Polonez

21 Lut 2011, 18:54

Witam!
Zastanawiam czy jest jeszcze sens kupować Poloneza Caro plus. Potrzebuje auta którym wszędzie wjadę (w teren)Mój obecny polonez już się wykańcza a gdybym kupił drugiego to wtenczas miałbym dużo części do niego :wink: Samochodem tym dużo bym nie jeździł. Jak wygląda sprawa z korozją w Caro plus i czy ze starego części(głównie silnika) jeszcze podejdą? Chyba że macie inne propozycje w tej cenie i żeby miał wysoko nadwozie?
miksam
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Miejscowość: Tarnów

21 Lut 2011, 19:13

Po pierwsze tak - silnikowo :

GLI - wtrysk jednopunktowy Boscha który jest g...o warty i bardzo problematyczny

GSI - prócz wtrysku ten silnik nie jest żadną nową konstrukcja, wada taka że lubią padać cewki zapłonowe i przede wszystkim kiepskie wałki rozrządu - bardzo szybko się wycierają

Rovera w plusie nawet nie bierz - bardzo mało plusoroverów wyszło, a jak wychodziły to były składane z różnych paści które zostawały na magazynie (np zdarzały się rożne grupy selekcyjne tłoków silniku)

Generalnie prócz gaźnikowca jedynym dobrym układem zasilania w Polonezie był jednopunktowy wtrysk Abimex'a montowany w zwykłych Caro.
Z Caro+ suma sumarum najlepiej wypada GSI ale nie umywa się do wyżej wymienionej konstrukcji

Blacharsko - wada wszelkich polonezów + to pękające przednie belki i mocowania drążków reakcyjnych oraz rozłażące się przednie podłużnice. A generalnie przy zakupie Poldka ogląda się nastepujące rzeczy :
- przednia belka
- przednie podłużnice
- łączenie słupków A z dachem
- tylne podłużnice (okolica amora, przedniego mocowania resora i tylny wieszak resora)
- podłoga bagażnika

Generalnie jeżeli będzie korozja drzwi czy nadkoli lub w podłodze dziura w okolicy mocowania lewarka nie ma co psioczyć bo to norma w Fiatach/Polonezach.
Wystrzegaj się roczników 1997 - najbardziej gnijące w historii Polonezy.

Mechanicznie warto sprawdzić czy most nie wyje, czy wszystkie biegi są ciche i osłuchać silnik - czy nie słychać panewek, zaworów i czy nie kopci na niebiesko - naprawa zawieszenia czy hamulców to groszowe sprawy.


To tak w skrócie a teraz pytanie ile masz funduszy na auto??
Bo może coś takiego Cie zainteresuje,autko świetne do lekkiego terenu -> [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Lut 2011, 19:28

Co do fundusz to jak najtaniej samochodem bym bardzo mało jeździł co dwa tygodnie chyba że bym zmienił pracę ale na to się nie zanosi :wink: więc podsumowując szukam naprawdę taniego woła roboczego (moim polonezem w ciągu dwóch dni z przyczepką wywiozłem 20 ton gruzu!!!) A co ten Swift ma 4x4 :shock: a nie jes on trochę za niski? Jeżdżę naprawdę po głębokich kolejach.
miksam
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Miejscowość: Tarnów

21 Lut 2011, 19:31

powiedz do jakiej ceny auto? może Łada Niva?
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

21 Lut 2011, 19:36

To jeśli tak to Swift raczej odpada,pomyśl własnie nad Nivą.Do terenu dobre.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Lut 2011, 19:39

MlodyBarney napisał(a):powiedz do jakiej ceny auto? może Łada Niva?

Powiem tak 5000 trochę za dużo jak na auto które by więcej stało niż jeździło a co do łady w ogóle da się znaleźć częsci do niej?

[ Dodano: 21 Luty 2011, 18:41 ]
Jak wygląda awaryjność tego auta? Cena dość przystępna
miksam
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Miejscowość: Tarnów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Praktyczny mały samochód hybrydowy
    Samochody z alternatywnymi napędami od lat systematycznie zyskują na popularności, a prym w tym segmencie wiodą tańsze i bardziej praktyczne od samochodów elektrycznych modele z napędem hybrydowym. Ile kosztuje ekologia? ...

21 Lut 2011, 19:43

No może być cieżko o niektóre,jak masz 5000zl to może Frontera z początkowych lat produkcji.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Lut 2011, 19:45

Do Łady da się spokojnie znaleźć części i nie są w wygórowanych cenach!
[link do oferty na Allegro wygasł]
Moim zdaniem auto to spełni Twoje oczekiwania. Auto naprawdę fajne!:) Sam myślałem nad kupnem dla siebie ale jednak w mieście mi się nie przyda i kupuje inne:)
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

21 Lut 2011, 19:54

No faktycznie tragedi nie ma.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Lut 2011, 20:19

Jak wygląda sprawa z awaryjnością tych ład???
miksam
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Miejscowość: Tarnów

21 Lut 2011, 20:22

wysokiej klasy prasowane kocie łajno :wink: jak sami niviarze mówią,
seryjny most można zmielić seryjnym ogumieniem a rdza wpierdziela to auto zanim z fabryki wyjedzie, jakiś powód jest że nówka sztuka kosztuje 40 kpln :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 20:43

Kupić sobie ,,główno" potem tylko dokładać to nie dla mnie
miksam
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Miejscowość: Tarnów

21 Lut 2011, 21:42

Tana Niva będzie znacznie lepsza na dziury i mniej problematyczna niz Polonez.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

21 Lut 2011, 21:46

to jak nie chcesz gówna to nie wydawaj gównianej kasy;] za kasę w wysokości gówna to luksusów nie kupisz... Niviarze tak mówią ale z majzlem i młotkiem sam naprawisz Nive jak malucha:D
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

21 Lut 2011, 21:59

fiko7 napisał(a):Tana Niva będzie znacznie lepsza na dziury i mniej problematyczna niz Polonez.

No jeśli chodzi o jazdę polonezem po dziurach to muszę cie zaskoczyć bo 80 jechałem po naprawdę nierównej drodze łata na łacie i do tego dziury które z trudem omijałem :grin:
Jak te nowsze polonezy się sprawują to jeszcze do końca nie wiem ale mój 1992 mam go od 2004 i byłem nim 2x nad morzem w jedną stronę mam 650 km poprzedni właściciel jeździł nim przez miesiąc co tydzień Wrocław-Tarnów że o innych trasach jego nie wspomnę :wink: także miał 2 stłuczki i jakoś go poskładałem więc przeszył naprawdę dużo a co mnie szczególnie w nim denerwuje to hamulce nie dość że słabe to robię je co rok :mad: raz nawaliła pompka paliwa i 2x aparat zapłonowy no i uszczelka pod głowicą 2x i właściwie to wszystko. A co do korozji kiedy przestałem się nią przejmować to przestała wychodzić :lol:
Podsumowując nie jest to auto bardzo awaryjne. Łada by to przetrwała?

[ Dodano: 21 Luty 2011, 21:02 ]
MlodyBarney napisał(a):to jak nie chcesz gówna to nie wydawaj gównianej kasy;] za kasę w wysokości gówna to luksusów nie kupisz... Niviarze tak mówią ale z majzlem i młotkiem sam naprawisz Nive jak malucha:D

Wiem że za to prawie nic nie da się kupić ale auto by było bardziej rekreacyjne niż do jazdy :wink:
miksam
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Miejscowość: Tarnów