Nieduży, sportowy popierdalacz do 20k

07 Lis 2018, 21:06

To jaki polecacie inny samochód?
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Lis 2018, 21:17

Jak ma być coś z 1,8T 4x4 to A3 zwykłe na wypasie.

Można też pomyśleć o E46 coupe 323i ale pewnie 1,8T po jakimś zastrzyku mocy pojedzie lepiej.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2018, 21:32

Pionek a dlaczego akurat 323i?
A może subaru impreza? napęd idealny niczym quattro. Tak naprawdę w tym budżecie ciężko będzie coś znaleźć sensownego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lis 2018, 22:37

Subaru ma fajny napęd ale kwota 20k.nie wróży sukcesów :D
A może coś troszku lżejszego typu polo gti 1,8t albo ogólnie w tą stronę. Ewentualnie ultra lekki colt czt i zostanie kasa na "mocne" dopieszczenie :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2018, 22:57

Zamiast Polo to chyba lepsza Ibiza bo Polówki - 3 sztuki na otomoto, tylko że jakby Polo & Colt to FWD ... co do imprezy to fajnie ale mocna impreza to chyba nie ten budżet
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2018, 00:11

W sumie tak sobie myślę... mogę kupić a3 lub tt 1.8t 180km, w przypadku tt może da się wyhaczyć większą moc z napędem na przód za kilkanaście tys., zrobić co trzeba, zwiększyć moc, jakaś fajna felga, obniżyć, ogarnąć fajne nagłośnienie i zamknę się raczej w 20k i będę miał bardzo fajne auto. Tylko ten napęd na przód... :(

I mam pytanie, czy wszystkie 1.8t w a3 wychodziły ze skrzynią 5-biegową?
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lis 2018, 15:17

W a3 1,8t 180 4x4 jest 6 biegów

Natomiast co do TT chyba nie ma co, FWD + 1,8T 180 które jest słabe bo te początkowe mają słabszy osprzęt więc max to wyciągniesz ~200 koni
Do tego pierwsze wypusty TT miały problem z prowadzeniem.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2018, 15:23

No i problem z odsprzedażą później tego... Mało kto by tym chciał jeździć. Zresztą ogólnie 180-200 koni na ośce to średni wybór, owszem, auto mocne ale co z tego skoro tylko w lato na suchym i dobrych oponach wykorzystasz tę moc? Wystarczy lekki deszcz lub pogoda jak teraz i mielisz kołami w miejscu, 3 bieg, wciskasz gaz w podłogę i mielisz. Po prostu frajda z jazdy niesamowita.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lis 2018, 15:40

Tak źle, i tak niedobrze :v Haldex zły, ośka jeszcze gorsza. O odsprzedaży nie myślę, chcę kupić raz, a dobrze, kupić auto takie, by bez żalu inwestować w nie pieniądze. Jeśli chodzi podniesienie mocy - myślałem o bardziej inwazyjnej metodzie - większe turbo, wtryski, fmic.


PS tutaj mamy a3 1.8t 180km 4x4 w 5 biegach (czyli fabryczne 150km?) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lis 2018, 15:53

Haldex nie jest super, ale lepszy od ośki, to bez dwóch zdań. Przy butowaniu sprawdzi się lepiej, ośka praktycznie nie będzie przyspieszać. Już nawet u mnie przy 107 koniach na mokrym trzeba uważać żeby dynamicznie przeskoczyć przez skrzyżowanie, bo mieli kołami, nie wyobrażam sobie co przy 2x takiej mocy musi być... No chyba że szpera, ale to Focus ST by musiał być.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lis 2018, 16:19

No jak przeciez 100 koni to rower ciezko wyprzedzic :) kazde auto trzeba wyczuc, ciekawe jak 290km na osce bedzie sie sprawowac zima
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2018, 17:21

Wumba napisał(a):PS tutaj mamy a3 1.8t 180km 4x4 w 5 biegach (czyli fabryczne 150km?) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... BukKr.html


To jest wersja "AJQ" czyli 180 koni to dawniejsze z lat 90, turbo to samo co 150 koni, większy wtryski, zmieniona fabrycznie mapa i tyle
Więc w tym jest 5 biegów ale np 180 koni ARY ma 6 biegów ale to polifty.

Generalnie takie AJQ w quattro, zwykłym FWD 150 po sofcie objedziesz na luzie chyba że śniegi czy ulewa.
Może właśnie lepiej szukać 150 koni w 4x4? a czemu poszukujesz 6 biegów? Nie wiem czy jest sens

W tej kasie masz też zarąbistą Octavie RS 2003 rok np 1,8T AUQ 180 koni i z tego spokojnie 240 się robi bez jakiś extra modów, kwestia wtrysków, FMIC itd..
np tutaj ale handlarz:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


a może Octavia 4x4 150 konna?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

galakty napisał(a):No chyba że szpera, ale to Focus ST by musiał być.
A nie Focus RS?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2018, 17:25

galakty napisał(a):Już nawet u mnie przy 107 koniach na mokrym trzeba uważać żeby dynamicznie przeskoczyć przez skrzyżowanie, bo mieli kołami,
miałem kiedyś a6 na ośce 2.8 wiec idąc Twoim tokiem myślenia to nie powinienem ruszyć z miejsca a co musza czuć Ci co maja 300+ na ośce, pewnie od razu przeguby łamie :o
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lis 2018, 17:34

Kao napisał(a):miałem kiedyś a6 na ośce 2.8 wiec idąc Twoim tokiem myślenia to nie powinienem ruszyć z miejsca a co musza czuć Ci co maja 300+ na ośce, pewnie od razu przeguby łamie


Ty no, nie porównuj wagi A6 do małego A3 czy Colta :ok: Poza tym wolnossak a turbo to też inaczej moc oddaje. Jeździłem Berlingo z 1.6 HDi i bez boosta to ledwo ruszało, ale jak się turbo wkręciło to czasem na trójce zamielił. Waga i turbo robi swoje ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lis 2018, 18:33

Niby racja ale z drugiej strony nie brakuje takich projektów i nikt się nie pierniczy :) 320 koni w Ibize FWD

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna