ChrysleCrossfire - swiecą się kontrolki po wyjęciu kluczyka -wszystkie

21 Mar 2016, 16:21

Chrysler crossfire/mercedes (duzo czesci pasuje). Np stacyjka od cklasy.

Chciałem ruszyć autem, ale zobaczyłem ze przed włożeniem kluczyka świecą się wszystkie kontrolki . Probowalem uruchomic auto. Nie dało się. Naładowałem akumulator i na drugi dzien chciałem odplaic, ale nic z tego. Poprzyciskałem rózne przyciki typu, od centralnego zamka itd. Nagłę auto udało się uruchomic.

Pozniej pojechalem na stację benzynową i znowu nie mogłem odpalic auta. W koncu po kilkunastu probach udalo się. Teraz w ogole nie idzie odpalic auta - kontrolki nadal się swieca. Jesli wciskam hamulec gasną.

Kreska pokazuje rowniez poziom paliwa bez włozonego kluczyka.

Co moze byc przyczyna?
Nolimit
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: -

22 Mar 2016, 09:28

Nie jestem pewny na 100%, ale wygląda to tak, jakby stacyjka dostała zwarcia. Nie znam tego auta, ale jeżeli masz możliwośc dostania się do złącza stacyjki, to rozłącz je i zobaczysz, czy kontrolki zgasną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17580
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Mar 2016, 16:27

To jest taka sama stacyjka jak od mercedesa c klasy.

Wyjąłem wtyczkę (taką mała na 2 kable) po wyjęciu tej kontrolki nadal świeciły. Później wyjąłem taką duża czarną wtyczkę okrągłą (z tyłu stacyjki) ze sporą ilościa kabli - to jest ta?

Po odłączeniu kontrolki zgasły. Podłączyłem ponownie i dalej świecą.

Co w takim razie należy wymienić? W stacyjce przekręca się klucz prawidłowo.
Nolimit
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: -

22 Mar 2016, 19:46

Nolimit napisał(a):W koncu po kilkunastu probach udalo się
Po kilkunastu próbach przekręcania stacyjki czy robiłeś coś jeszcze?
Dla mnie wygląda to na problem w samej stacyjce w której coś się zawiesza.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Mar 2016, 22:06

Było tak:
-wsiadam do auta wieczorem, chce wlozyc kluczyk, ale patrze ze swieca sie wszystkie kontrolki

-przekręcam kluczyk do zapłonu i nic - nie odpala
-patrze czy dziala w poz 1 klucza - wlacza sie radio szyby, elektryka działa, światła itd
- długo nie myśląc podłączam pod akumulator prostownik (miałem wcześniej problem, juz jest stare jak i auto stoi na dworze)

- na drugi dzien rano proboje odpalic auto i cos jakby prawie zapalil, ale jednak nie
- klikam na pilota otwieram/zamykam wciskam wciskam rozne przyciski typu podgrzewanie foteli itd.
-auto zapala

-Jade za stacje benzynowa (jakies 7 min)
-chce odpalic auto i nic, znowu swieca sie kontrolki.
-proboje znowu odpalic nic z tego
-znowu zamykam/otwieram pilotem, wciskam przyciski - nic
- stoje tak z 10 min i co chwile przekrecam kluczyk proboje wciskac przycisk zamka centralnego oraz inne - nic
-to dalej krece kluczykiem i wciskam juz wszystko na raz
-auto odpala
-jade jakies 15 min
-postoj ok 40 min
-proba odpalenia - zapala od razu
-jade jakies 20 min
- parkuje, pozniej chce zapalic -i nic
-od tego czasu juz nie daje sie odpalic i zadne 'czary' z wciskanie przycisków, pilota alarmu, centralnego itd nic nie daje
-akumulator kupilem nowy
-sprawdzilem kable, mase itd
-kupilem tez nowy
-wyczyscilem klemy (takze problem raczej nie jest w akumulatorze)

jeszcze jedna rzecz - jak wciskam pedał hamulca to kontrolki gasną, ale tez nie zawsze...
Nolimit
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: -

23 Mar 2016, 16:12

Jeszcze jedna sprawa masz kontrolkę od alarmu?
Sprawdź czy np. po wyłączeniu alarmu jak wsiądziesz jest ona wyłączona czy dalej mruga? Jeżeli mruga to immo nie jest wyłączone i nie odpalisz auta. Trzeba wtedy przed włożeniem kluczyka wcisnąć przycisk otwierania auta i wtedy gaśnie kontrolka . Następnie dopiero spróbować odpalić.

Chrysler miał takie dziwne rozwiązanie w oryginalnym alarmie że bywało tak: otwierasz auto z pilota wsiadasz do środka zapinasz pasy i w tym czasie już się immo uzbrajało i dopóki nie pyknąłeś pilotem ponownie otwierania nie odpali. Ciekawe jest to że czasem jak był kluczyk w stacyjce to nie działało wyłączenie immo. Tak z moich doświadczeń :) może c się przyda.

Musisz sprawdzić dokładnie po jakiej sekwencji auto odpala i nie wciskaj wszystkich przycisków bo w końcu trzeba znaleźć tego problemu przyczynę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyjazdy weekendowe - bezpieczne piątkowe podróże
    Piątek kojarzy się z początkiem weekendu, odpoczynkiem po intensywnej pracy i wyjazdami. Tymczasem piątkowe popołudnie na drogach to najbardziej niebezpieczny czas w całym tygodniu. Aby zapobiegać wypadkom, kierowcy nie mogą ...
    Jakie jest właściwe przeznaczenie pobocza? - zanim staniesz pomyśl!
    Sezon letni to nie tylko czas odpoczynku i wyjazdów wakacyjnych, ale także zbiorów owoców, które często można kupić na poboczach tras. Wielu kierowców zatrzymujących się w tym celu zapomina, ...

  • 23 Mar 2016, 16:58

    alarm mam dodatkowy. Oryginalny nie działa. Mam dodatkowego pilota do centralnego i alarmu. To czy immo nie blokuje sprawdzilem w 1 kolejnosci.
    Nolimit
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Auto: -