Chcę kupić auto do ciągania lawety jakiegoś terenowego

25 Sty 2010, 15:53

chcę kupić auto do ciągania lawety i do jazdy jakiegoś terenowego tak do 15 tyś. PLN . Laweta wraz z ładunkiem będzie ważyć około 2t maksymalnie myślę że 2,5t.
artur0013
artur0013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław

25 Sty 2010, 16:34

Polecał bym Mitsubishi Pajero albo Nissan Patrola :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Sty 2010, 16:41

Ja bym ci radzic Land Rovera np.

[link do oferty na Allegro wygasł]

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 15:41 ]
Ja bym ci radzic Land Rovera np.

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]
Lukasz150
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Miejscowość: Dąbrowa Białostocka

25 Sty 2010, 17:36

frelek do lawety i do terenu :mrgreen: SUUUPER :mrgreen: :mrgreen: nawet jeśli by się nie zepsuł dojeżdżając gdziekolwiek to DMC przyczepy ma poniżej 2,5T a w terenie to to nie jeździ :mrgreen: a w ogóle lawete o DMC poniżej 2,7 to trudno złapać ;)

ogólnie mitsu fajne zwłaszcza 2 generacja za 15 znajdziesz już jakieś ;)
Patrol bardzo dobra opcja za 15 musisz poszukać ale coś znajdziesz DMC przyczepy zwykle 3,5T
Landrower jak już to RRClasic albo Disco (zajebista kombinacja z V8 i automatem do lawety bardzo fajne) ale za te pieniądze będzie trudno ;)
merca nie kupisz za 15 w dobrym stanie a 3.0TD by sobie fajnie radził ;)
wszelkiej maści Pickupy, tylko w teren to lekki bez dużego motania ;)
Truper/Frontiera podobnie jak pickupy
Toyota w zasadzie każda oprócz 70 :mrgreen:
tak po prawdzie każda duża terenówka się nada (homologacja samochodu terenowego pozwala ciągać przyczepy o DMC większym od DMC samochodu 150%), więc bardziej dobieraj auto pod kątem tego co chcesz robić w terenie ale licz się z tym że im bardziej bedzie przystosowane do terenu tym gorzej będzie się ciągać przyczepy.


a i jeszcze 1 Humer to SUV i jak do lawety sie nadaje idealnie to w teren zupełnie się nie nadaje :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Sty 2010, 00:22

czyli jeżeli pajero z roczników od 1990-2000 r. wersja 2 long z silnikiem 2,8 td dałby rade sobie spopkojne z taką lawetą o masie całkowitej z ładunkiem 2,5 t bo masa tkiego mitsu to około 2,7 t.

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 23:43 ]
Czyli z tego wychodzi że pajero z rocznika od 1990-2000 r. wersja 2 long z silnikiem 2,8 td ,czy frontiera wersja A long z silnikiem 2,8 td spokojnie dadzą sobie rade z lawetą o masie całkwitej wraz z ładunkiem 2,5 t dadzą sobie radę.

Tylko które z tych 2 aut jest lepsze ?

Jeżeli chodzi o teren w jakim będą się poruszać to wiadomo na ulicy tak z 60 % a lekkie bezdroza 40 % . jeżeli chodzi o te bezdroza to będą to wypady z rodzinką i psiakiem nad rzekę , góry lub jakąś polane leśną. Lecz sam też bym chciał troszke pojeżdzić po jakiś wiekszych górkach czy też błotku ale jako wiadomo jako nowincjusz.

Dajcie jakąś rade który z tych modeli pod różnymi względami.
artur0013
artur0013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław

26 Sty 2010, 01:13

jeśli roztrząsasz pahero/frota to zdecydowanie pajero
jeśli kupisz z Super Selectem masz centralny dyfer (frota nie), nasz silnik na łańcuchu rozrządu (2,8 bo 2,5 masz na pasku obydwa sobie poradzą z lawetą) dobre V6 jeśli benzynka ci podchodzi :twisted:
zawias bardzo podobny czyli z przodu drążki i wahacze z tyłu sztywny most na sprężynie (pajero może mieć LSD lub blokade 100% mechaniczną frota czasami LSD) prędkości spalanie i tym podobne rzeczy podobnie w obu autach :wink: Frota ma zwykle zdrowszą rame choć to nie jest pewnie ale jak już byś sie chciał zdecydować na opla to albo Monterey 3,1 w dieslu albo Isuzu Trooper (protoplasta froty) :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Sty 2010, 10:44

Ja jesytem za silnikami diesla tymi 2,8 a buda w wersji long.

A każdy mitsu ma ten centralny dyfer i to LSD lub blokadę 100% mechaniczną ?

I jeszcze jak kto by mi mógł zobrazować te pojęcia co mi to daje pod względem użytkowania autka , i jak to można sprawdzić czy to jes lub nie i w jakim to jest stanie kupując taki pojazd ?
artur0013
artur0013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław

26 Sty 2010, 11:10

Zdarzały się wersje Pajero II bez centralnego dyfra ale nie są często spotykane. Najczęściej jest Super Select czyli centralny dyferencjał a z tyłu blokada 100% lub LSD. LSD działa jako częściowa blokada, czyli dyferencjał o ograniczonym poślizgu a pełna (100% blokada) działa w ten sposób że oba koła ciągną razem i moc jest równo między nie rozkładana, dyferencjał jest zablokowany. Centralny dyferencjał daje tą zaletę iż przy złych warunkach drogowych typu cała droga zasypana śniegiem czy lód, ślisko, możesz jeździć z napędem na 4 koła Pojarką natomiast Frontera nie posiada centralnego dyfra i nie wskazane jest jeździć z napędem 4x4 po asfalcie. No i to się też przydaje do ruszania z załadowaną lawetą właśnie gdzieś na śliskim. Metod na sprawdzenie blokad jest kilka jedni podnoszą tył auta i kręcą kołem, jeśli jest LSD to koła powinny kręcić się w tą sama stronę a nie tak jak w zwykłym dyferencjale w przeciwną. Pełna blokada powinna mieć klawisz, przełącznik do załączania w kabinie i po załączeniu można podobnie sprawdzić jak LSD. Do blokad LSD wymagany jest specjalny olej lub olej z dodatkiem do LSD, bo inaczej tarczki uszkodzisz. Inni natomiast jadą w lekki teren i tam sprawdzają na trawie albo lekko wykrzyżowują auto i patrzą jak się koła zachowują.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sty 2010, 11:31

easy select i super select to tak mniej więcej po połowie było w pajero 2 może w tych późniejszych więcej jest SS ;)
a do sprawdzenia polecam warsztat 4x4 bo przynajmniej ci rame pozadnie obiją i powiedzą co w najbliższym czasie do wymiany :twisted:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Sty 2010, 12:36

pocieszny napisał(a):easy select i super select to tak mniej więcej po połowie było w pajero 2 może w tych późniejszych więcej jest SS ;)
a do sprawdzenia polecam warsztat 4x4 bo przynajmniej ci rame pozadnie obiją i powiedzą co w najbliższym czasie do wymiany :twisted:

Ale warsztat prawdziwy 4x4 a nie tylko z dopiskiem że takie auta też potrafią obsługiwać bo z tym to różnie jest i zwykły olej potrafią do LSD lać choć to i ASO się zdarza :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sty 2010, 17:28

To w takim razie moim zdanie to pajero jest lepsze od frotki , i to z dużą przewagą.

No to już czas się porozglądać za jakimś mitsu czy lepiej wyczekać już do wiosny co na ten temat myślicie ?

A ile jeszcze moze kosztować taki przegladzik ? Ja jestem z dolnego śląska czy znacie jakieś warsztaty lub serwisy 4x4 w rejonie wrocławia.

Naturalnie jeszcze odezwe się jak już znajde auto to jeszcze zapytam czy jest gdzieś taki warsztat w okolicy kupowanego auta , chyba że macie jakieś adresy dobrych warsztatów na terenie kraju do których mozna bedzie sie udać gdzie będzie bliżej.
artur0013
artur0013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław

26 Sty 2010, 19:41

artur0013 napisał(a): Ja jestem z dolnego śląska czy znacie jakieś warsztaty lub serwisy 4x4 w rejonie wrocławia.

http://www.eskapada4x4.pl/strony/kontakt.htm
Oni mają raczej pojęcie o Mitsubishi.
Inne warsztaty z dolnośląskigo http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/12 ... =&wW=1&p=1

Dużo jest serwisów w Poznaniu, Krakowie, Bielsku....
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sty 2010, 20:11

Pomyśl też o 4 Runnerze , Toyka jest porównywalna z w/w :!:
...ten kto pyta jest glupcem przez piec minut , kto nie pyta jest glupcem cale zycie...
mleki
Początkujący
 
Posty: 68
Zdjęcia: 6
Miejscowość: lubuskie/anglia

26 Sty 2010, 20:53

mleki napisał(a):Pomyśl też o 4 Runnerze , Toyka jest porównywalna z w/w :!:

Brakuje centralnego dyferencjału, a 90KM z diesla 2.4 do lawety to trochę mało może być, a 3.0TD już kosztuje więcej niż zakładane 15kzł.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2010, 21:05

Kolego a może TOYOTA LC duże silniki wygodne i fajne wyposażenie, albo PATROL GR też mocne i wytrzymałe autka z fajnym wypasem. Do dalekich tras wygoda i dobre wyposażenie to ważna sprawa.
Opel Monterey 3,1TDI z 1996 r.
SLY
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Miejscowość: świętokrzyskie