Jaki sedan do 40-45tyś pod LPG

10 Cze 2019, 09:48

Hej,
Rozglądam się za autem, którego będę używał jako daily, a w weekendy często jeździł na ,,wycieczki''
Do wydania mam 40-45 tyś. zł (mam trochę więcej ale resztę kasy odstawiam na jakieś drobne wydatki na start czy założenie instalacji LPG)/
Do tej pory poruszałem się autami ze skrzyniami manualnymi i automatycznymi - ze względu na wygodę będę potrzebował czegoś w automacie (najlepiej 6-7 biegowy, manual czy automat 5-cio biegowy trochę kiepsko sprawdza się na autostradach).
Miałem wcześniej 2 auta z LPG, o mocy ponad 200KM każde i w obecnym przypadku również skłaniam się ku czemuś o podobnej mocy, najlepiej większej.
Przeglądałem różne oferty na OLX i w większości przewija się ciągle Audi, BMW, Mercedes. Audi odpada jak dla mnie, bo nie stać mnie na polifta, żeby kupić wersję z poprawionym silnikiem tfsi (z tego co czytałem tu na forum). Zastanawiałem się nad E60 lub E90 (nawet coupe), miałem wcześniej sam E46 330i może jakoś, aż tak jak niektórzy by narzekali nie odczuwałem kosztów eksploatacji (może kwestia zadbanego egzemplarza) ale podobno koszty utrzymania E60 i E90 z 3l benzyną to tragedia? no i w E90 nie ma bagnetu. Więc wizja BMW jest dla mnie gdzieś tam z tyłu daleko narazie.
Przy tym budżecie myślałem, że będzie mnie stać na auto rocznikowo 2009-2012r.
Przeszukałem trochę ogłoszeń i znalazłem takie oferty (są to tylko przykłady):

[link do Otomoto wygasł]
(dosyć drogo jak na ten rok i przebieg?)

[link do Otomoto wygasł]?
(da się tu w ogóle założyć gaz? trochę też martwię się o przestrzeń, bo mam 195cm wzrostu i nie wszędzie mam wygodną pozycję)

[link do Otomoto wygasł]?
(tak samo jak wyżej)

[link do Olx wygasł]
(bardzo mało ofert z tym silnikiem, 2 na cały kraj znalazłem, 2007r. i prawie 45tyś zł, traci się na wartości takiego auta?)

[link do Otomoto wygasł]?
(znalazłem jeszcze taką wersję z mniejszym silnikiem ale to jest chyba wersja ze Stanów?)

[link do Otomoto wygasł]
(miałem wcześniej Vectrę C 2.0T i niektórzy bardzo narzekali na Insygnię z 2.0T, warto zatem w to się pchać? z tego co widzę w większości gazują jednostki 2.8V6)
[link do Otomoto wygasł]
Peros
Nowicjusz
 
Posty: 9

10 Cze 2019, 14:29

A S60/S80 T5,T6?
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1508
Zdjęcia: 188
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Cze 2019, 17:25

Honda accord albo crv dobre go gazu.znajomy na lpg i super mu to jezdzi
Dyrektor
lukaszmonika
Nowicjusz
 
Posty: 19

10 Cze 2019, 18:19

Peros napisał(a):https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-m ... B7Bke.html?
(da się tu w ogóle założyć gaz?
nie
Peros napisał(a):https://www.otomoto.pl/oferta/renault-l ... BZpJV.html?
(tak samo jak wyżej)
niby można, ale po montażu LPG trwałość tego silnika spada
Peros napisał(a):https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... e90bb930a8
(miałem wcześniej Vectrę C 2.0T i niektórzy bardzo narzekali na Insygnię z 2.0T, warto zatem w to się pchać? z tego co widzę w większości gazują jednostki 2.8V6)
2.0T w Insigni (nie ma modelu Insygnia) to nie ten sam silnik co w Vectrze, a co więcej - ma wtrysk bezpośredni, co przekreśla sens jego gazowania. 2.8 jest na wielopunkcie, stąd popularność przeróbki na LPG
Jak dla mnie obydwa Benze są w wersji USA
lukaszmonika napisał(a): crv
i m.in za takie teksty dostałeś (dostałaś?) ostrzeżenie, o czym pisałem w PW. Gdzie z SUV, jeśli w temacie szukamy czegoś co jedzie i fajnie się prowadzi?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13122
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

11 Cze 2019, 08:15

Tak, mój błąd Insignia :P
Sugerowałem się tym silnikiem, że większość ludzi go gazuje (energy gaz polska). 2.8V6 to to samo co w przypadku Vectry czyli drogo drogo drogo jeśli coś się zacznie dziać z silnikiem? I czy byłby to jedyny godny polecenia silnik pod lpg przy tym budżecie?

Takie coś jeszcze znalazłem:

[link do Otomoto wygasł]
Ale z tego co widzę trochę już wisi.

I coś takiego:
[link do Olx wygasł]
Peros
Nowicjusz
 
Posty: 9

11 Cze 2019, 19:55

Doczytałem, że lepiej 1.8 140km gazować, a to dla mnie trochę mija się z celem. Co z ofertami wyżej, może zainteresować się czymś starszym?
Peros
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1LR-GUE - Lexus
    Skoro o Lexusie mowa, nie można nie wspomnieć o prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym silniku w historii japońskiej marki, który trafił pod maskę najbardziej egzotycznego auta Lexusa. Mowa o jednostce V10 napędzającej ...
    BMW ActiveE (od r. 2010) - samochód elektryczny
    Na początku 2010 r., zaledwie rok po debiucie MINI E, BMW Group poczyniła kolejny wielki krok w kierunku opracowania pojazdów produkcyjnych o zerowym poziomie emisji spalin w postaci światowej premiery BMW Concept ...

  • 11 Cze 2019, 23:19

    Peros napisał(a):Doczytałem, że lepiej 1.8 140km gazować
    nope, 1.4T.

    Co do ogłoszeń. W pierwszym na pewno należy liczyć się z wyższymi kosztami utrzymania. Drugi... Nie kupiłbym nic od kogoś, kto do sprzedaży, bądź co bądź, dobrego auta podchodzi jak do handlu warzywami na bazarze (zero opisu i jakość zdjęć)
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13122
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    12 Cze 2019, 09:18

    Ten AMG W203 wygląda ciekawie, aczkolwiek cena wydaje się trochę niska. Pytanie ile będzie kosztować serwis tego auta - na pewno ma dużo droższe w serwisie hamulce od zwykłej wersji. Podstawowe rzeczy do sprawdzenia to silnik i blachy pod kątem korozji i bezwypadkowości.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6740
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    13 Cze 2019, 20:02

    Co do ogłoszeń. W pierwszym na pewno należy liczyć się z wyższymi kosztami utrzymania. Drugi... Nie kupiłbym nic od kogoś, kto do sprzedaży, bądź co bądź, dobrego auta podchodzi jak do handlu warzywami na bazarze (zero opisu i jakość zdjęć)


    Nawet więcej zdjęć mi nie chciał podesłać jak się z nim skontaktowałem coś kręci ogólnie gościu.


    Ten AMG W203 wygląda ciekawie, aczkolwiek cena wydaje się trochę niska. Pytanie ile będzie kosztować serwis tego auta - na pewno ma dużo droższe w serwisie hamulce od zwykłej wersji. Podstawowe rzeczy do sprawdzenia to silnik i blachy pod kątem korozji i bezwypadkowości.


    Ogólnie to ogłoszenie wystawiane jest dość długo, kolejny raz je wystawili. Jest tam automat 5g więc trochę dla mnie mija się to z moimi wymaganiami. Komplet tarczy chyba tak samo cenowo jak do tego W204 3.5L
    Znalazłem jeszcze coś w coupe ale chyba ktoś kupił albo po prostu skończyło się ogłoszenie:

    [link do Otomoto wygasł]
    Peros
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    14 Cze 2019, 00:18

    Te 5-biegowe automaty mają dość długie przełożenia - możesz sprawdzić na YouTube jakieś filmiki z przyspieszeniami. Nie wiem z jakimi prędkościami jeździsz. W S60 mam przy 150 km/h 3000 obr/min, w Mercedesie powinno być podobnie, ale nie dam sobie ręki uciąć.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6740
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    14 Cze 2019, 19:36

    Widzę właśnie na przykładzie CLK przy 120km/h gościu ma 2500 rpm, silnik 5.0 nie wiem czy to też ma znaczenie, skrzynia 5g.
    Ogólnie zastanawiam się nad tą Insignią 2.8V6, miałem wcześniej Opla tylko z 2.0T 175km ale to inna konstrukcja.
    Dużo osób gazuje nawet to 2.8 w Insignii, warte ryzyka?
    Peros
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    14 Cze 2019, 20:31

    Peros napisał(a):Dużo osób gazuje nawet to 2.8 w Insignii, warte ryzyka?
    jeśli akceptujesz koszta eksploatacji i napraw to tak
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13122
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    14 Cze 2019, 21:14

    Hmm, a koszty utrzymania W204 z silnikiem 1.8 184km lub 3.5 272km będą znacznie większe jak od takiej Insignii?
    Peros
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    15 Cze 2019, 08:58

    Peros napisał(a): a koszty utrzymania W204 z silnikiem 1.8 184km lub 3.5 272km będą znacznie większe jak od takiej Insignii?


    Szczerze to biorąc pod uwagę problemy z tym 2.8 V6 w Insignii to uważam, że W204 1.8K będzie tańszy w utrzymaniu. Za to 3.5 też ma swoje problemy (M276). Lepszym wyborem będzie 3.0 (M272).
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6740
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    15 Cze 2019, 18:46

    Ten 3.5 to czasem nie m272 też?
    C 300 M272.947 2009.07-2014.01

    C 350 M272.961 2007.01-2014.01

    Bo jest też C 350 M276.957 2011.01-2014.01
    Zacząłem czytać trochę o tych silnikach właśnie przeglądając temat poprawionych rozrządów w modelach z silnikami 3,5.
    Peros
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
     
    • Warto przeczytać