Jaki silnik ? - zakup Fabia/Octavia

Jaki silnik ? - zakup Fabia/Octavia

28 Lis 2012, 14:19

Witam
Planuję niedługo zakup salonowej Skody Fabii/Octavii (jeśli się uda finansowo). Mam pytanie: Z jakim dokładnie silnikiem warto kupić te samochody? Myślę że maximum mocy to będzie 1,4 - 85km lub trochę więcej. Nie znam się na tym za bardzo.
Czy warto kupić Skodę Fabię z najsłabszym silnikiem 1,2 (60 km)?
Kryteria to: bezawaryjność, oszczędność. Nie zależy mi na wielkich osiągach, tak żeby wyciągał 150 km na autostradzie.
Jakie silniki polecacie, a jakich unikać?

ps. Preferuję raczej benzynowe (tańszy zakup).

Proszę o pomoc. POZDRAWIAM!!!
ernie1234
Nowicjusz

Auto: opel vectra

Re: Jaki silnik ? - zakup Fabia/Octavia

28 Lis 2012, 15:29

Samo kryterium aby wyciągał 150km/h na autostradzie jest co najmniej dziwne. Liczy się przede wszystkim co innego, silnik 1.2 - możesz pomarzyć o takich osiągach., Radziłbym większy 1.4 85koni. Tak w ogóle jaki budżet planujesz na to przeznaczyć?
WiecejOpon
Początkujący

Auto: Seat Leon I

28 Lis 2012, 19:05

Liczy się przede wszystkim co innego

Powiedz mi więc, co się liczy.
Napisałem właśnie, że się nie znam na tym - dlatego pytam.
Budżet ok. 30 000 - 40 000 zł. Gdybym kupił w grudniu to może by się udało jakąś ubogą wersję Octavii wynegocjować? Jeśli nie to fabia. Tylko nie mam pojęcia jaki silnik jest dobry, z jakim oznaczeniem (nie jestem fanem motoryzacji), a to przecież ważne.
Pozdrawiam!
ernie1234
Nowicjusz

Auto: opel vectra

28 Lis 2012, 19:26

Jeździłem Skodą Fabią 1.2 HTP - przy wadze Fabii silnik jest w sam raz. Pozwala na dynamiczne ruszanie i całkiem przyzwoite przyśpieszenie - zawalidrogą nie będziesz. Ale to typowe auto miejskie, nie polecam na dłuższe trasy, bo przy prędkościach przekraczających te 100 km/h odczujesz braki w mocy. Za to silnik naprawdę porządnej roboty - znajomi mają od nowości już jakiś czas i do tej pory żadnej dosłownie awarii.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika