Rodzinne kombi do 20 tys. - co warto kupić?

30 Lip 2019, 14:06

Pisze do Was z prosba o pomoc w wyborze samochodu. Chcialbym kupic samochod rodzinny (kombi), przy zalozoneniu, ze bedzie on przeznaczony glownie na dluzsze trasy (ok. 1000 km.) raz na dwa miesiace. Glowna zaleta bedzie mala awaryjnosc, niska cena napraw i czesci zamiennych. Dodatkowo zaleta byloby niskie spalanie, moze byc silnik diesla. Czy ktos z Was moglby cos polecic oraz napisac czego i jakich samochodow nalezy unikac? Dodatkowo chcialbym spytac czy Waszym zdaniem warto korzystac z serwisow typu autotesto przed zakupem samochodu?
rustler
Nowicjusz
 
Posty: 4

30 Lip 2019, 14:40

rustler napisał(a):Glowna zaleta bedzie mala awaryjnosc, niska cena napraw i czesci zamiennych. Dodatkowo zaleta byloby niskie spalanie, moze byc silnik diesla.


To się trochę wyklucza. Diesel o ile spali mniej niż pb to ceny napraw będą stosunkowo wyższe, weź choćby pod uwagę regenerację turbo wtryski czy wymianę dwumasy (czyli generalnie wymiany eksploatacyjne, które we względnie prostych benzyniakach praktycznie nie występują). Kupujesz auto, które będzie miało kilkanaście lat i realnie 250+kkm przebiegu więc wymiany i zużycie są nieuniknione. Diesel miałby nawet jakąś rację bytu gdybyś kręcił jakieś konkretne przebiegi i wydatki na naprawy byłyby amortyzowane wydatkami na paliwo ale z tego co piszesz raczej tak nie będzie.

Poszukiwania zacząłbym od vectry c/signum z silnikiem 1.8. Konstrukcja względnie prosta, auto przestronne a silnik ma nie najgorszy stosunek osiągi/spalanie.

Jeśli nie to popatrz na 407/C5

Zawsze jest też dziadkowóz, octavia. Tylko tutaj albo II - gen z silnikiem 1.6/102 (inne to szrot) albo I z końcówki produkcji z 1.8T, który już tam trochę będzie droższy w eksploatacji (no i auto konstrukcyjnie stare i badziewne w środku)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Lip 2019, 16:17

Invi napisał(a):Diesel o ile spali mniej niż pb to ceny napraw będą stosunkowo wyższe, weź choćby pod uwagę regenerację turbo wtryski czy wymianę dwumasy

Tylko tankujesz co rusz a turbo robisz raz na 10 lat tak samo dwumas ze 100 tys wytrzyma na luzie, ile wtedy wydasz na paliwo tankując PB która pali 5 l więcej na 100 tys km?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2019, 16:43

Budżet wystarcza na kilkunastoletniego strucla a nie nowe auto z salonu. Skoro to turbo ma wystarczyć na 10 lat a dwumasa na 100kkm to zagwarantujesz gościowi, że te dwa terminy nie nastąpią jednocześnie np. pół roku od zakupu?

Pionek napisał(a):Tylko tankujesz co rusz


Ja tankuję średnio 2x w tygodniu do pełna, Ty nie wiem jak często ale założyciel tematu chce robić "głównie" trasę 1000km co dwa miesiące? Przeliczyć roczny przebieg? Nawet dokładając kręcenie się na miejscu tankowanie wypadnie raz w miesiącu albo rzadziej. Z tą 5l różnicą na trasie też bym się nie zapędzał....no chyba, że niektóre dieselki (strzelam, że spod znaczku vw) zaczęły już produkować paliwo i o tym nie wiem...niestety mam pod domem dwa z innymi znaczkami.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Lip 2019, 17:22

Widać że nie miałeś styczności nigdy z dieslem...
Poza tym uważasz że turbo pada nieoczekiwanie albo dwumas jak złapanie gumy?
No raczej jednak nie, z rok przed na pewno już są objawy, jak ktoś kupuje auto z piekarzem to nic dziwnego że po pół roku musi dwumas robić.

Poza tym spalanie na trasie serio? a co pod pachę weźmiesz auto żeby dojechać na trasę, że wg Ciebie po mieście się nie jeździ? z resztą polecasz Vectrę 1,8 która ma max niuton przy 4 tys obrotów prawie, a moc max przy 6k to ciekawe ile wtedy pali żeby mieć moc pod nogą i wyprzedzić ciężarówkę. Jak ma 100 niutonów i 90 koni to raczej zbyt dobrej mocy mieć nie będzie.
i teraz porównaj do charakterystyki diesla.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2019, 18:40

Pionek napisał(a):Poza tym spalanie na trasie serio? a co pod pachę weźmiesz auto żeby dojechać na trasę, że wg Ciebie po mieście się nie jeździ?


Gość szuka auta głównie na trasę. Osobiście mieszkam 1 km od autostrady a4, mam brać pod uwagę ten miejski odcinek przy wyborze auta?

Pionek napisał(a): z resztą polecasz Vectrę 1,8 która ma max niuton przy 4 tys obrotów prawie, a moc max przy 6k to ciekawe ile wtedy pali żeby mieć moc pod nogą i wyprzedzić ciężarówkę. Jak ma 100 niutonów i 90 koni to raczej zbyt dobrej mocy mieć nie będzie.
i teraz porównaj do charakterystyki diesla.


Szukamy auta o niskiej awaryjności i niskich cenach napraw....stary diesel jak ulał pasuje. Chyba, że czegoś nie doczytałem i wymagany jest wysoki moment obrotowy na niskich rpm kończący się zaraz później.

Pionek napisał(a):No raczej jednak nie, z rok przed na pewno już są objawy,


Świetna teoria! Zapraszam więc do siebie, żebyś mi podpowiedział czy w którymś z moich aut z dieslami (a są dwa) padnie mi turbo/dwumasa w ciągu najbliższego roku - czyli w przypadku "głównego" auta w ciągu najbliższych 70 kkm :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Volkswagena cross up!
    Volkswagen rozszerza ofertę samochodów cross o nowego członka New Small Family, o cross up!. To miejskie auto pojawi się na rynku już latem i obok CrossPolo, CrossGolfa i CrossTourana będzie czwartym zindywidualizowanym ...

30 Lip 2019, 19:31

Invi napisał(a):Osobiście mieszkam 1 km od autostrady a4, mam brać pod uwagę ten miejski odcinek przy wyborze auta?

To Ty szukasz auta czy autor tematu? bo się chyba pogubiłem..

Invi napisał(a):Szukamy auta o niskiej awaryjności i niskich cenach napraw....stary diesel jak ulał pasuje. Chyba, że czegoś nie doczytałem i wymagany jest wysoki moment obrotowy na niskich rpm kończący się zaraz później.
Jasne dlatego polecamy Vectrę, gdzie komplet amortyzatorów kosztuje 800 pln, a komplet tarcz ok 500, termostat 400 zł itd.. A żeby auto jechało musi mieć na blacie 4k rpm i wtedy zapewne mało pali tylko 10,5/100 :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2019, 19:38

To może napisz pierwszy konstruktywny post na forum i coś zaproponuj?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Lip 2019, 20:07

Ja polecam starego sprawdzonego diesla np
Toyota Avensis 2.0 D4D
Passat B6 1.9 TDI
Seat Altea 1.9 TDI
Volvo V70 2.4D
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Lip 2019, 11:12

A ja zaproponuje od siebie
KIA Ceed 1.6 crdi, bez dwumasy, proste wtryski, kupisz młode spokojnie do 20tysięcy, bagażnik w kombi jest pojemny.
Jak się przyzwyczaisz że to nie klasa Bmw, faktycznie,lakier jest dość słaby, czy też deska rozdzielcza nie zachwyca miękkimi materiałami, to spalanie miło Cię zaskoczy
Przy 100 potrafi spalić poniżej 5 litrów.
Masz większą szansę kupić takie auto z mniejszym przebiegiem.
Tylko coś za coś :-)

Ja codziennie robię 70km
Przy czym robię na 54L około 1100km.
Czyli bardzo dobrze
KurzynMati
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

03 Sie 2019, 10:51

Mi do podobnych zastosowań polecono Ford Mondeo MK IV 2.0. Również uparłem się na diesla, chociaż forumowicz Ossy wyliczył że przy rocznym przebiegu 10 tysięcy kilometrów (w trasie) różnica wydatków na paliwo między dieslem a benzyną to tylko 1500 zł (na korzyść diesla oczywiście).
jerek136
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 21 01 2011
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1.9tdi 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

03 Sie 2019, 15:09

A jakie są Wasze opinie na temat Hondy Accord VII oraz Toyoty Avensis II? Jeśli warto - jaki silnik wybrać ?
rustler
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Sie 2019, 15:18

Z diesli do avensis dostałeś odpowiedź- 2,0 d4d, proponuje polifta , w hondzie jeden z najlepszych nowoczesnych diesli- 2,2 iCDTi.
jerek136
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 21 01 2011
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1.9tdi 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

03 Sie 2019, 15:25

W grę wchodzi jeszcze audi A4, ale wiem, że ciężko znaleźć to auto w dobrym stanie... A jeśli chodzi o Toyotę Avensis - wiem, że są modele z filtrem DPF i bez niego. Czy lepiej bez DPF?
rustler
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Sie 2019, 21:53

A może s-max/galaxy? 2.0 benzyna?
gbywalec
Początkujący
 
Posty: 53
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6, 115KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010