Cała doba z pedałem gazu wciśniętym w podłogę w Le Mans

10 Cze 2015, 11:55

24-godzinna rywalizacja w Le Mans jest uznawana za najbardziej wymagający wyścig na świecie. Ludzie i samochody są poddani wielkiej presji, musi sobie z nią poradzić także olej.

Wyścig, jaki zostanie rozegrany w dniach 13-14 czerwca, będzie kolejnym, w którym można oglądać współpracę zespołu Audi i inżynierów Castrol EDGE. By wygrać w Le Mans, trzeba być nie tylko szybkim, niezbędna jest także wytrzymałość. Każdy detal jest niezmiernie ważny i tylko idealna koordynacja wszystkich elementów pozwoli minąć linię mety na pierwszym miejscu.

Cała doba z pedałem gazu wciśniętym w podłogę w Le Mans
Od lat Audi Sport ufa olejom Castrol, również dzięki nim zespół wygrał ostatnie cztery wyścigi na torze Le Sarthe, a w ostatnich 15 latach zwyciężył 13-krotnie. Audi w pogoni za kolejnymi sukcesami nie zostawia nic przypadkowi. Podkreśla to Ulrich Baretzky, odpowiedzialny za silniki w Audi Sport "By wygrać najpierw trzeba dojechać do mety".

Jedną z tajemnic sukcesów Audi jest olej. Najlepszy z dostępnych – Castrol EDGE. Współpraca inżynierów Audi i Castrol zaczyna się już w laboratorium, sporo czasu mija, zanim olej trafi do silnika Audi R18 e-tron quattro i może się wykazać na torze wyścigowym. Podczas najcięższej, 24-godzinnej próby na torze Le Sarthe, auto pokonuje dystans dłuższy niż 17 wyścigów Formuły 1. Zwycięskie trio z 2014 roku – Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Fassler – pokonało przez 24 godziny 379 okrążeń toru, co oznacza 5165 km. Tylko łącząc maksymalne zaangażowanie z maksymalną wytrzymałością i maksymalnymi osiągami, można osiągnąć cel – wygraną w jednym z najbardziej wymagających wyścigów na świecie.

"Razem z Audi opracowaliśmy olej idealnie dopasowany do wymagań sinika podczas ekstremalnej próby w Le Mans" mówi Mark Avery, technolog odpowiedzialny za oleje do motorsportu w firmie Castrol. "Nasza praca nie kończy się w momencie, gdy olej jest gotowy. Nasz zespół będzie obecny w Le Mans w czasie wyścigu i będzie współpracował z inżynierami Audi, monitorując kondycję oleju. Przeprowadziliśmy testy niczym lekarze badający krew, by lepiej zrozumieć wzajemne zależności silnika i oleju. Robimy to, by wyłapać ewentualne problemy zanim spowodują one poważną usterkę. Testujemy krew dla silnika – olej Castrol EDGE – by mieć pewność, że zniesie on niezwykle trudne warunki podczas wyścigu i wciąż będzie posiadał maksymalną moc i wytrzymałość. Po zakończeniu wyścigu wcale nie będziemy odpoczywać. To jest czas na przeanalizowanie danych i… rozpoczęcie pracy nad kolejną generacją oleju Castrol EDGE" dodaje Avery.

źródło: Castrol
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
    Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana ...