Dziwne rzeczy po założeniu wału napędowego

30 Paź 2010, 23:37

jak co roku przed zimą założyłem wał napędowy do swojego freelka. i co sie okazało przy skrecie słyszę jakieś szumy z tyłu auta jak by cos ocierało o coś innego. co to może być. prośba niech nikt mi nie pisze ze wału się nie ściaga bo dostanie w łepek. ściągam wał juz kilka lat i było ok. nie ma luzów na wale. podpory ok. reduktror jest wymieniony na nowszy, oleje zmieniane w ird i w moscie. co to moze być??
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

31 Paź 2010, 17:51

zajrzyj pod auto, może trzeć wisko o tłumik, tak miałem. zresztą inne świeże ślady obtarcia zobaczysz bez trudu.
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

31 Paź 2010, 20:56

nie obciera patrzałem tłumik daleko
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

31 Paź 2010, 21:28

może tym razem smar w wisko wyschnął na amen ,
ird wymienione na nowsze, ale czy dobre ??
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lis 2010, 21:13

DOBRE DOBRE. IRD BEZ LUZOW Z ROCZNIKA 2004 DODATKOWO Z DIESLA CZYLI TROCHE MOCNIEJSZE. OLEJ ZMIENIANY. CZY MOZNA TEN SMAR JAKOS NA NOWY WYMIENIC ALBO DODAC??
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

01 Lis 2010, 21:44

czy jeżdziłeś już z tym super ird i wałem ? było ok ?
rozumiem że koła masz identyczne
jak tak to spróbuj na innym wale ,
smaru z włoknami wisko raczej tu nie kupisz
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Biały osad pod korkiem oleju
    Zauważyłem, że pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem trochę na ten temat ale mi np. płynu chłodniczego nie ubywa, nie robię tylko krótkich odcinków ...

02 Lis 2010, 10:32

WSZYSTKO ZE SOBA GRAŁO DOBRZE W ZESZŁA ZIMĘ. SMAR JESTEM W STANIE ZAŁATWIĆ TYLKO CZY MOŻNA GO SAMEMU WYMIENIĆ??
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

02 Lis 2010, 12:02

jak rozbierzesz wisko i złożysz tak samo :wink:
ktoś to gdzieś opisywał , ale wypłukał smar z visco ... więc po sprzegle
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2010, 18:11

z tego co mi wiadome wisko jest nierozbieralne, a wewnątrz wypełnione olejem a nie smarem. może myślisz o tłumiku drgań skrętnych sprzęgła wiskotycznego. na forum było o sprawdzeniu wiska.
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Lis 2010, 22:16

witaj,
nie - nie myśle o tłumiku drgań skrętnych bo to tylko guma z blacha ,
sprzegło jest rzeczywiście nierozbieralne w warunkach domowych, regenerują je firmy w UK
ile kosztuje takie zobaczcie oferty ;
normalnie sprz. wiskotyczne mają olej , który na skutek znacznych róznic predkośći i rosnącej temp. gestnieje i wzrasta jego lepkość - więc bardziej klei i zaczyna przenosić napęd do zrównania predkośći obrotowych aż ostygnie i luzuje
tu LR musiał ratować sytuację bo nie ciągło dobrze,.. więc faszerują sprzegło bardzo lepkim smarem z włoknami wiskozy i mamy sprzegło CIERNE /stały naped 4x4/ które tylko troche pozwala na zmianę wzajemnego obrotu wałów przy skrecie auta
jak ten smar podeschnie mamy sztywne 4x4 - stuki i stekanie przy skrecie nie wpominając o naprezeniach w układzie napedu az.. do wybuchu IRD -czytaj rwanie zębów bez znieczulenia :mrgreen: kieszeni
jak koła nie mogą zabuksować na asfalcie
i tu wniosek ; tłumik drgań skretnych jet tu niepotrzebny :smile:
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna