Freelander TD4 2005 rok napięcie na rozruszniku 2V!

20 Wrz 2019, 19:22

Nie pracuje rozrusznik. Akumulator w porządku, rozrusznik wymieniony, okazało się, że po właczeniu stacyjki na rozrusznik dochodzi tylko 2V! Co mogło "klęknąć"? Pomóżcie proszę. MTK
MTK
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Wrz 2019, 16:45

Sprawdź przekaźnik rozrusznika. Możesz też sprawdzić jaki prąd dochodzi do przekaźnika i czy pokrywa się z tym przy rozruszniku.

Swoją drogą to trochę dziwne że tak małe napięcie tam dochodzi.

Sprawdź jeszcze na zaciskach akumulatora do ilu spada napięcie jak przekręcasz stacyjkę do rozruchu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Wrz 2019, 07:13

Trzeba elektryke obejrzeć, miernik i chęci wystarczą. Trzeba szukać zaczynając od rozrusznika, będziesz widział w którym momencie jest problem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Wrz 2019, 15:32

Po przekręceniu stacyjki napięcie na akumulatorze spada do 11V z lekkim okładem, przygasa oświetlenie wnętrza, ale - o dziwo - kontrolki nie przygasają. A gdzie szukać tego przekaźnika rozrusznika? W ogóle to bardzo dziękuję za odpowiedź.
MTK
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Wrz 2019, 20:11

MTK napisał(a):Po przekręceniu stacyjki napięcie na akumulatorze spada do 11V z lekkim okładem, przygasa oświetlenie wnętrza, ale - o dziwo - kontrolki nie przygasają.
to akurat normalne,
Jedz po kablu i dojdziesz do przekaźnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2019, 12:07

MTK napisał(a):Po przekręceniu stacyjki napięcie na akumulatorze spada do 11V z lekkim okładem, przygasa oświetlenie wnętrza, ale - o dziwo - kontrolki nie przygasają
Rozumiem że masz tu na myśli pozycję stacyjki START gdzie powinien kręcić rozrusznik? To jest ok ale jak w pozycji zapłonu to już nie jest ok bo napięcie jest za niskie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Wrz 2019, 19:08

Cichy77 napisał(a):Sprawdź jeszcze na zaciskach akumulatora do ilu spada napięcie jak przekręcasz stacyjkę do rozruchu.

Ja bym nie sprawdzał na zaciskach aku, tylko plus na aku, a minus z masy, najlepiej rozrusznika. Bo tutaj może być problem z masą albo z plusem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2019, 09:10

No to taki przypadek z wczoraj, auto odpalało zawsze od jakiegoś czasu takjakby dłużej kręcił o sekundę. Auto rano odpaliło, pojechało kilka km, ponownie już nie odpaliło, auto odpalone na kable, pojechało do domu, klient zgasił i odrazu chciał odpalić, nie dało się rozrusznik nie dał rady zakręcić, następnego dnia rano odpalił bez problemu, przyjechał do mnie zacząłem sprawdzać
ładowanie OK
napięcie aku OK
czyściłem styki więc OK
w między czasie odpalałem co z 10 razy i było OK aż nagle bełt bełt nie da rady kręcić.
Reasumując zmieniłem baterię i auto pali jezdzi bez problemu, stare aku trzyma napięcie a nie jest sprawne, także może zaskoczyć.
Podmień aku :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2019, 13:12

Kao napisał(a):stare aku trzyma napięcie a nie jest sprawne, także może zaskoczyć.

Zgadza się. Miałem taki przypadek dokładnie tydzień temu. Aku na zaciskach 12,4V, a rozrusznik już zakręcić nie chciał. Było dobre napięcie, ale prądu już nie było.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2019, 13:54

Pieknie wszystkim dziękuję
Skończyło się na elektryku samochodowym - wymienił oba przewody od rozrusznika - główny, zasilający i sterujący (od automatu).
Teraz wszystko działa.
MTK
MTK
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Paź 2019, 12:23

MotoAlbercik napisał(a):Bo tutaj może być problem z masą albo z plusem.

Czyli tak jak myślałem. Ale dobrze, że nie trzeba było wymieniać aku :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Paź 2019, 12:23

MotoAlbercik napisał(a):Bo tutaj może być problem z masą albo z plusem.

Czyli tak jak myślałem. Ale dobrze, że nie trzeba było wymieniać aku :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000