
Udział samochodu i-MiEV Evolution
Mitsubishi i -MiEV Evolution wyposażono w silniki elektryczne, akumulatory trakcyjne i inne zasadnicze zespoły pochodzące z produkcyjnej wersji samochodu i-MiEV. Samochód powstał przy współpracy z partnerami takimi, jak Meidensha Corporation oraz GS Yuasa Corporation. Mitsubishi i-MiEV Evolution został opracowany w celu popularyzacji zaawansowanych technologii stosowanych przez MMC w podzespołach i elementach sterowania samochodów elektrycznych. Wiedza, którą MMC zyskuje w trakcie konstruowania i eksploatacji wyczynowego samochodu i-MiEV Evolution zostanie wykorzystana przy opracowywaniu następnych samochodów elektrycznych, służąc uzyskaniu najwyższej trwałości i niezawodności tych pojazdów.
Profesjonalny zespół
Kierowcą samochodu i-MiEV Evolution w wyścigu na szczyt Pikes Peak, a także szefem zespołu będzie Hiroshi Masuoka — pierwszy japoński kierowca, który wygrał dwa razy pod rząd rajd Dakar. Za kierownicą Mitsubishi i-MiEV zajmie miejsce Beccy Gordon, która triumfowała między innymi w terenowych wyścigach Score International Off-Road Racing Series.
Zespół Mitsubishi Motors 2012 Pikes Peak Challenge
Szef zespołu - Hiroshi Masuoka
Kierowca - Hiroshi Masuoka | Samochód - i-MiEV Evolution
Kierowca - Beccy Gordon | Samochód - Mitsubishi i (i-MiEV na rynku europejskim)
Kategoria - Samochody elektryczne
Wstępny opis samochodów wystawionych do wyścigu Pikes Peak
1. i-MiEV Evolution
Samochód w wersji przygotowanej do wyścigu Pikes Peak, oznaczony jako i-MiEV Evolution, wykorzystuje ten sam silnik, akumulatory trakcyjne oraz inne komponenty, co seryjny i-MiEV. Wszystkie podzespoły umieszczono w specjalnie zaprojektowanym do wyścigów nadwoziu wykonanym z przestrzennej ramy rurowej oraz paneli z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi, zastosowano też inne rozwiązania służące obniżeniu masy i podwyższeniu sprawności aerodynamicznej nadwozia. Układ napędowy składający się z pojedynczego silnika elektrycznego napędzającego koła przednie oraz z dwóch silników elektrycznych napędzających koła tylne pozwolił uzyskać system napędu wszystkich kół, zapewniający świetne osiągi i prowadzenie samochodu.

2. Mitsubishi i-MiEV
Pod kątem wyścigu Pikes Peak produkcyjną wersję Mitsubishi i-MiEV zmodyfikowano stosując bardziej aerodynamiczny zderzak przedni oraz instalując pałąki przeciwkapotażowe i inne zabezpieczenia stosowane w rajdach i wyścigach. Mitsubishi i-MiEV wszedł już do sprzedaży na zachodnim wybrzeżu USA (w stanach Kalifornia, Waszyngton i Oregon) oraz na Hawajach w listopadzie 2011 roku. Rozszerzenie sprzedaży na całe terytorium USA planowane jest do czerwca 2012 roku. Mitsubishi i trafił także do salonów sprzedaży w Kanadzie jako Mitsubishi i-MiEV w grudniu 2011 roku, tak więc samochód już wkrótce będzie oferowany na pełną skalę na całym terytorium Ameryki Północnej i będzie pojazdem dostępnym zarówno dla klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych.

Kierowcy
1. Hiroshi Masuoka (Dział Strategii Produktowej, Mitsubishi Motors Corporation)
Hiroshi Masuoka rozpoczął swoją karierę w rajdzie Dakar w roku 1987 i wygrywając ten rajd w latach 2003 oraz 2003 został pierwszym Japończykiem, który zwyciężył w Dakarze dwa razy pod rząd.
Obecnie Hiroshi Masuoka pracuje w Mitsubishi Motors, a do jego licznych zadań należy udział w opracowywaniu nowych modeli, szkolenie firmowych kierowców testowych, przeprowadzanie sesji jazd testowych, a także udział w różnych przedsięwzięciach zarówno w Japonii, jak i zagranicą.
- Mając okazję pojechać w tak trudnych warunkach, z jakich słynie Pikes Peak, jestem zdeterminowany pokazać światu, że samochody elektryczne nie tylko są przyjazne dla środowiska, ale też potrafią szybko jeździć i świetnie się je prowadzi – mówi przed wyścigiem Hiroshi Masuoka.
2. Beccy Gordon
Beccy Gordon jest Amerykanką ścigającą się w rajdach terenowych. Wychowała się w rodzinie, w której wszyscy – ojciec, matka, siostra i brat - byli odnoszącymi sukcesy kierowcami rajdowymi, również jej mąż jest czynnym kierowcą rajdowym. Beccy Gordon uczestniczyła jako kierowca w różnych dyscyplinach sportów motorowych, jest też rzeczniczką prasową organizacji wyścigowych.
- Bardzo się cieszę, że będę mogła pojechać na Mitsubishi i-MiEV w wyścigu Pikes Peak i zamierzam dać z siebie wszystko za kierownicą samochodu elektrycznego, bo wierzę, że ten rodzaj napędu zdominuje sporty motorowe w przyszłości - twierdzi Beccy Gordon
POLECAMY Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC
Firmy - partnerzy
Advics Co., Ltd. | Akebono Brake Industry Co., Ltd. | Dunlop Goodyear Tires Ltd. | Endless Advance Co., Ltd. | Enkei Corporation | GKN Driveline Japan Ltd. | GS Yuasa Corporation | Hitachi Automotive Systems, Ltd. | HKS Co., Ltd. | Meidensha Corporation | Mikuni Corp. | Mitsubishi Corporation | Mitsubishi Electric Corporation | Mitsubishi Motor Dealers Association | NHK Spring Co., Ltd. | Nippon Yusen Kabushiki Kaisha | NTN Corporation | Showa Corporation | Toray Industries, Inc. | Tsuchiya Co., Ltd.
źródło: Mitsubishi