Daihatsu Cuore Bierze Olej Pomocy!!!

05 Lis 2009, 21:23

Witam

Przymierzam się do kupna Daihatsu Cuore rocznik 1996 silnik 850ccm trzycylindrowy przebieg 125000km i tu moje pytanie czy jeśli pali 0,5l oleju na 300km to jest dużo? i jakie ewentualne koszta by było po zakupie ? Proszę o szybką odpowiedź gdyż mam czas do grudnia żeby się na nie zdecydować.
xandercage
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: warszawa
  • 05 Lis 2009, 21:55

    Co tu dużo mówić SILNIK DO REMONTU.
    Nie kupił bym napewno.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    05 Lis 2009, 21:58

    Chodzi o to że kolega tłumaczy że bierze tyle gdyż nie ma wymienianego oleju (olej syntetyczny) tylko dolewany i jak się dolewa to zaczyna coraz więcej brać oleju. I jeszcze mówi że silniki daihatsu mają tak ze biorą olej i nie wiem co o tym myśleć.
    xandercage
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: warszawa

    05 Lis 2009, 22:05

    Nie istotne jest to,że nie był wymieniany -nawet jak nie wymienisz oleju w pore to jego stan musi być w normie - i logiczne że troche go ubędzie ale napewno nie 0,5l na 300km. I skoro kolega twierdzi ,że te auta tak mają to raczej jest w błędzie i wcisnie ci bubla. Odpuśc sobie chyba, że lubisz lać olej. A tak z ciekawości ile za to chce kasy?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    05 Lis 2009, 22:05

    Dodam jeszcze że ma to być samochód na 2 lata i się boje że będzie mnie czekał remont a to w przypadku Daihatsu jest trudne do zrobienia gdyż jest problem z częściami. Auto ma przejechane 120000km

    [ Dodano: Czw Lis 05, 2009 22:06 ]
    7 tysięcy
    xandercage
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: warszawa

    05 Lis 2009, 22:16

    Powiem tak jak chcesz to kup- wybór nalezy do ciebie ale ja za tą kase wolał bym lepsze auto z mocniejszym silnikiem a tym bardziej, że ten ma ci służyć min. 2 lata i problem jest z częściami no i na dzień dobry silnik do remontu. Osobiście odradzam.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    05 Lis 2009, 22:18

    Tylko że ten samochód nie może ważyć więcej niż 550kg gdyż jest na kategorie b1 więc za dużego wyboru nie mam.
    xandercage
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: warszawa

    05 Lis 2009, 22:42

    Fakt dużego wybory nie masz.
    Wolał bym kupić inny pojazd ale skoro masz pod ręką tylko taki to moze niech ci spuści z ceny za ten silnik- choć jesli nie zrobisz remontu to obawiam się, że dwóch lat nim nie pojeździsz.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    05 Lis 2009, 23:18

    a jeśli chodzi o remont to co konkretnie pomogło by temu silnikowi zmniejszyć apetyt na olej ( co wymienić) i czy modyfikator plus w tym przypadku może coś pomóc?
    xandercage
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: warszawa

    06 Lis 2009, 11:56

    Półtora litra na 1000 km? To faktycznie nie opłaca się wymieniać oleju bo jak dolewasz to i tak ciągle na świeżym śmiga. Chłopie ten samochód to wrak. Sam mówisz, że z remontem silnika będzie kłopot ze względu na części. Jak Ci go kolega sprzeda za pół obecnej centu to bierz - w innym przypadku nie warto. Żaden modyfikator ani olej tu nie pomoże - TYLKO REMONT.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    07 Lis 2009, 11:52

    Nie kopci na niebiesko zresztą było było by widać bo były wyciągane waty z tłumika ale dymi na biało ale to chyba raczej normalne. żadnych stuków w silniku nie słychać kolega go mocno kręci i wszystko ładnie pracuje. Wycieków napewno nie ma. a czy mechanik jest w stanie od ręki sprawdzić silnik na tyle żeby powiedział mi czy ten silnik jeszcze pociągnie z troche czy raczej od razu muszę zrobić remont? i czy np 1800zł wystarczy żeby go doprowadzić do stanu używalnośći (gdyż nie widzi mi się dolewanie takich ilości oleju bo bym musiał kupić beczkę) ?A i ma końcówkę tłumika w czarnej sadzy nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
    xandercage
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: warszawa

    07 Lis 2009, 18:24

    Zrób próbę olejową u mechanika i będziesz wiedział dlaczego oleju tyle znika,być może wystarczy wymienić tylko uszczelniacze zaworowe,powiem ci, ten silnik żre olej okrutnie :!: Aby ci zobrazować ile to podam ci jak dużo znikało mi oleju z silnika starej Przejściówki ,dokładnie jeden litr na 1000 km,to już było dużo ,wyciekał z uszczelnienia(sznur).Po uszczelnieniu i remoncie nie musiałem nic dolać przez 10 kkm a ty musiałbyś dolać w tym czasie 15 litrów,kolega mówi zwykłe bzdury.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8477
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)