Dodge Viper IV 8.4 MT (600 KM) Roadster

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Dodge Viper IV 8.4 MT (600 KM) Roadster

    Dodge Viper w wersji IV 8.4 MT (600 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu roadster produkowany w latach od 2008 do 2010 roku. Model ten otrzymał dziesięciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 8382 cm³ (8.4L) osiągający maksymalną moc 600 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 560 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 317 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 14.4 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 486 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy jedno miejsce dla pasażera i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 2 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4460 mm, jest szerokie na 1911 mm, a wysokość jego jest równa 1209 mm. Rozstaw osi na poziomie 2510 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Dodge
    Model: Viper
    Generacja: IV
    Seria: Roadster
    Modyfikacja: 8.4 MT (600 KM)
    Rodzaj nadwozia: Roadster
    Lata produkcji: 2008 - 2010
    Liczba miejsc: 2

    Wymiary i masa

    Długość: 4460 [mm]
    Szerokość: 1911 [mm]
    Wysokość: 1209 [mm]
    Rozstaw osi: 2510 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1565 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1546 [mm]
    Masa własna: 1561 [kg]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
    Pojemność silnika: 8382 [cm³]
    Moc silnika: 441 [kW] | 600 [KM]
    Maksymalne obroty: do 6 100 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 560 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
    Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
    Liczba cylindrów: 10
    Średnica cylindra: 103.0 [mm]
    Skok tłoka: 100.6 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 2
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 5 000 [obr/min]
    Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb98 - benzyna

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
    Liczba biegów: 6
    Rodzaj napędu: Tylny

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 18.10 [l/100km]
    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 14.40 [l/100km]
    Spalanie - cykl pozamiejski: 10.70 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 3.8 [s]
    Zasięg: od 390 do 650 [km]
    Norma ekologiczna EURO: EURO IV
    Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
    Prędkość maksymalna: 317 [km/h]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
    Zawieszenie przednie: Sprężyny śrubowe
    Zawieszenie tylne: Sprężyny śrubowe

    Ocena: 0.0/5
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT23419] korzystająć z tej wiadomości na PW.