Ciekawe auto, sportowy charakter ~ 35k

17 Maj 2019, 07:03

Witam, pomału rozglądam się za zmianą samochodu, ale niestety przeglądając ogłoszenia nie widzę nic sensownego.
Obecnie jeżdżę Audi A4B7 2.0 TDI około 180km (podniesiona moc, wygładzony moment), jest obniżone, lepsze hamulce, świeże opony michelin pilot sport 4 i na prawdę fajnie się to prowadzi w ciasnych zakrętach.
Budżet to 35 tys, ale jak będzie może coś starszego godnego uwagi za 15 czy 20 tys to też spoko.
Nie ma znaczenia czy diesel, czy benzyna czy gaz. Wiadomo, im bardziej ekonomicznie tym lepiej (jakieś 5.0 benzyniaki odpadają :D )
Myślałem nad jakimiś wersjami ST, VRS, FR itp. albo może coś z napędem na 4 koła? Nie mam pojęcia jak to się ma w porównaniu do mojego obecnego auta, a nie chce zmieniać na gorszę, dlatego proszę Was o pomoc :)
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

17 Maj 2019, 07:50

Od siebie polecam Peugeota 406 Coupe w wersji 3.0 207KM.
Ceny części i spalanie śmieszne, trasa 9-11 LPG, miasto w moim przypadku 2x tyle. Motor pancerny, czasem wymaga wymiany koła zmiennych faz wraz z rozrządem, ale nic nie jest wieczne.

100km/h w około 7 sekund za sprawą fajnego 2 biegu który kończy się na stówce :))
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Maj 2019, 15:56

Ja bym nieco rozciągnął budżet chociaż do tych 40 tys i może dorwiesz S3 8P z początku produkcji, masz 265 koni, 4x4 (co prawda dołączane ale zawsze jest), do tego np automatyczna skrzynia mega szybka
Silnik rozwojowy, sam soft to ok 310 koni.

Są też tańsze odpowiedniki, Golf GTI, Leon Cupra ale to wszystko FWD bezsensu.

Można pomyśleć o jakimś Volvo tam też były konkretne turbo benzyny.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2019, 17:12

Taki budzet troche niefortunny i warto dolozyc do np s3 8p. Ewentualnie taniej mozna zwykle a3 8p w 2.0tfsi i Q i zrobic program na te 260 KM.
Kolejna opcja focus st mk2.
Ogolnie nie jestem zwolennikiem mocnych fwd. Jezdzilem cupra 1p @ niecale 300 KM i byly juz spore problemy z trakcja. Z seryjna moca pewnie byloby lepiej.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Maj 2019, 18:58

Exodiss napisał(a):Od siebie polecam Peugeota 406 Coupe w wersji 3.0 207KM.


Zwłaszcza jak masz do wymiany amorki, 2.5k za sztukę chyba że zamiennik bez możliwości regulacji.
actchris
Początkujący
 
Posty: 65

17 Maj 2019, 19:11

Ja to nawet nie skomentuje tu tej propozycji z 406 :wink:

Ja bym spróbował uderzać w
Astrę OPC
Civica typeR
Subaru WRX
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Maj 2019, 20:00

TypeR spoko ale po jezdzie 180km dieslem beda w nim wrazenia jakby jezdzic mulem.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Maj 2019, 21:34

Budżet, z tego co sam próbowałem szukać, rzeczywiście nie daje dużego pola manewru.
Peugeot 407 nie podchodzi mi z tego względu iż jeździłem sporo czasu 207 1.4 95km, to że dynamika jest tragiczna to się wszyscy zgadzamy i nikt nie oczekuje cudów, ale zraziłem się nieco do marki ze względu na słabą jakość wykonania no i ogólnie mały komfort podróży. Wiem, że to półka i pewnie wewnątrz auta są różne, ale jak dla mnie to zarówno przody samochodów wygląda identycznie, kierownica też.
Audi S3 8P - będzie na pewno ciaśniej niż w A4 i wizualnie mnie nie przekonuje, chociaż chyba bym musiał na żywo się przymierzyć, bo na papierze rzeczywiście te 4x4, 260 km wygląda fajnie.
Astra OPC - jeździłem trochę zwykłą Astrą H 1.4 90km i to juz był fajny dupowóz a co dopiero wersja OPC, jednak wolałbym nie kupować znowu "tego samego" auta.
Volvo - S40 chyba będzie za małe a S80 jednak za duże do jakiś szaleństw, więc s60 II z jakimś fajnym motorem?
Civic typeR - wizualnie ciekawa opcja, na papierze też przyzwoicie, ale kolega duzy90 mówi, że to będzie zmiana na gorsze w stosunku do obecnego samochodu.
Subaru WRX - jednak jestem fanem sleeperów :D

Panowie chyba macie racje, że jeżeli moc przekracza lub podchodzi pod te 200km to lepiej oglądać się za czymś 4x4, u mnie przy tych 180km potrafi się się świecić kontrola trakcji a co dopiero przy większej mocy.

Tak jeszcze myślałem, może jakieś A6C6 z 3.0 TDI, albo 4.2 Pb+gaz? Tylko to też znowu trochę większe gabarytowo auto i jak będzie się zachowywać przy szybszych łukach?
Ewentualnie może BMW z Xdrive i mocną benzyną lub 3.0 D

No albo rzeczywiście wstrzymać dołożyć do tych 45k i wtedy coś szukać? Może wtedy A4B8 z 3.0 TDI? Bo benzyny ponoć kulawe.

Jeżeli teoretycznie budżet zwiększy się do 45k to jest coś sensownego, oprócz wymienionej wcześniej S3 8p?
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

17 Maj 2019, 21:37

Wiser napisał(a):Audi S3 8P - będzie na pewno ciaśniej niż w A4

Tu bym mocno dyskutował S3 8P to nie 8L
A samo A4 raczej w swojej klasie nie jest mistrzem jeśli chodzi o przestrzeń, tzn są modele dużo bardziej przestronne.

Wiser napisał(a):No albo rzeczywiście wstrzymać dołożyć do tych 45k i wtedy coś szukać? Może wtedy A4B8 z 3.0 TDI? Bo benzyny ponoć kulawe.
Za 45 tys A4 b8? Raczej bez 55-60k nie masz co patrzeć na ten model A 3,0 TDI to dość pokaźny silnik pod kątem serwisu także co wolisz.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2019, 21:52

Z góry założyłem, że gabarytowo podobne są 8P i 8L, a 8L jeździłem więc rzeczywiście przysiądę dla czystego sumienia do 8P.
A4 jest nawet ciasna patrząc na konkurencję w swojej klasie ale ma tą minimalną przestrzeń jakiej potrzebuje, raczej nie chciałbym żeby było jej dużo mniej.
Oczywiście nie chce się pchać w niepotrzebne koszta więc o tych dużych silnikach to tak głośno myślę tylko :) Ale widzę, że wersje przed liftem tej A4B8 to już za 30k nawet są :D Wiadomo, że nie celujemy w takie "okazje" :D Jest też A4B8 2.0 170 km z 4x4 i to z jakimś softem może fajnie by jeździło?
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

17 Maj 2019, 22:04

8P i 8L podobne gabarytowo? :no:
8P = Golf V..całkiem inna płyta niż Golf 4 = 8L
Obawiam się że w starym Passacie B5 jest podobnie miejsca w kabinie jak w a3 8P

Natomiast co do A4 B8 2,0 170...to byś musiał nieźle dołożyć mocy żeby w jakikolwiek sposób poczuć "sportowy charakter"

To wiesz..Golf 1,9 tdi po sofcie podobnie jedzie.
Na więcej niż 200 z hakiem bym nie liczył a to nie będzie zbyt szybkie auto, tzn takie normalne jak większość na ekspresówkach.
Z resztą Twoje A4 B7 po sofcie będzie się podobnie odpychać wg mnie. Więc zmiana żadna, poza świeższą generacją.
W takim dieslu to byś musiał mieć z 240 koni przy takim aucie jak A4 b8 żeby była jakaś różnica i lepsza efektywność.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

18 Maj 2019, 05:20

Jak diesel to 3.0tdi w a4 b8 zeby byla jakas roznica.
W wersji 2.0tdi dojdziesz do 200 km, moze lekko ja przekroczysz, a potem jest spory problem ze sprzeglem, ktore wiecej nie obrobi.
Z przedlifta za te 50tys spokojnie kupisz a4 b8 3.0tdi w dobrym stanie. Natomiast ciezko to porownywac z s3 8p, bo to zupelnie inne auta, o innym charakterze. Sam musisz sie zastanowic czego potrzebujesz. Moze zacznijmy od tego: jakie przebiegi roczne i ile miasto/trasa?

Tutaj ladna sztuka b8 3.0tdi:
https://a4-klub.pl/topic/445803-a4-b8-30td/
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Maj 2019, 08:34

Pomyliłeś chyba z 407C, tam były wersje gdzie były takie amorki :))

Tutaj masz zwykłe amorki, Billsteiny chodzą po pare stówek :)
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Maj 2019, 10:16

To chyba masz jakiegoś składaka, 406 Coupe 3.0 V6 maiły regulowane zawieszenie:

Moje auto z przed lat bo swoje już przeżyło.
actchris
Początkujący
 
Posty: 65

18 Maj 2019, 10:51

Miały, ale w opcji, dość rzadkie i faktycznie drogie. Nie siej fermentu jak dokładnie nie doczytasz tematu. Po VINie wszystko wychodzi i tak.

Ja akurat mam limitowaną wersje Settant'anni której na cały świat wyszło 1200 sztuk więc faktycznie pewnie składak :D
----------------------------------------

Wracając do tematu, do 35k myślę że znajdziesz Lagunę 3 Coupe z silnikiem 2.0 Turbo, autko dość udane, silnik też fajny i bez problemu po programie będzie miał ~250km. Sam aktualnie poszukuje podobnego egzemplarza, ale rozbitka :)
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001