Cyfrowe lusterko wsteczne

Cyfrowe lusterko wsteczne

13 Sie 2012, 15:13

Wprowadzając nowe rozwiązanie technologiczne: cyfrowe lusterko wsteczne dające doskonały obraz, Audi dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Rewolucyjna technologia jeszcze pod koniec tego roku znajdzie się w wyposażeniu krótkiej serii Audi R8 e-tron. Model ten – podobnie jak zwycięskie auta ostatnich wyścigów w Le Mans – nie ma tylnej szyby, dlatego nie ma on też tradycyjnego lusterka wstecznego. Jego wyrafinowanym, wysoce zaawansowanym technicznie następcą jest cyfrowe lusterko wewnętrzne czyli system kamery połączonej z wewnętrznym monitorem.

Image

Dzięki nowoczesnemu sterownikowi, obraz w lusterku zachowuje stały kontrast i jest doskonały. W ciemności, inteligentna regulacja zapobiega oślepianiu przez inne samochody. Kierowca może w każdej chwili przyciemnić wyświetlacz lub go wyłączyć. Audi pracuje nad tym, by w przyszłości na monitorze wyświetlały się dodatkowe informacje.

Image

Mała i bardzo lekka kamera, umieszczona jest w aerodynamicznej obudowie, podgrzewanej przy niskiej temperaturze powietrza. Kamerę wyposażono w kilkumilimetrowej średnicy obiektyw i – w porównaniu do zwykłego lusterka wstecznego – obejmuje stosunkowo dużą przestrzeń. Cyfrowe dane o obrazie dostarczane są do kolorowego monitora o przekątnej 7,7 cala, który zamontowano w miejscu tradycyjnego lusterka wstecznego. Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie osobowym wyświetlacz, wyprodukowany w technologii AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode), stworzony został przez partnera Audi w zakresie badań rozwojowych – Samsung Display Co., LTD. Materiały organiczne, używane do jego produkcji, rozświetlają się przy niewielkim napięciu, co sprawia, że monitor nie wymaga już podświetlenia od tyłu. Technologia AMOLED sprawdziła się już wielokrotnie w telefonach komórkowych i innych podobnych urządzeniach funkcjonujących na rynku.

Nowe wyświetlacze są bardziej energooszczędne, cieńsze i lżejsze niż dotychczas stosowane monitory LCD. Niezależnie od temperatury otoczenia, włączają się zaledwie w ciągu paru milisekund.

Image

Cyfrowe lusterko wewnętrzne świętowało swoją premierę podczas dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans. Wyposażono w nie modele wyścigowe R18 e-tron quattro i R18 ultra, które podczas tego legendarnego wyścigu zdobyły dla Audi potrójne zwycięstwo. Nowy system okazał się być niezawodnym nawet w tak trudnych warunkach, z jakimi kierowcy musieli się zmierzyć podczas wyścigu.

POLECAMY Zwycięstwo samochodu hybrydowego w wyścigu Le Mans

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2286
Zdjęcia: 8318
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Mistra - prototyp przeznaczony na rynek chiński Hyundai Mistra - prototyp przeznaczony na rynek chiński
    Model koncepcyjny Mistra, najnowsza propozycja marki przygotowana specjalnie z myślą o chińskim rynku, debiutuje w Szanghaju podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej (2013 Shanghai International Automobile Industry ...
    Wyścigowa Toyota GT86 po modyfikacjach w Polsce Wyścigowa Toyota GT86 po modyfikacjach w Polsce
    Toyota GT86, sportowe coupe z Japonii, jest świetną bazą do budowy wyczynowych aut na rajdy i wyścigi. Sportowe ramię Toyoty w Europie, Toyota Motorsport GmbH, opracowało na jej podstawie profesjonalne wersje wyścigowe i ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Alfa Romeo Stelvio
      Tańczące dziewczyny
      Mazda rim