Mercedes C ?

06 Wrz 2008, 10:41

Witam forumowiczow

Jestem mlodym kierowca i przymierzam sie do kupna nowego autka. Zakochalem sie w mercedesach (co ja na to poradze :P ) i mysle ze chcialbym cos wybrac z C, ok 10tys wydac. Zastanawiam sie czy warto. Wybor auta postawilem na nastepujaco - komfort/bezpieczenstwo, ekonomicznie a na koncu silnik. Wiec teraz mi sie to kloci. Na razie jezdze Picanto i chcialbym miec cos wiekszego (ale koniecznie sedan!), cos w czym moglbym sie pobawic, pogrzebac, poinwestowac. Czy taki C200 pali jak smok ? Zastanawiam sie tez nad dieslem czy LPG (wtedy bym kupowal od razu z instalacja). Jezdze duzo po miescie, na trasy czasami w weekendy. Duzo rozni sie naped na tylnie kola od przednich ? Z czym powinienem sie liczyc? Prosze o rady :] Jezeli uwazacie moj wybor za niewypal to poprosze jakies propozycje innych marek.
exquel
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Wrz 2008, 13:42

Wybór nie jest zły. Diesel raczej odpada - taczka w tych rocznikach za 10k. Ostatecznie 2.5D może być optymalnym rozwiązaniem. Gazu nie polecam natomiast, zwłaszcza jak masz zamiar robić krótkie odcinki po mieście. Benzyny, z kolei, mało nie spali nawet najmniejszy 1.8, zapewni jednak przyzwoite osiągi i brak problemów, w przeciwieństwie do LPG. Napęd na tył - inna technika jazdy, zwłaszcza zimą, będziesz musiał po prostu uważać, zanim nie nabierzesz wprawy.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Wrz 2008, 17:10

to niedobrze, pokladalem nadzieje w dieslu albo LPG zmniejszajac koszty paliwa, moze jakies podpowiedzi ? Rozwazam mozliwosc wybrania innego auta podobnego ktory by mniej palil. Wole miec mniej palace i slabszy silnik
exquel
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Wrz 2008, 17:43

Jak sam zauważyłeś - komfort/bezpieczeństwo, z drugiej strony ekonomia, to się kłóci trochę. Komfort/bezpieczeństwo = duży samochód = duży silnik = duże spalanie. Za te pieniądze optymalnym wyborem, jeżeli chodzi o C class będzie 2.5 D w tym wypadku, według mnie. Za te pieniądze jednak dostaniesz już dość komfortowe (nie jak merc oczywiście), bezpieczne, ale za to ekonomiczne auto innej marki - Volkswagen Passat 1.9 TDI lub Audi 80 B4 1.9 TDI.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Wrz 2008, 15:23

rozumiem, a lpg czy diesel kategorycznie odpada? moglbys rozwinac te mysl ? passat a audi wolalbym to audice :] mowisz ze mniej pala?
exquel
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Wrz 2008, 15:56

A ja mam inny punkt widzenia! Kupiłbym Mercedesa C z silnikiem 1.8 122KM i wstawił sekwencyjny wtrysk gazu. Pod warunkiem, że silnik jest w dobrym stanie. Obecnie jeżdżę Audi A4 z podstawowym silnikiem 1.6. Wstawiłem mu sekwencyjny wtrysk i jestem bardzo zadowolony. Wszyscy mnie namawiałi, żeby kupić A4 w dieslu. I co? Dwóch moich znajomych tak zrobiło. Wydali średnio po 6 tys więcej niż ja. Silniki były już z przebiegami grubo ponad 200 tys. A teraz je sprzedają bo diesle już w najlepszej kondycji nie są, sama regeneracja turbiny to koszt ok 2,5 tys zł. Ja za te pieniądze mogę kupić cały silnik w dobrym stanie z przebiegiem znacznie mniejszym. Apropo silnika 2.5D montowanego w Mercedesie C to nie polecam. Trzeba przyznać że jest w miarę dynamiczny(150 KM), ale ty chcesz mieć ekonomiczne auto a on spali Ci średnio 8 litrów ropy to przy tych cenach wynosi ok 35 zł/100 km a 1.8 LPG będzie palił ok. 10 litrów gazu czyli koszt 22 zł na 100 km. Różnicę widzisz sam!
mistrz27
Początkujący
 
Posty: 146
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...

07 Wrz 2008, 16:55

no no :] niech sie ktos jeszcze wypowie bo nadal mam watpliwosci
exquel
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Wrz 2008, 00:10

mistrz27 napisał(a):A ja mam inny punkt widzenia! Kupiłbym Mercedesa C z silnikiem 1.8 122KM i wstawił sekwencyjny wtrysk gazu. Pod warunkiem, że silnik jest w dobrym stanie. Obecnie jeżdżę Audi A4 z podstawowym silnikiem 1.6. Wstawiłem mu sekwencyjny wtrysk i jestem bardzo zadowolony. Wszyscy mnie namawiałi, żeby kupić A4 w dieslu. I co? Dwóch moich znajomych tak zrobiło. Wydali średnio po 6 tys więcej niż ja. Silniki były już z przebiegami grubo ponad 200 tys. A teraz je sprzedają bo diesle już w najlepszej kondycji nie są, sama regeneracja turbiny to koszt ok 2,5 tys zł. Ja za te pieniądze mogę kupić cały silnik w dobrym stanie z przebiegiem znacznie mniejszym. Apropo silnika 2.5D montowanego w Mercedesie C to nie polecam. Trzeba przyznać że jest w miarę dynamiczny(150 KM), ale ty chcesz mieć ekonomiczne auto a on spali Ci średnio 8 litrów ropy to przy tych cenach wynosi ok 35 zł/100 km a 1.8 LPG będzie palił ok. 10 litrów gazu czyli koszt 22 zł na 100 km. Różnicę widzisz sam!


Tyle to na trasie. Do tego koszty założenia instalki, problemy, koszty eksploatacji, koszty paliwa na odpalanie. A różnica w dynamice będzie znaczna na niekorzyść gazowca. Jak już by miał zakładać gaz to niech kupi chociaż silnik z 2.5 około i wstawi sekwencje... dużo drożej go nie wyjdzie paliwo, a różnica będzie... Ja bym jednak był za 2.5D i on ma mniej mocy, bo jest bez turbiny, ale trwały i ekonomiczny.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Wrz 2008, 06:47

no to moze faktycznie wybrac Audi 80 B4 1.9 TDI ktore mi sie tez podoba :] ?
exquel
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Wrz 2008, 07:16

audi 80 b4 nie dorasta do pięt mercedesowi ....
scooter
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Koszalin

08 Wrz 2008, 09:24

Jednak będzie jakimś kompromisem osiągów, komfortu i ekonomii..
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW