Fiat 500 N, 1958 rok

Fiat 500 N, 1958 rok

19 Kwi 2017, 13:29

Fiat 500 Nuova potrafił połączyć technikę z emocjami i pozostawił niezatarty ślad, stając się ikoną, która przetrwała dziesiątki lat: produkowany w latach 1957-1975 w prawie 3,9 milionach sztuk, pozostał symbolem masowej motoryzacji.

Było to połączenie genialnej intuicji Dante Giacosa z ambitną strategią rozwoju i odnowieniem gamy Fiata, wprowadzonej już podczas II wojny światowej. Była to odpowiedź na nowe zapotrzebowanie mobilności społeczeństwa, odpowiedź, która nadeszła we właściwym czasie. Skala zmotoryzowania Włoch zmieniła się z 6 samochodów na 1000 mieszkańców w 1950 roku na 330 samochodów w 1980. A do tego Fiat 500 Nuova potrafił zaspokoić oczekiwania zróżnicowanych grup docelowych. Samochód był wyposażony w dwucylindrowy silnik 479 cm3 o mocy 15 KM, który umożliwiał mu uzyskanie maksymalnej prędkości 90 km/h. Samochód, wyprodukowany w sierpniu 1958, należy do pierwszej serii modelu, ale ma już udoskonalenia zaprezentowane przez markę Fiat podczas Salonu Samochodowego w Turynie w listopadzie 1957 roku poprawiające jej wyposażenie: reflektory przednie z oprawą z aluminium, osłony przeciwsłoneczne, profile z aluminium na masce silnika i listwy na bokach, kołpaki z polerowanego aluminium, szyby przednie opuszczane, owiewki z blokadą otwarcia, fotel tylny z wyściółką, sterowanie kierunkowskazami i światłami za pomocą dźwigni oraz gumowe poszycie pedału hamulca i sprzęgła.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2602
Zdjęcia: 9564
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris - historia najpopularniejszego modelu marki w Europie Toyota Yaris - historia najpopularniejszego modelu marki w Europie
    Historia Toyoty Yaris, najpopularniejszego modelu marki w Europie, jest bogatsza niż można by sądzić, patrząc tylko na jego trzy generacje. Przez 19 lat swojej obecności na rynku Yaris niemal co roku zaskakiwał swoim nowym ...
    Niskie napięcie na akumulatorze i problem z odpaleniem silnika Niskie napięcie na akumulatorze i problem z odpaleniem silnika
    Po trzech dniach wsiadam przekręcam kluczyk i rozrusznik z trudem zrobił może jeden obrót. Było to dla mnie dziwne dlatego że akumulator wcześniej nie sprawiał problemów i nie dawał oznak rozładowanego. Zajrzałem ...

  •  
    • Jeep - przeprawa błotna
      "Bestia" Barack sie wozi
      Summer Cars Party 2009
      Targi AutoSalon i AutoSerwis