Niebezpieczny abs w Alfa Romeo 145

21 Paź 2009, 11:02

Niebezpieczny abs w alfie 145
Kupiłem to auto tydzień temu a już zaczynam mieć go dość. Abs dziwnie buczy gdy się załącza i co jakiś czas po prostu blokuje hamulec. Robi się on sztywny i nijak nie można go wcisnąć. Dzieje się tak głównie przy zwalnianiu do małych prędkości i wyjeżdżaniu np z parkingu. Auto wtedy po prostu nie hamuje (nie mozna przecież wcisnąć hamulca ) i robi się bardzo niebezpiecznie. Czy na tą awarię mogło mieć wpływ to, że poprzedni właściciel przez miesiąc jeździł z uszkodzonym (ponoć przez mechanika) czujnikiem abs, którego potem wymienił na nowy? Należy dodać, że na początku użytkowania przeze mnie samochodu często włączała się kontrolka od absu, ale potem to ustąpiło.

Samochód gwiżdże przy większych prędkościach ale to wg mechanika wina skorodowanych tarcz hamulcowych z tyłu.

Miał ktoś podobny problem?
Bob1897
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 01 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 140 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • 21 Paź 2009, 12:37

    Bob1897 napisał(a):Niebezpieczny abs w alfie 145
    Kupiłem to auto tydzień temu a już zaczynam mieć go dość. Abs dziwnie buczy gdy się załącza i co jakiś czas po prostu blokuje hamulec. Robi się on sztywny i nijak nie można go wcisnąć. Dzieje się tak głównie przy zwalnianiu do małych prędkości i wyjeżdżaniu np z parkingu. Auto wtedy po prostu nie hamuje (nie mozna przecież wcisnąć hamulca ) i robi się bardzo niebezpiecznie. Czy na tą awarię mogło mieć wpływ to, że poprzedni właściciel przez miesiąc jeździł z uszkodzonym (ponoć przez mechanika) czujnikiem abs, którego potem wymienił na nowy? Należy dodać, że na początku użytkowania przeze mnie samochodu często włączała się kontrolka od absu, ale potem to ustąpiło.

    Samochód gwiżdże przy większych prędkościach ale to wg mechanika wina skorodowanych tarcz hamulcowych z tyłu.

    Miał ktoś podobny problem?


    Witam, niestety Alfy tak mają czasami że biorą właściciela na logikę :)

    1.Powodem może być zapowietrzenie układu hamulcowego czyli po prostu w przewodach hamulcowych zamiast płynu masz powietrze, wciśnij pedał hamulca na wył silniku i słuchaj czy słychać odgłos pompowania materaca :) zrób to samo na zapalonym silniku jeśli to słychać to jedziemy do mechanika aby spuścił nam płyn z przewodów, przedmuchał pod ciśnieniem i nalał nowego.

    2.Otwórz maskę i odkręć zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego, zobacz czy nie ma w nim syfu i czy nie jest go za mało. Jak będzie za mało to kupujesz sobie "DOT 4" bo można go mieszać z innymi i sprawdzasz czy hamuje.

    3.Uszkodzona pompa ABS lub Sensor ABS. Z tym pojedziesz do mechanika jak pkt 1 i 2 okażą się trefne :)

    Samochód gwiżdże czy huczy ? Jak huczy to od razu czy coraz głośniej? Czujesz z tyłu wibracje przy hamowaniu z dużych prędkości ? Jeśli huczy to zrobił się rant na tarczy hamulcowej i nierówno ją ściera, wyślij mi jej zdjęcia .

    Pozdrawiam

    [ Dodano: Sro Paź 21, 2009 13:44 ]
    PhantomASA1 napisał(a):Ja się nie śmieję tylko radzę by autko sprzedać,widzisz lepszą poradę,potrafisz wymyślić coś lepszego Ariel?! Wiesz jakie go czekają teraz koszty?! :shock: Ktoś już tutaj pisał o awarii systemu ABS i koszcie w granicach 2100 zl a autko nie było z wysokiej półki(DAEWOO NUBIRA).


    Wiem bo czytałem tego posta z Nubirą. To jest dział techniczny i pisanie "sprzedaj auto" jest zbędne :) taki komentarz możesz wpisać w dziale polecane/odradzane samochody. To tak jakbyś powiedział sprzedam samochód bo złapałem gumę :) Przewody hamulcowe po jakimś czasie same się zapowietrzają a płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata- element ulegający eksploatacji :) Pozdrawiam
    arielwrx
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Gliwice

    21 Paź 2009, 20:06

    Nie napisałeś jaki masz silnik i jakiej firmy jest ABS oraz ktory rok tego auta.Układy hamulcowe do aut robi kilka firm i robi to dobrze.Jeżeli masz silnik diesla to usterka może być po stronie vacumpompy lub serwa a jezeli benzyna to może być serwo lub zawor zwrotny.Mogą też być winne przekaźniki od ABS ale to rzadkość.W starszych fordach był czujnik podciśnienia we wspomaganiu hamulcow i kontrolka na desce,szkoda że już tego się nie stosuje.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    21 Paź 2009, 20:13

    z głupia spytam jakie masz opony?? może po prostu opony masz takie że powodują one od razu zblokowanie hamulców? podjedź na stacje diagnostyczną niech określą stan układu hamulcowego :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    22 Paź 2009, 15:19

    1.4 Twin Spark, rok 2000, nie wiem jakiej firmy jest abs. W każdym razie po odłączeniu absu auto dobrze hamuje, więc winny jest na pewno abs. Dziś byłem na stacji, podłączyli komputeer i nic nie wykryli. Nie mam pojęcia co robić dalej
    Bob1897
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 36
    Miejscowość: Łódź
    Prawo jazdy: 16 01 2000
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volkswagen Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 140 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    22 Paź 2009, 15:22

    [quote="pocieszny"]z głupia spytam jakie masz opony?? może po prostu opony masz takie że powodują one od razu zblokowanie hamulców?

    Myślę, że gdyby winne były opony to auto hamowałoby źle także na odłączonym absie. Chyba, że się mylę?
    Bob1897
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 36
    Miejscowość: Łódź
    Prawo jazdy: 16 01 2000
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volkswagen Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 140 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    22 Paź 2009, 22:10

    Przy kołach są tzw. koła foniczne (zębatki) z ktorych jest odczytywana prędkość każdego koła.Sprawdź czy na osi po prawej i lewej stronie jest taka sama ilość zębow.Sprawdź przeguby czy są jednakowe.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    22 Paź 2009, 22:23

    Zwróć również uwage na szczeliny między czujnikiem Abs a zębatką
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4730
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna