Błąd P0428

  • Kod OBD II to unikalny numer identyfikujący błąd w samochodzie
  • Rodzaj kodu
  • Kod błędu P0428

    Szczegółowe dane kodu:
    Kod DTC (Diagnostic Trouble Code): P0428.
    Kod szesnastkowy (Hexadecimal Code): 428.
    Kod dziesiętny (Decimal Code): 1064.
    Układ (obszar pojazdu): układ napędowy.
    Kategoria kodu (zakres): P0XXX - P3XXX.
    Typ kodu: generyczny, dotyczy wszystkich producentów i jest określony przez normę SAE.
    Usterka związana z układem: kontroli emisji spalin.
    Marka pojazdu: wszystkie.

    Opis kodu błędu po polsku:

    Czujnik temperatury katalizatora, rząd 1 - wysokie napięcie na wejściu

    Oryginalny opis kodu błędu po angielsku:

    Catalytic converter temperature sensor, bank 1 high input

    Jakie mogą być typowe objawy wystąpienia tej usterki?

    Sterownik ogranicza moc silnika do 3000 obrotów i zapala się kontrolka check informująca kierowcę o problemie z silnikiem. Moc silnika jest celowo ograniczona żeby zminimalizować ewentualne dalsze uszkodzenia. Często wzrasta chwilowe spalanie.

    Jakie mogą być przyczyny pojawienia się tego kodu?

    - Zapchany, przepełniony filtr cząstek stałych DPF;
    - Niedrożny katalizator;
    - Uszkodzenia wiązki elektrycznej przewodu czujnika;
    - Zaśniedziałe piny lub uszkodzone w e wtyczce czujnika; 
    - Uszkodzona sonda lambda;
    - Nieszczelny układ wydechowy;

    Możliwe warianty naprawy problemu:

    Na samym początku sprawdzamy okablowanie czujnika wraz z wtyczką która można przeczyścić na złączu. Następnie przechodzimy do sprawdzenia szczelności układu wydechowego i dokładnego zapełnienia filtra cząstek stałych (potrzebne odpowiednie oprogramowanie i urządzenie do podłączenia się pod OBDII). Jeżeli jest pełny, a najlepiej profilaktycznie uruchomić procedurę wypalania. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie samego katalizatora czy jest drożny i nie ma uszkodzonego wkładu wewnętrznego który mógłby blokować przepływ spalin. Kasujemy błąd i o ile nie występowały inne kody błędów to warto udać się na trasę i dobrze wygrać cały układ wydechowy pokonując przynajmniej te 30-40km z obrotami powyżej 3000 obrotów. Cały czas należy obserwować czy problem nie powróci.


    Jeżeli powyższe informacje związane z kodem P0428 były przydatne dla Ciebie zostaw nam ocenę.
    Ocena: 5.0/5 (7 głosów)
  • Co powinieneś wiedzieć o kodach OBD 2?

    Kilka pytań na które znajdziesz odpowiedź na forum:
    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów - co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny?
    OBD II - On-Board Diagnostics II - sprawdź co oznacza światowy standard diagnostyki pokładowej.
    Tematy z tagiem "OBD" i "OBDII" - sprawdź co piszą inni użytkownicy.

    W przypadku kiedy masz bardziej złożony problem i chciałbyś zasięgnąć porady, pomocy w ustaleniu przyczyny usterki zapraszamy do zadania pytania na forum w dziale: "Diagnostyka samochodowa" podając markę i model auta.

    Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat opisanego kodu błędu to wyślij informację do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [4072] korzystając z tej wiadomości na PW.

    Przedstawione dane na tej stronie służą tylko celom informacyjnym i nie ponosimy odpowiedzialności za działania które podejmujesz wykorzystując je w stosunku do pojazdów. Pamiętaj że posługując się tymi danymi wszystkie naprawy które wykonujesz robisz na własną odpowiedzialność.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    56. Rajd Barbórka - prawdziwe rajdowe klasyki
    W piątek (30.XI) i w sobotę (1.XII) już po raz 56. odbędzie się słynny Rajd Barbórka. Na starcie rywalizacji obok nowoczesnych konstrukcji staną również prawdziwe rajdowe klasyki od Toyoty, Subaru czy Lancii. ...