Co nowego w Volvo?

28 Wrz 2019, 11:12

Witam, podrzuce kilka nowych informacji.
XC40 jest w bardzo dobrej cenie, podstawowa wersja z silnikiem benzynowym już od 111tys, diesel od 123tys. Na dniach powinien pokazać się model hybrydy 1.5 benzyna + silnik elektryczny oraz pełny elektryk.
XC60 tak samo jak mniejszy brat jest objęty promocją, najtańszy diesel od 145tys. Już dostępne są wersje mild hybrydy B4 i B5 czyli diesel z małym silnikiem elektrycznym zasilanym energią odzyskana z hamowania. Elektryk wspomaga ruszanie samochodu a resztą zajmuje się dwu litrowy diesel.
XC90 objęte promocją gdzie można zyskać około 60tys od ceny katalogowej plus dodatkowe rabaty.
Importer zapewnił o zachowaniu cen z 2019r na modele SUV produkcji 2020r, jak długo potrwa ta oferta nikt nie wie.
S60 jest parę sztuk dostępnych od ręki, już skonfigurowanych a okres oczekiwania na auto własnej konfiguracji wynosi minimum 4-5 miesięcy. Ceny wzrosły choć nadal jest możliwość znalezienia aut w cenie First Price.
V60/V60CC tutaj nie za bardzo nowych informacji. Niedługo relacja z testu V60CC D4.
S90/V90/V90CC trwa wsparcie importera na te modele, można liczyć na dobrą cenę ;)

Jeśli jest ktoś zainteresowany nowym Volvo zapraszam do kontaktu.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Wrz 2019, 09:39

Rom33 napisał(a): Na dniach powinien pokazać się model hybrydy 1.5 benzyna + silnik elektryczny oraz pełny elektryk.
Ciekawe jaka będzie cena takiej hybrydy? Wiesz może jaką moc będzie miał ten silnik?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

29 Wrz 2019, 10:53

Cichy77 napisał(a):Ciekawe jaka będzie cena takiej hybrydy? Wiesz może jaką moc będzie miał ten silnik?

Wg. konfiguratora XC40 T5 twin engine będzie miał 180+82KM. Ceny takiego zaczynają się od 215,5tys. Co do pełnego elektryka jeszcze nie mam konkretnych danych, w połowie października będzie premiera. Ciekawe czy to efekt współpracy z Polestarem czy całkiem osobny projekt.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Wrz 2019, 18:19

Rom33 napisał(a):T5 twin engine będzie miał 180
Nie bardzo rozumiem sens pchania silnika trzycilindrowego bo z tego co doczytałem taki ma być o takiej mocy do hybrydy. Z założenia ma być to auto oszczędne ok, ale tak wyżyłowany silnik benzynowy w hybrydzie to moim zdaniem porażka. Hybryda powinna mieć prosty silnik bez doładowania taki z którym nie będziemy mieli problemów a tu od razu nasuwa się pytanie ile taki silnik pociągnie bo tam chyba tez jest turbina czyż nie?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

29 Wrz 2019, 18:52

180KM będzie z trzech cylindrów 1.5 litra, osprzęt pewnie kompresor i turbina tak jak w obecnych silnikach. Co do żywności to moim zdaniem spokojnie sobie poradzi takie rozwiązanie o ile zlamiemy zalecenia producenta odnośnie interwałow serwisu olejowego, nie co 30kkm a co najwyżej 15kkm. Generalnie to bym się raczej nie obawiał wysokiej awaryjności. Obecnie zwykły T5 to 2 litry, 4 cylindry i 250KM więc silnik benzynowy w hybrydzie nie będzie jakoś szczególnie wyciśnięty.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Wrz 2019, 08:16

Rom33 napisał(a):Co do żywności to moim zdaniem spokojnie sobie poradzi takie rozwiązanie o ile zlamiemy zalecenia producenta odnośnie interwałow serwisu olejowego, nie co 30kkm a co najwyżej 15kkm
Tu nie chodzi tylko o zmianę oleju. ciekaw jestem jak zostało rozwiązane chłodzenie turbiny np. po ostrzejszym przyspieszaniu i zatrzymaniu na światłach gdzie najczęściej silnik spalinowy nie pracuje? Przypuszczam, że na to kiedy się on wyłącza kierowca nie ma wpływu :)
Druga sprawa ciekawe jak to będzie w zimie ponieważ napęd spalinowy załącza się po przekroczeniu określonej prędkości chodzi mi tu o smarowanie tego układu doładowania.
Dużo ludzi nie wie jak to dokładnie wszystko funkcjonuje a może się okazać że w perspektywie czasu wcale tak tanio nie będzie i taki model hybrydowy vs. model spalinowy zrównają się ceną po przebiegu grubo ponad 200tkm więc jaki sens jest wydawać o 1/3 więcej na hybrydę?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Wrz 2019, 10:49

Pisałem o samym silniku nie o osprzęcie. Nie mam informacji o technicznych rozwiązaniach zastosowanych w tego typu hybrydach. Z pewnością technicy opracowali odpowiedni system pracy (chłodzenia, smarowania itp.) podzespołów. Jak będzie po 200kkm tego nikt nie wie. Obecnie pierwsze silniki nowej generacji VEA przekraczają 150kkm o już pojawiają się
sporadycznie informacje o konieczności ich wymiany (serwisy co 30kkm lub rzadziej).
Sprawa hybryd i ich sensu produkcji, polityka Volvo na najbliższe lata to przede wszystkim zero ofiar śmiertelnych podczas wypadków w samochodach Volvo oraz produkcja i sprzedaż tylko modeli hybrydowych lub elektrycznych. Co z tego wyjdzie zobaczymy za kilka lat.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Paź 2019, 08:27

Downsizing nie służy wytrzymałości zresztą widać to po różnych silnikach tego typu. Jak widać Volvo przy hybrydach jednak trzyma się takich mocno wysilonych silników.
Nie będę podawał marki ale weźmy dla przykładu inne hybrydy z silnikami bez doładowania o większej pojemności i z mniejszą mocą które mają mniej części do potencjalnych drogich napraw. Przypuszczam że takie silniki dłużej wytrzymają nie narażając potencjalnego nabywcy na koszty naprawy.

Rom33 napisał(a):polityka Volvo na najbliższe lata to przede wszystkim zero ofiar śmiertelnych podczas wypadków w samochodach Volvo oraz produkcja i sprzedaż tylko modeli hybrydowych lub elektrycznych
Ja rozumiem i cenie w Volvo bezpieczeństwo ale te napędy hybrydowe są dla mnie zastanawiające oczywiście spali takie auto mniej w mieście tylko tak jak pisałem wyżej ile trzeba będzie przejechać km żeby koszty utrzymania plus cena zakupu zrównały się?
Moim zdanie hybryda ma sens jak będzie to samochód tańszy w naprawach będzie mniej palił w ruchu miejskim itd. wyjątek mogą stanowić wersje sportowe takich samochodów nastawione typowo na jak najwyższe osiągi.

Z drugiej strony tak patrzę w takim samochodzie trzycylindrowy silnik doładowany itd. a to spore auto a o takiej samej pojemności silnik beż doładowania i czterocylindrowy znajdziemy np. w Yarisce. Fakt, że ma mniej koni ale przypuszczam że jego trwałość będzie na dużo wyższym poziomie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Paź 2019, 15:01

Pseudo ekologia jest wszędzie, osobiście uważam, że jeszcze nie jesteśmy na takim poziomie by użytkować hybrydy czy full elektryczne w szerokim zakresie. Po pierwsze prąd który w ogromnej mierze pochodzi ze źródeł kopalnianych. Po drugie co ze zużytymi ogniwami, z tego co wiem to produkcja i utylizacja jest skomplikowanym procesem nie biodegradowalnym. Po trzecie co w razie wypadku i wycieku z baterii?
Opcji za i przeciw jest sporo i pewnie rynek zweryfikuje wszystko.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008