Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczędne)

Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczędne)

29 Paź 2009, 14:22

Witajcie!!
Jestem studentem 1 roku i w niedalekiej przyszłości planuję kupić samochód (tj dzieś za rok). Już od tegorocznych wakacji zastanawiam się nad samochodem jaki kupię. Wybór jest niesamowicie trudny, jest wiele fajnych samochodów, podoba mi się kilka ale każdy ma jakieś ALE.

Jakie preferencje?
Do tej pory jeżdżę punciakiem mamy z 98 roku (właściwie to co jakiś czas go pożyczam). Na uczelnię jeżdzę autobusem i za rok chciałbym już zapomnieć jak to jest marznąć na przystanku czekając 15 min na autobus. W czerwcu 2010 na pewno będę miał uzbierane 14tys, kwota przeznaczona na samochód pewnie się powiększy jak pójdę do roboty na wakacje.

Prawie jak każdemu młodemu użytkownikowi, podobają mi się samochody ze sportową linią (niekoniecznie z wielkimi silnikami). Chciałbym mieć też jednak komfort przy wyprzedzaniu na trasach (bo czasem jeżdżę i w trasy), także nie może to być jednostka słaba.

Co do tej pory oglądałem?
nic konkretnego, tzn nie jeżdżę po komisach, czasem wpadam na giełdę, głównie oglądam samochody na Otomoto i czytam o nich na forach i AutoCentrum, także moja wiedza nie jest wielka. Poniżej samochody, które trochę oglądałem (te które mi się podobają, i które nie)

* Hyundai Coupe - świetny samochód (mówie o gen. I i II, bo na te mnie będzie stać), niesamowicie mi się podoba, mozna coś fajnego znaleźć, ogólnie mój numer 1, ALE (właśnie czas na te 'ale) przeraża mnie spalanie. Niby jednostka 1.6 pali średnio 8l/100 ale znając mnie i moją (zależy też od dnia) ciężką nogę, będzie grubo ponad 10 (na mieście). To dużo.
* Mazda 323f - to był mój numer 1 przez jakiś czas dopóki nie zgłębiłem się w tajniki koreańca (powyżej). Zgrabna, trochę sportowa, duży wybór, cena lepsza niż hyundaia, pewnie byłby silnik 1.8, ale właśnie - raporty spalania również nieciekawe - ponad 10l, nawet 12, dla studenta to dużo.
* Audi A3 - tu się rozglądałem bardziej za dieslami, jednak jak wiemy, Audi się ceni, i znaleźć niebity egzemplarz z np 99 roku to jest problem. Tak wiec moje 'ale' to cena, za 15 tys to byłby już wyeksploatowany egzemplarz
* Toyota Corolla - zarówno hatchback jak i sedan do mnie nie przemawiają (mówię o rocznikach końca lat 90 oczywiście), wygląd zewnętrzny też się liczy a one są okropne, to raczej odpada
* Toyota Celica - ta z lat 93-98 (okular), raczej interesowałby mnie silnik 1.8 (spalanie na poziomie 7-9l), wygląd zewnętrzny niezły, nie wiem tylko jak z serwisem, chyba nie jest tanio, ciężko też znaleźć coś niezajeżdżonego
* Fiat Brava - całkiem całkiem, części tanie, serwis też, bo to Fiat (jakby co, nie mam uprzedzenia do fiatów), jednak jednostka silna (koło 90-100KM) pali nadzwyczaj dużo (chyba że diesel, to mniej).
* Fiat Bravo - fajny samochodzik, jednak tak jak i powyżej, nie jest to super coś, poza tym, w stosunku spalanie/osiągi wypada słabo
* Ford Focus - trochę oglądałem, na żywo też, nie jest źle, ale to chyba nie jest samochód dla mnie
* Seat Ibiza - ostatnio mój drugi numer 1, bije na głowę hyundaia coupe (silnik diesla 130KM spalanie do 7l), rozglądam się za rocznikami z IV generacji (po 2002 roku), i tu jest troche gorzej, bo ciężko mi będzie znaleźć coś do 15 tys... ponadto słyszałem, że są problemy z elektryką
* Honda Civic - to oglądałem do tej pory po łebkach, ale średnio mi się podoba

Chyba wszystko.

Po co to piszę?
Chciałbym, abyście obalili nieprawdziwe mity o tych samochodach, o których pisałem i ewentualnie podali jakieś nowe propozycje. Tak więc jeszcze raz: coś dynamicznego w rozsądnej cenie, niezbyt starego i żeby dało się to jakoś utrzymać.

Co do instalacji LPG...
Mój kolega stanowczo odradza mi każdy samochód z LPG, bo silnik się szybciej zużywa i po paru latach są same problemy, mówi że gaz to nadaje się świetnie do poloneza, a nie do hyundaia coupe albo toyoty celiki, pewnie ma rację, ale może są tu niektórzy, którzy mają samochód pokroju hyundaia coupe na gaz sekwencyjny od kilku lat (tzn 3-5) i się niezgodzą z moim znajomym? Chciałbym usłyszeć wiele opinii.

Dziękuję za wszystkie posty i pozdrawiam!!
Ostatnio edytowany przez LethalPwnager, 29 Paź 2009, 15:41, edytowano w sumie 1 raz
LethalPwnager
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 29 Paź 2009, 13:35
Miejscowość: Białystok, Polska

Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

29 Paź 2009, 22:14

Ja generalnie twierdzę, że albo dynamiczne, albo oszczędne. Nie ma, że to i tamto. Cała reszta to chodzenie na kompromisy.

-Mazda 323f - bardzo dobre auto, przede wszystkim solidne, choć z częściami może byc problem, bo nie ma tak wielu zamienników jak np. Fiat. Jeżeli spalanie jest dla Ciebie problemem w benzynie to zakładasz gaz.

-Audi A3 - diesla sobie odpuść, nie za takie pieniądze. Pozostaje Ci benzyna. Rozsądnym wyjściem jest zwykła 1.8, ale do Audi bardziej pasuje 1.8T 150 KM. To jest trubobenzyna. Auto zbiera ci się z niskich obrotów i wkręca normalnie do czerwonej kreski. Do 1.8T zakładasz dobrą sekwencję. Generalnie do wszystkich silników benzynowych A3 zakładasz dobrą sekwencję.
Minusem jest to, że zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg, za szybko zużywają się hamulce, a raczej tarcze hamulcowe, problemy z elektryką.

-Toyota Corolla - jak się nie podoba, to nie ma się co zmuszać. Mnie też się nie podoba :mrgreen:

Fiat Brava/Bravo - trochę będę stronniczy, bo użytkuję takie Bravo. Brava, Bravo i Marea do tylnego siedzenia to takie same auta, dopiero za tylną kanapą jeden ma mały bagażnik, drugi trochę większy i trzeci największy :mrgreen: Ale generalnie to jedno i to samo.
Polecane silniki to 1.6 w benyznie, ale zdecydowanie lepiej zainwestować w 1.9 JTD. Niskie spalanie, a 105 KM w lekkim Bravo czyni cuda.

Psują się pierdoły, czasami uciążliwe, czasami coś puka i nie wiadomo czego chce. Naprawy tanie, nie siada nic poważnego. O Fiata trzeba po prostu dbać, a odwdzięczy się ładna jazdą.

Ford Focus - na Tobie nie robi wrażenia, a dla mnie to naprawdę dobre auto. Szczególnie z silnikiem 1.8 TDDI 90 KM. Chociaż i rdza Forda nie omija, to jednak najlepsze w klasie zawieszenie aż prosi się żeby Foką jeździć, jeździć i ciągle jeździć.

Hyundai Coupe i Toyota Celica - szczególnie jeżdżenie tą druga uważam za kicz. Nie wiem dla kogo są takie auta.

Co do gazu. Dużo zależy jaką instalację założysz. Jeżeli poskąpisz kasy i założysz najtańszą to będziesz miał problemy, będziesz musiał ją regulować, spadnie moc i wzrośnie spalanie. Silnik po kilkudziesięciu km zacznie prostestować. Dlatego oszczędzaj na czym innym, ale instalację załóż najlepszą na jaką Cię stać. Dobra sekwencja nie sprawi problemów.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

30 Paź 2009, 08:25

Dzieki za konkretną odpowiedz!!

Na pewno wezmę pod uwagę możliwość kupna Bravo w dieslu, zaciekawił mnie ten samochód.

Ktoś jeszcze się wypowie?
LethalPwnager
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 29 Paź 2009, 13:35
Miejscowość: Białystok, Polska

Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

30 Paź 2009, 09:12

LethalPwnager, ja mam bravo w dieselku ;) nie narzekam wczoraj zrobiłem trase w cyklu mieszanym ok. 100km i spalił mi 4l :shock: przyśpieszenie też jest spoko i w porównaniu z TDI pracuje baaaardzo cicho jak benzyna :P ... Ja jak na razie zinwestowałem przez 30 tyś km w przednie amortyzatory plus ustawienie zbieżności i koło pasowe dwumasowe bo się wyrobiło :P a tak to tankuje, zmieniam na czas oleje, filtry i jeżdżę ;)

P.S. Dishman, Bravo w JTD nie jest wcale takie lekkie wg. dowodu rejestracyjnego waży 1245 kg :P Przy czym ojca golf III 1.9 TD w Combi waży 1170 kg :P
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Rejestracja: 06 Kwi 2008, 09:49
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy od: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

30 Paź 2009, 14:30

Myślę że za te pieniądze nie musi być to koniecznie fiat. Myślałeś może o niemeickim aucie np bmw3 za tą kase można spokojnie znaleźć dobrego diesla niekoniecznie starego aż tak bardzo oczywiście w wersji coupe. Z dieslem wcale dużo nie pali bo jest to ok. 8 góra 9l no chyba że przyciśniesz ale, nie ma tragedii. Części bardzo tanie ogólnodostępne nie ma problemu. Polecam Ci takie auto ale to już twoja sprawa czy Ci się spodoba. Zastanów się taż nad alfą 156 to też dobre auto. :mrgreen:
M PoweR... BMW!!!
M5
Początkujący
 
Posty: 158
Rejestracja: 17 Paź 2009, 14:45
Miejscowość: Police

Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

30 Paź 2009, 15:43

BMW mi sie bardzo podobają, ale te nowsze, te z koca lat 90 są dla mnie 'kanciaste', nie lubię takiej sylwetki w aucie... I żeby nie było, że uparłem się na fiata :) Z 'niemieckich' podałem w 1 poście Seata Ibizę (wiadomo ze to volkswagen po hiszpańsku), warto? Tylko znaleźć coś z roku 2003 za 15tys to chyba problem.
LethalPwnager
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 29 Paź 2009, 13:35
Miejscowość: Białystok, Polska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 milionów samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa na świecie 5 milionów samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa na świecie
    Toyota Motor Corporation z siedzibą w Tokio ogłosiła, że skumulowana sprzedaż samochodów hybrydowych na świecie przekroczyła 5 milionów egzemplarzy. W dniu 31 marca 2013 roku liczba ta wynosiła 5.125 miliona ...
    BMW Vision EfficientDynamics 2009 BMW Vision EfficientDynamics 2009
    BMW Vision EfficientDynamics łączy w sobie futurystyczny, aerodynamiczny design nadwozia z wysoką wydajnością paliwową i ekologiczną. We wnętrzu konceptu po raz pierwszy zastosowano technikę warstwową. Dzięki wykorzystaniu ...

  • Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

    30 Paź 2009, 18:29

    ja bym był za Focusem, albo za Mazdą 323f po face liftingu, za Focusem przemawia głównie komfort i rewelacyjne prowadzenia z dość fajnym silniczkiem TDDI, a za Mazdą wytrzymałość oraz niezłe silniki benzynowe :)
    Helly
    Początkujący
     
    Posty: 209
    Rejestracja: 18 Wrz 2009, 10:38
    Miejscowość: Kraków

    Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

    30 Paź 2009, 22:37

    No nie wiem, zobaczymy... a o której maździe mówisz, bo mi się podobają tylko te z lat 94-98

    A może coś, czego nie wymieniłem w pierwszym poście by się jeszcze znalazło? Bo na razie to tylko jeden koelga o bmw coś wspomniał.
    LethalPwnager
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 73
    Rejestracja: 29 Paź 2009, 13:35
    Miejscowość: Białystok, Polska

    Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

    31 Paź 2009, 07:19

    Ja w pierwszej kolejności stawiam na MAZDA 323 ( musisz poszukać na prawdę zadbanego egzemplarza), a w drugiej kolejności na FORD FOCUS też super autko, ale ja do fordów mam mniejsze przekonanie niz do mazdy. Do Mazdy jeśli o nią dbasz wsiadasz i jedziesz ;)
    vw
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 354
    Rejestracja: 12 Cze 2009, 17:33
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda Octavia RS
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

    31 Paź 2009, 22:54

    A co jest bardziej oszczędne w eksploatacji - diesel czy benzyniak? Bo diesle są bardziej wrażliwe, trzeba na nie bardziej uważać itp. Chodzi mi o to, czy taniej utrzymać diesla co pali 6l czy beznyniaka na poziomie spalania 9l? Nie pytam tu oczywiście o koszta paliwa, ale o sam serwis.
    LethalPwnager
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 73
    Rejestracja: 29 Paź 2009, 13:35
    Miejscowość: Białystok, Polska

    Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

    01 Lis 2009, 15:44

    Jeśli autko ma więcej niż 8 lat to nie ma co się pakowac w diesla, gdyż dieslami robi się większe przebiegi i z reguły cofane są liczniki. Może byc wysłużony z wysłużoną turbiną, albo padającymi wtryskami jeśli mówimy o nowocześniejszych z common rail. Poza tym diesel będzie zazwyczaj większy jeśli porównujemy moc, więc za ubezpieczenie też więcej zapłacisz no i naprawy droższe niż w benzynowych. Ja bym brał benzynkę, chyba, że diesel z pewnej ręki ;)
    Helly
    Początkujący
     
    Posty: 209
    Rejestracja: 18 Wrz 2009, 10:38
    Miejscowość: Kraków

    Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

    01 Lis 2009, 21:33

    Ja mam mondeo mk1 z 95r TD i turbiny czy wtrysków nie regenerowałem,oczywiście common rail to inna bajka ale można kupić jeszcze normalne diesle takie jak w fordach tddi czy w vw na pompowtryskach.Fakt jak padnie turbina czy cos to naprawa zamyka się nie w setkach a tysiacach( turbina np do mojego ok1000zł chyba)wtryski to już duzo mniej.Ale wolę pojechać na stację raz na dwa tyg i tankować za 100zł niż co tydzień :) jakoś tak lepiej mi wydać raz na kilka ładnych lat więcej na naprawę(chociaż mi to się nie przytrafiło) niż co chwilę tankować.
    rustin
    Aktywny
     
    Posty: 413
    Rejestracja: 06 Kwi 2009, 19:17
    Auto: Mondeo MK3

    Re: Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczę

    02 Lis 2009, 09:08

    Helly, teraz to bajki opowiadasz.... ja znam diesle które są z 2006 roku i mają nalatane po ponad 300 tyś km :D ... Benzyna też może mieć znacznie więcej niż nie jeden diesel :P ... Po prostu jak kupować to kupować auto z pewnej ręki nie z komisu czy od hanldarza tylko z prywatnej łapy ;) rustin, do JTD turbo też kosztuje w granicach 1000zł ;) i zgadzam się z Tobą raz się za tą stówkę zatankuje i się jeździ i jeździ :P Awarii u mnie też nie było za specjalnych a przejechałem przez rok bravo ponad 30 tyś km ;)
    JEST:
    - Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
    - Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
    - Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
    - ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
    Luke16
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 835
    Rejestracja: 06 Kwi 2008, 09:49
    Miejscowość: KNZ
    Prawo jazdy od: 12 03 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
    Silnik: 1.6/1.2/1.9
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda