Mocne auto w budżecie do 20-25k

29 Mar 2017, 14:50

Witam!
W czerwcu zeszłego roku kupiłem swój pierwszy samochód, mianowicie Skodę Octavię I 1,9 tdi w wersji 90 KM którą wzmocniłem chipem. Auto sprawuje się bez żadnych zarzutów, poza wymianą filtrów i oleju praktycznie nic nie muszę w nie wkładać. Mimo wszystko po wakacjach chciałbym się przesiąść w coś mocniejszego, generującego moc około 200KM. Co polecacie w budżecie do 20-25 tysięcy z mocą około 200 koni, co będzie w miarę tanie w utrzymaniu jeśli chodzi o części, mało awaryjne i z rozsądnym spalaniem? Oczywiście interesują mnie też silniki benzynowe, dobre do gazu bo to mocno ograniczy koszty wydawane na paliwo. Wiem, że będę musiał się pogodzić z trochę wyższymi kosztami niż przy Skodzie i jestem na to gotowy, byleby to nie była jakaś diametralna różnica. Przez jakiś czas byłem napalony na mercedesa w203 z benzyniakiem 3,2 litra, ale to chyba porywanie się z motyką na słońce. Czekam na propozycje i z góry dziękuję za pomoc! :)

PS. Dodam jeszcze, że dość sporo jeżdżę, średnio co miesiąc robię trasę 1200 kilometrów, przez 9 miesięcy przejechałem prawie 30 tysięcy swoją Octavią, więc interesuje mnie benzyniak który dobrze znosi trasy. Najlepiej gdyby to autko było w automacie, ale jeśli nie ma nic sensownego w tym budżecie to obejdę się smakiem. ;)
Rothery
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

29 Mar 2017, 19:25

Budżet to nie problem - wszystko zależy od wymagań.

Chcesz mocne auto, to masz np. któreś Volvo z silnikiem T5 (2,5 turbobenzyna). Dobrze znoszą gaz, trwałe na katowanie (z własnego doświadczenia), świetnie na trasie się spisze, a spalanie nie zeżre Cię z kopytami. Mondeo może też Ci się uda znaleźć, ale nie liczyłbym na super stan. T5 jest bardzo podatny na modyfikacje (turbosprężarka), jakby ponad 200-220KM było Ci mało.

Audi A8 D2 4,2. V8, więc LPG raczej wskazane. Poza tym Audi jest już bardzo dobrze rozpracowane i jest sporo zamienników.

VW Passat W8. Świetny silnik, świetny napęd 4x4 (nie taki sam, jak w innych Passatach).

Subaru Impreza WRX. Na trasy przeciętnie, ale dla brzmienia i do super zabawy zimą fenomenalny sprzęt.

BMW serii 5 lub serii 7. Tutaj masz rozpiętość silników do wyboru. Auto stworzone do zasuwania po autostradach. Bardzo stabilne przy dużych prędkościach, przeważnie fajnie wyposażone.

BMW serii 3. Ciut mniejsze, ale też jest sporo ciekawych silników >200KM.

Reasumując, za 25.000zł na pewno coś znajdziesz. Kwestia teraz tego jak podchodzisz do serwisu - jesteś zwolennikiem ASO, a może robisz wszystko sam. W zależności od tego można zdefiniować realne koszty.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0

29 Mar 2017, 19:38

Autotesto Twoje typy są fajne ale obawiam się że użytkownik skody tdi i planowanych przebiegach już po pierwszej wizycie w warsztacie z w/w przez Ciebie typami aut nabawi się palpitacji serca a do następnej wizyty będzie łykał relanium :D

Skupiłbym się na populusach + turbo :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10313
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

29 Mar 2017, 19:41

Z Panem już zbędne dyskusje uskuteczniałem. Dziękuję więc za uwagi. Zapisałem sobie :). Do rzeczy więc.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0

29 Mar 2017, 19:43

Rothery napisał(a): co będzie w miarę tanie w utrzymaniu


4.2 V8, W8... Chyba pójdę do okulisty.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

29 Mar 2017, 19:52

Autotesto napisał(a):Z Panem już zbędne dyskusje uskuteczniałem. Dziękuję więc za uwagi. Zapisałem sobie :). Do rzeczy więc.


Spokojnie, napisałem tylko że Twoje typy są max drogie w serwisie jak na planowane przebiegi i świadomość kierowcy.
Nie obrażaj się bo nie wiem jak Ty ale ja cały czas się uczę a nie uważam że wszystko wiem. Więc jako były/obecny posiadacz V8 gwarantuje Ci że zrobienie około 35tyś.km. rocznie szarpnie kieszeń i to już konkretnie szczególnie w niemieckim wydaniu już nie wspominając o zabawie z W8 albo wrxem z lpg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10313
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Skąd się biorą zniżki na OC?
    Skąd się biorą zniżki na OC? Zakres OC jest dokładnie taki sam w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym. Nieco inne mogą być natomiast zniżki na OC przyznawane przez konkretnych ubezpieczycieli. Ci rządzą się swoimi prawami ...

29 Mar 2017, 19:55

Ależ szybki ma całkowitą rację - każde z aut zaproponowanych przez Autotesto wydrenuje portfel autora do zera. Kupić samochód jest łatwo, trudniej utrzymać - szczególnie mocne premium.
Ja proponuję pozostać przy Octavii i poszukać jakiejś zadbanej 1.8 Turbo, samym programem bezpiecznie podciągniesz te 180KM, a w tak lekkim autku to naprawdę będzie mały potworek.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
0

29 Mar 2017, 19:58

Autotesto napisał(a):VW Passat W8. Świetny silnik, świetny napęd 4x4 (nie taki sam, jak w innych Passatach
no tutaj faktycznie serwis będzie tani :ok:

Może Honda Legend?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

29 Mar 2017, 20:07

łysy napisał(a):Ja proponuję pozostać przy Octavii i poszukać jakiejś zadbanej 1.8 Turbo, samym programem bezpiecznie podciągniesz te 180KM, a w tak lekkim autku to naprawdę będzie mały potworek.


Moim zdaniem troche bezsensu przy budżecie 25k pchać się w starą Octavię bazującą na Golfie IV 1,8T bo w II generacji tej jednostki już nie było, takie coś jest dobre mając 15k :D

Ja bym chyba wolał A4 B6 1,8T albo jak juz takie starocie i ta płyta ciasna to Leon Cupra 1
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

29 Mar 2017, 20:10

Ale nikt tutaj nie pisał, żeby wydać na Octavię I 25k. Czy zawsze trzeba wydawać całą kasę? :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

29 Mar 2017, 20:16

Pionek napisał(a):Moim zdaniem troche bezsensu przy budżecie 25k pchać się w starą Octavię bazującą na Golfie IV 1,8T bo w II generacji tej jednostki już nie było, takie coś jest dobre mając 15k


Lovato34, ale przecież Octa produkowana była do 2010 r. - nie trzeba celować w kilkunastolatki. Ta propozycja wynikała wyłącznie z troski o autora, jego pierwszy post aż krzyczy "chcę jeździć szybko, ale nie mam pieniędzy!" - w tym wypadku utrzyma dotychczasowe koszty utrzymania samochodu na podobnym poziomie (bo trudno o prostsze auto) i będzie jeździł szybciej niż dotychczas.
Cupra też będzie ok swoją drogą.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
0

29 Mar 2017, 20:23

mike napisał(a):Ale nikt tutaj nie pisał, żeby wydać na Octavię I 25k. Czy zawsze trzeba wydawać całą kasę?
to może najlepiej Audi 80? bezsensu, jak ma Octavię 1 to chce coś nowszego, większego a nie klaustrofobiczne auto rodem z lat 90


łysy napisał(a):Lovato34


co to znaczy?
Ostatnio edytowany przez Pionek, 29 Mar 2017, 20:25, edytowano w sumie 1 raz
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

29 Mar 2017, 20:25

Pionek napisał(a):co to znaczy?


Ty już dobrze wiesz :wink:

Pionek napisał(a):No ale proponujesz starocia który powstał w 96 roku za 25k takie auto to chyba totalna głupota ciasne stare rozwiązania i z lat 90.


Przeczytaj post mike'a powyżej - wiele wyjaśnia.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
0

29 Mar 2017, 20:26

łysy napisał(a):Ty już dobrze wiesz


Nie, nie wiem :cry:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

29 Mar 2017, 20:28

W Octavii II nie było 1.8T.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0