyne przerobie na lpg i jazda za grosze a diesel pali rope a ropa droga, no i te 7 spali spokojnie

Nie za grosze tylko 2 razy taniej, a LPG spali Ci pewnie koło 10 l. Różnica jest owszem, ale to nie będą groszowe sprawy.

czy diesel pasuje dla młodego kierowcy?

Ja Ci w takich dylematach nie pomogę. Nie patrzę na auto w kontekście jak w nim będę wyglądać, albo czy to pasuje, czy nie pasuje. Ja kupuję auto, które uważam za dobre, sprawne, itd.

Widzę jak po drogach jeżdżą diesle i na pewno "kapelusze" tak nie jeżdżą.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

07 Lip 2008, 07:51

O dieslach i benzyniakach to powiem Ci tylko tyle, jak kupisz małego benzyniaka (jakieś 2 l) bez turbiny to na pewno nie będziesz tak zadowolony jak z prawie 2 l diesla.
scooter
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Koszalin

07 Lip 2008, 12:13

tak ale 12l lpg i to wychodzi taniej niz diesel
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

15 Lip 2008, 22:14

Poprostu diesla nie musisz kręcić na wyysokie obroty, żeby chciał iść. np. w dieslu seata alhambry 2.0 115km wystarczy cos kolo 2000rpm zeby auto zaczelo isc a w primerze 2.0 BENZYNA 136km trzeba go krecic na okolo 4000rpm.
Rodri94
 

16 Lip 2008, 10:19

scooter napisał(a):O dieslach i benzyniakach to powiem Ci tylko tyle, jak kupisz małego benzyniaka (jakieś 2 l) bez turbiny to na pewno nie będziesz tak zadowolony jak z prawie 2 l diesla.

:shock: No chyba na odwrót
morris
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Lublin

16 Lip 2008, 17:11

to wkońcu jak, diesel 1,9TDI 110KM ma takie same osiągi jak ilu litrowa benzyna wolnossąca? 1,8 125KM?
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

30 Lip 2008, 00:27

Kiedyś też wolałem benzynkę... Ale jak pojeździsz kilka lat, przejedziesz kilkaset tysięcy kilometrów.... to zmienisz upodobania...
Ja się już wyszalałem, teraz liczy się dla mnie komfort jazdy i komfort jazdy... W dieselku jak wyjadę z krakowa, wrzucam "5" i jadę na niej do zakopanego... A mam tylko 2.0D. Jadąc benzyniakiem (ostatnio 2.0DOHC bez LPG) na podjazdach musiałem nawet do "3" redukować miejscami, a dieselkiem... "5" od opatkowic aż do Poronina (korek był :( )...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

30 Lip 2008, 13:08

i podobno wiekszaelastycznosc ma benzyna wolnossąca niz turbo diesel
i w benzynie sie podobno rzadziej biegi zmienia

no i wlasnie chyba benzyna ma wiekszy komfort bo jest duzo cichsza i nei klekocze, nie drga jak diesel
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106