Mercedes-Benz Vito w wersji W639 115 CDI MT L3H1 (150 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu minivan produkowany w latach od 2003 do 2010 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 2148 cm³ (2.1L) osiągający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 330 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 13.0 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 176 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 8.1 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 75 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 926 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 5223 mm, jest szerokie na 1906 mm, a wysokość jego jest równa 1900 mm. Rozstaw osi na poziomie 3430 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mercedes-Benz
Model: Vito
Generacja: W639
Seria: Mixto minivan 4-drzwi
Modyfikacja: 115 CDI MT L3H1 (150 KM)
Rodzaj nadwozia: Minivan
Lata produkcji: 2003 - 2010
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 5223 [mm]
Szerokość: 1906 [mm]
Wysokość: 1900 [mm]
Rozstaw osi: 3430 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1901 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1901 [mm]
Ogjętość przestrzeni ładunkowej: 4 [m³]
Masa własna: 1990 [kg]
Ładowność: 780 [kg]
Masa całkowita: 2770 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 4940 [kg]
Średnica zawracania: 12.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 2148 [cm³]
Moc silnika: 110 [kW] | 150 [KM]
Maksymalne obroty: do 3 800 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 330 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 88.0 [mm]
Skok tłoka: 88.3 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 800 do 2 400 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 10.50 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 8.10 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 6.70 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 13.0 [s]
Zasięg: od 710 do 1 120 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 75 [litr]
Prędkość maksymalna: 176 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Wahacze wzdłużne, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe