Peugeot Partner swap z Audi

14 Gru 2017, 18:32

Witajcie drodzy forumowicze!
Jeżdżę samochodem spod znaku Króla Lwa z 2-litrową jednostką Diesla. Któregoś wieczora przy piwie i papierosie zamarzył mi się swap na jednostkę benzynową z Audi 90, mianowicie chodzi mi o silnik 5-cylindrowy o pojemności 2 lub 2.3 litra. Podchodzę do tego bardzo, bardzo poważnie i teraz pytanie do Was, czy da się to zrobić? Co powinienem wiedzieć zabierając się za to? Jak odpowiednio pomierzyć komorę żeby wiedzieć, czy "wlezie"? Jak wygląda sprawa przeniesienia napędu? Liczę się z być może wysokimi kosztami, ale na pieniądze nie patrzę, chciałbym po prostu mieć samochód inny niż wszystkie, spersonalizować go pod siebie :) Chciałbym aby każdy zostawił coś po sobie, jakieś doświadczenia, porady związane ze swapem no i jakoś pomógł :)
Dziękuję wszystkim z góry i pozdrawiam! :)
OrionMeister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Peugeot Partner I
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2017, 00:42

Chyba bardzo dużo wtedy wypiłeś :D
Gra niewarta zdrowia i pieniędzy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14169
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Gru 2017, 01:14

Jakbyś jeszcze chciał wsadzić do niego 2.2 Turbo to może i bym się nie zaśmiał ale w takiej sytuacji sam rozumiesz..... Sory :lol:
Nie warto, projekt pochłonie koszta trzech takich kangurów a i tak efektu żadnego tym nie uzyskasz a już nie wspomnę o swoim cennym czasie.
Nie pij więcej tego piwa :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16507
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Gru 2017, 16:11

Myślę też o innych silnikach, rozmyślałem nad 1.8T, nad 3.0 V6 z 406, wiele silników brałem pod uwagę, ale w planach jest swap na coś ciekawego :)
OrionMeister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Peugeot Partner I
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Gru 2017, 16:46

Nikt Ci tu nie doradzi jaki silnik wsadzić, co wiecej każdy Ci odradzi bo to poprostu głupi pomysł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16507
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Gru 2017, 17:12

Jak masz takie parcie, to zrób swapa starej syrence, efekt będzie lepszy i prosta robota, bo skarpeta ma ramę :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3735
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes Klasy S Coupé
    Sugestywny design nadwozia nowej Klasy S wyznacza wzorce swoją imponującą kompozycją – wizualne napięcie w liniach nadwozia i dynamiczne kontury. Już na pierwszy rzut oka nowa Klasa S przejawia ambicję do bycia liderem. ...

18 Gru 2017, 17:16

Nie pytałem o opinię czy pomysł jest dobry, czy zły, a jedynie o to, na czym skupić uwagę przy swapowaniu, do tego auta mam ogromny sentyment, poza tym może to dziwne, ale podoba mi się wizualnie, mam ładny egzemplarz w srebrnym metaliku z ładną felgą i chciałbym pogrzebać przy nim mechanicznie, w ostatecznym wypadku wrzucę do niego najzdrowsze 2.0HDi jakie znajdę i będę przy nim grzebał celem poprawienia jego mocy
OrionMeister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Peugeot Partner I
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Gru 2017, 19:11

OrionMeister napisał(a): wiele silników brałem pod uwagę, ale w planach jest swap na coś ciekawego :)

No proszę Cię to coś 2,3 dla Ciebie jest ciekawe... pod jakim względem :?:
pomijam kolorystykę :D

Ogólnie temat totalnie od czapy więc jeżeli nigdy tego nie robiłeś to opisywanie samego zabiegu i tak nie ma sensu bo czynników jest max dużo a w dodatku wiele z nich dotyczy tylko budowy Twojego auta i budowy silnika który ma się tam znaleźć. Więc co z tego że np: ja Ci powiem dopasuj go łapami jak potem okaże się że do piątego cylindra trzeba podciąć podłużnice co zacni tjuningowcy robią (widziałem na własne oczy).
Następna sprawa po co Ci pod maską taki kibel jak 2,3 r5 :?: żeby to było szybkie, żeby to było bezawaryjne, żeby to było wyjątkowe a tak prawdopodobnie popsujesz swojego puga i potem oddasz go na żyletki w imię hmmm nie wiadomo czego.

Ogólnie jak chcesz swapa to wymyśl sobie coś fajnego r4 bo masz r4 i próbuj a jak chcesz coś fajnego do jazdy to wymyśl inny projekt a pugiem będziesz sobie woził graty na montaż auta. W ten sposób pug będzie zadowolony bo dożyje sędziwego wieku a Ty będziesz miał czym jechać :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2017, 19:20

2.3 i ogólnie r5 urzekły mnie swoim dźwiękiem, ale w poprzednim poście chodziło mi głównie o to, że chcę wsadzić coś fajnego do Lwa, zrobić coś innego niż wszystko, w moim środowisku nagle zniknęły projekty, zniknęły auta przerabiane, widzę tylko full seria i jak ktoś zmieni dajmy na to felgi lub przyciemni szyby, to już wielki bum i wooow. Piżmak mam nadzieję, że dostanie fajne serducho i będzie czymś innym, dostanie też wizualnie trochę świeżości, ale to już w innej kolejności :p
Zastanawiałem się też nad jakąś jednostką diesla, ale bardziej rozwojową, bo z tego r4 jeszcze 1.8T chodzi mi po głowie
OrionMeister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Peugeot Partner I
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Gru 2017, 19:59

Trudno mi doradzić konkretnie bo taki projekt jest całkowicie mi nie po drodze w moich moto wyznaniach tym bardziej że mam świadomość ile potrzeba pracy/wiedzy i kasy żeby taki pojazd jak pug partner jechał zgodnie ze wskazaniem tabelki z mocą silnika. I też wiem że każda próba pójścia na skróty z inwestycjami w technikę zakończy się źle dla jazdy oraz pojawieniem się następnego super tuningowego projektu rozprzedawanego na części bo w całości będzie nic nie wartym zlepem śrubek.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2017, 20:05

Powiem tak, pieniądze nie są problemem, mam odłożoną jakąś kwotę specjalnie na to, pracuję, więc finansowo projekt zaspokoję, nawet jeśli jakoś 4/5krotnie przewyższy wartość auta, zaplecze mechaniczne też mam, wyposażony warsztat no i najlepszą encyklopedię świata - ojca i jego brata, ale chciałem na forum zasięgnąć informacji ogólnie o takich sprawach, dowiedzieć się co myślicie o takich motorach, co możecie doradzić i co powiedzieć o tych jednostkach tudzież coś innego godnego uwagi polecić moglibyście
OrionMeister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Peugeot Partner I
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000