Kupno Audi A8 D3, silnik

20 Wrz 2014, 23:39

Witajcie
Chcę zmienić moje Audi A4 B6 na coś większego, w grę raczej wchodzi tylko Audi, uwielbiam tą markę, idealnie trafia w mój gust, za nowe Audi A8 D4 oddałbym dużo. Niestety nie mam tyle kasy, mam tak do 50 tyś zł na auto, wybrałem Audi A8 D3, moje pytanie odnosi się do silnika, który będzie dla mnie najlepszy. Na wstępie odrzuciłem 3,0 TDI, gdyż wydaję mi się nawet na papierze za słaby. Więc raczej do wyboru zostało albo 4,0 TDI (na 4,2 TDI nie mam raczej co liczyć w tej cenie) bądź 4,2 quattro, czytalem już na tym forum, że 4,2 FSI nie polecacie, dlatego wybrałem 4,2 quattro. Przy wyborze silnika, wiadomo, kierujemy się ilością przejeżdzanych kilometrów, u mnie jest to niewiele, gdzieś do 25 tyś rocznie w porywach do 30 tyś, niestety nie mam czasu na jazdę, samochód dość dużo stoi i nagle dostaje trasę 3 tyś kilometrów na raz. Prowadzę rodzinny biznes i on pochłania mi dużo czasu a czasem właśnie trzeba gdzieś wyskoczyć w interesach za granicę. Proszę o opinie czy te silniki to awaryjne konstrukcję, co lepiej brać w mojej sytuacji, na co zwrócić uwagę podczas kupna. Trochę się na tym znam, więc z grubsza wiem na co patrzeć, ale czy ten model ma coś charakterystycznego ? Głównie chodzi mi o spalanie tych silników, czy po prostu w benzynowej wersji nie będzie to 30 litrów zawsze, czy np. jak będę chciał jechać oszczędnie, 100 km/h to spali mi 10 litrów. Waham się pomiedzy dwoma opcjami, gdyż podoba mi się piękny dźwięk benzynowej V8, jeśli chodzi o diesla to nie mogę znaleźć w necie jak to auto brzmi. Proszę o radę
johny27
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Wrz 2014, 10:14

4.2 V8 bez FSI + gaz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14213
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2014, 13:29

A ile taka instalacja kosztuje ? Nie obniży to żywotności silnika? Martwi mnie to bo przecież już będę kupował auto, które ma ponad 200 tyś i jeszcze mu gaz zafunduje. Jeśli nie chciałbym od razu zakładać gazu to jakiego spalania mogę się spodziewać przy delikatnej jeździe w mieście i normalnej jeździe w trasie (zawsze utrzymuję prędkość w granicach 140-160 km/h). Jak wygląda awaryjność tego silnika i całego auta? Szczerze przyznam, mój egzemplarz A4 b6 nie psuje się prawie wcale (odpukać), jak tu to będzie wyglądało.
johny27
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kamperem na wakacje - poradnik dla początkujących
    Podróż kamperem jest porównywana do żeglowania na pokładzie jachtu. Przez wielu jest to uznawane za jeden z najlepszych sposobów na spędzenie wakacji. Na szczęście nie trzeba być właścicielem dobrze wyposażonego ...
    Felgi samochodowe - rozstaw i ilość śrub
    Przedstawiamy dwa parametry montażowe felg samochodowych (średnicę śrub i ich ilość) zarówno stalowych jak i aluminiowych. Są one na tyle ważne, że oba te parametry muszą być dokładnie takie same jak zalecił producent ...