Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym

23 Sty 2019, 14:19

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym – Toyota Prius – grudzień 1997.

Toyota co prawda nie wynalazła hybrydy, lecz opracowała pierwszy układ hybrydowy, który miał szansę odnieść sukces na rynku komercyjnym i doprowadziła go do perfekcji. Koncepcja użycia silnika spalinowego i elektrycznego do napędu pojazdu była znana już na początku XX wieku. Z powodzeniem stosowano ją w okrętach podwodnych, lecz w pojazdach mechanicznych konstruktorom nie udawało się uzyskać zadowalających efektów, choćby ze względu na kwestię ciężkich i mało wydajnych akumulatorów. Gdy 10 grudnia 1997 roku Toyota zaprezentowała niepozorny pojazd o nazwie Prius, sceptycy uśmiechali się drwiąco, wróżąc rychłe fiasko „eksperymentu”. A jednak! Toyota Hybrid System, a później Hybrid Synergy Drive okazały się wielkim sukcesem i prawdziwą rewolucją w światowej motoryzacji.
Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym W ciągu 21 lat Toyota wyprodukowała ponad 12,5 miliona aut hybrydowych. Sceptycy zamilkli. Do grona producentów hybryd dołączyło wielu wiodących producentów, dla których innowacje Toyoty były punktem odniesienia. Obecnie większość modeli Toyoty jest dostępna także z napędem hybrydowym, zaś Prius pozostaje najpopularniejszym na świecie modelem z alternatywnym napędem.

POLECAMY Toyota zmienia świat

źródło: Toyota
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3053
Zdjęcia: 11472
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Century Toyota Century
    Producenci najbardziej luksusowych samochodów mają w swoich ofertach kabriolety - Rolls Royce oferuje model Dawn, a Bentley Continentala GT Convertible. A co, gdyby do tego grona dołączyła również Toyota? Japońska ...
    Diesle to ślepa uliczka motoryzacji w Europie Diesle to ślepa uliczka motoryzacji w Europie
    Samochody z silnikami wysokoprężnymi nie są sposobem na skuteczną redukcję emisji spalin i gazów cieplarnianych. Z nowego raportu konsultingowej organizacji non-profit Transport & Environment (T&E) z siedzibą ...

  •