Skrzypienie lewarka biegów - Peugeot Partner 1,6 HDi

02 Paź 2022, 13:22

Peugeot Partner 1,6HDi 2005 r.
Co może być przyczyną skrzypienia lewarka skrzyni biegów ?
Skrzypienie słychać przy zmianie biegów oraz delikatne podczas jazdy
przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem gdy przenoszone są obciążenia na drążek.
Jak trzymam gałkę zmiany biegów to skrzypienia nie słychać.

Z góry dziękuję za pomoc
Krzysztof
kermu
Nowicjusz
 
Posty: 5

02 Paź 2022, 19:28

Zdejmij mieszek i zobacz czy to czasem nie tu skrzypi, powinieneś usłyszeć jak będziesz miał silnik wyłączony i ruszysz lewarkiem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10276
Zdjęcia: 35

03 Paź 2022, 11:56

O.K.
Jakiego smaru należy użyć do smarowania lewarka w miejscu gdzie jest kula (tzw. "jabłko") ?
kermu
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Paź 2022, 19:15

Kolego Kermu,na wszelki wypadek jeśli masz tam panewkę z wciskaną kulą wymień sobie to na nowe,mnie w T4 wyskoczyła kula z panewki podczas jazdy,był tylko bieg bodajże 3 i 5 ty wracałem z długiej trasy,awaria 50 km od domu,jakoś dojechałem,bratu wyskoczyła z kolei w Peugeocie 106,tego się nie smaruje,tylko wymienia na nowe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Paź 2022, 23:39

servicebox.peugeot podaje że ta kula chyba jest zintegrowana z dźwignią zmiany biegów (RP 98 008 983 80)
W praktyce trzeba by chyba wymienić dodatkowo oprócz 10 elementy 13,15,16,17
kermu
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Paź 2022, 23:46

Zdejmij mieszek i zobacz czy to czasem nie tu skrzypi, powinieneś usłyszeć jak będziesz miał silnik wyłączony i ruszysz lewarkiem.


Mieszek demontuje się jak w wersji "przedlift" obracając podstawę w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara ?
kermu
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzydziestolecie VW California - ikona wśród kamperów
    30 lat temu pierwszy egzemplarz modelu California wszedł na rynek. Był to początek wyjątkowego sukcesu. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe świętowała urodziny ikony wśród kamperów podczas targów Techno-Classica ...
    Mistrzowskie szlify Toyoty GR Yaris
    Zaprojektowany z myślą o sporcie, produkowany w specjalnej fabryce, testowany przez gwiazdy motorsportu. Toyota GR Yaris ma wszystkie przymioty najbardziej wyjątkowego hot hatcha na rynku. Prezes japońskiego koncernu, Akio ...

10 Paź 2022, 18:51

Widzę,że ten układ jest bez porównania bardziej złożony od tego w T4,ja kupiłem tylko kulkę z b.twardego plastiku,oraz tulejkę też plastikową,wymieniłem bez wyjmowania ustrojstwa ,musiałem jednak zrobić sobie imedełko z małego ścisku do klejenia mebli,usunąłem drewnianą rączkę i nakręciłem nakrętkę,i kluczem ściskałem,kręcąc nakrętkę,ale było potrzeba tak dużej siły,że ramię ścisku się zgieło nim kulka wlazła do panewki,w tym wypadku pojechałbym do mechanika,patrzyłem na Allegro,tutaj zestaw naprawczy zawiera kilka elementów rzeczywiście ,ten droższy zawiera 3 dzwigienki podłużne oraz element ze stalowymi gałkami,są też wersje uboższe po ok 27 zł,tylko same tulejki,tamten ok.130 zł,mechanik musi sprawdzić co należy kupić,oczywiście nie kupuj,niech to zrobi mechanik,brat przy 106 tce zapłacił za naprawę tylko 40 zł wraz z elementami,ale chyba tylko dlatego,że u tego mechanika zmieniał wcześniej sprzęgło,więc za robociznę nie policzył,sam przyznał,że w pewnym sensie jego wina,gdyz powinien był sprawdzić ten układ, w razie wypadniecia kulki na drodze tego nie zrobi,tam robota była szybka i prosta,tutaj będzie drożej raczej zdecydowanie,ale w sumie obadać te rejony możesz sam,skrzypieć może ten element z dwoma gałeczkami,możesz psiknać po nim jakimś smarem w sprayu,jeśli oczywiście nie wykucasz żadnych luzów,samych gałek z panewkami się nie smaruje,gdyż wtedy łatwo wypadają.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)