SUV w cenie do 50tys zł

08 Sty 2022, 19:15

które modele mają naped na 4 koła i jak on działa?
czy modele typu Qashqai, sportage, vitara, rav 4, q3 itp które mają dołączaną oś mają możliwość zablokowania mechanizmu różnicowego i wtedy blokuje centralny, przedni i tylni czy tylko centralny?
oglądałem filmy na yt gdzie wszystkie te pojazdy stawały, gdy tylko jedno kolo sie uniosło do góry i nigdzie nie pojechały

jaki pojazd sprawdzi się z napędem na 4 koła do dojazdów po gorszym terenie (piach, błoto, woda, podjazdy śnieg, lód) tam gdzie zwykła ośka stanie...

Czy w ww. modelach jest mozliwosc ustawienia tak napędów aby wszystkie 4 koła były zblokowane i kręciły się z tą samą prędkością?
monoblock
Nowicjusz
 
Posty: 42

08 Sty 2022, 19:56

monoblock napisał(a):czy modele typu Qashqai, sportage, vitara, rav 4, q3 itp które mają dołączaną oś mają możliwość zablokowania mechanizmu różnicowego i wtedy blokuje centralny, przedni i tylni czy tylko centralny?

to chyba tylko q3 jest jeszcze ten napęd który ma coś z napędem wspólnego, a z tych pozostałych czym nowsze auto tym gorszy napęd, gorszy w sensie taki pseudo-napęd, przeważnie dołącznany elektroniczne , stare grand vitary miały blokadę mechanizmu różnicowego.
monoblock napisał(a):jaki pojazd sprawdzi się z napędem na 4 koła do dojazdów po gorszym terenie (piach, błoto, woda, podjazdy śnieg, lód) tam gdzie zwykła ośka stanie...

żaden z powyższych, te auta nie są za bardzo przewidziane że w teren ma jeździć, tylko po drogach bardziej, no qashqajem w teren to już Panie poleciałeś. :lol:
toyman40
Początkujący
 
Posty: 169

08 Sty 2022, 21:31

vitary miały blokadę mechanizmu różnicowego.
którego? centralnego? przedniego czy tylnego?

znaczy po ww. terenie da sie przejechać ośką, ale jak przysypie, czy jest morko jest CIĘŻKO, ja nie mowie o jakims nie wiadomo jakim terenie, taki dojazd na dzialkę, teren pagórkowaty, piach ok 10cm błoto 10-20cm
monoblock
Nowicjusz
 
Posty: 42

09 Sty 2022, 11:38

monoblock napisał(a):którego? centralnego? przedniego czy tylnego?

Grand Vitara II miała blokadę centralnego mechanizmu różnicowego

ewentualnie na taki teren to sobie powinien poradzić każdy nawet z dołączanym elektronicznie napędem, ale offroadu tymi autami i tak uprawiać nie będziesz.

Pozatym wielu ludzie kupuje też auta z napędem ale z niego w zasadzie nigdy korzystać nie będą, musisz też brać pod uwagę że takim autem też troszeczkę inaczej się jeździ, auto jest cięższe, słabsze przez napęd, więcej pali itp.
toyman40
Początkujący
 
Posty: 169

09 Sty 2022, 13:35

a raw 4 nie ma blokaty 4x4 a od czego jest ten przycisk?
jedni piszą ze do 40km/h dziala ta blokada w raw, inni ze do 40 dziala tylko naped na 4 kola a powyzej juz nie dołącza jak to jest?

oczywiście chce auto takie aby nawet przy tych 100 wspomagalo sie drugą osią (najlepiej na tyl a przód dołączany)

jak to wyglada w tych napędach bo dla mnie to czarna magia a czytalem troche, jesli w toyocie jest taki napęd że powyżej 40 calkiem rozłącza 4x4 to po co komu taki napęd? czy to rozłącza wtedy mechanizm różnicowy?

a to w teren nie musi byc blokada centralna oraz kazdej osi z osobna?
monoblock
Nowicjusz
 
Posty: 42

09 Sty 2022, 17:41

monoblock napisał(a):a raw 4 nie ma blokaty 4x4 a od czego jest ten przycisk?

RAV 4 nigdy nie miałem ,także nie odpowiem.

GV II kilka miałem.
toyman40
Początkujący
 
Posty: 169
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak można zmniejszyć wydatki na paliwo?
    Dużo kierowców każdego dnia korzysta z samochodu, a koszty paliwa rzędu kilkuset złotych miesięcznie nie zaskakują. Często dla kierowcy wydatek na paliwo jest dosyć sporym miesięcznym obciążeniem. Niestety gwałtowny ...
    Renault Supercinq Baccara
    Baccara to superwyrafinowana wersja Renault Supercinq: skórzana tapicerka i kierownica pokryta skórą, dopasowane wnętrze w beżowych tonacjach, gałka dźwigni zmiany biegów pokryta czarną skórą, ...

  • 09 Sty 2022, 17:43

    monoblock napisał(a):jedni piszą ze do 40km/h dziala ta blokada w raw, inni ze do 40 dziala tylko naped na 4 kola a powyzej juz nie dołącza jak to jest?


    NIe można jeździć na zblokowanym mech. różnicowym po asfalcie szybciej niż 40km/h bo uszkodzisz napęd , a na niezblokowanym można
    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169

    16 Sty 2022, 11:04

    auto 4x4 które odłącza napęd po przekroczeniu 40?
    pytanie czy po wyżej 40 włącza tylko 4x2 czy po prostu nadal jest 4x4 ale bez blokady?

    jak dziala np w takim audi a6 napęd 4x4 tam non stop napędzane są wszystkie kola a nie odlacza oś tylną powyzej 40km/h?
    monoblock
    Nowicjusz
     
    Posty: 42

    16 Sty 2022, 11:55

    toyman40 napisał(a):to chyba tylko q3 jest jeszcze ten napęd który ma coś z napędem wspólnego, a z tych pozostałych czym nowsze auto tym gorszy napęd, gorszy w sensie taki pseudo-napęd, przeważnie dołącznany elektroniczne ,
    a q3 to niby jaki ma jak nie elektroniczny. Przy Twoich wymaganiach każde auto z napędem na 4 sobie poradzi nie skupiaj się na tym który działa lepiej
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14299
    Zdjęcia: 105
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    16 Sty 2022, 16:20

    chce równieć miec naped 4x4 jak jade np drogą osniezoną 80km/h czy w toyocie on będzie wtedy dzialal czy tylko do 40?
    monoblock
    Nowicjusz
     
    Posty: 42

    16 Sty 2022, 17:56

    wydaje mi się że mylisz pojęcia, bo pytasz o blokowanie mechanizmów różnicowych i chęć posiadania napędu na 4 koła przy prędkości powyżej 40 km/h.

    blokowanie mechanizmu różnicowego a napęd na 4 koła to 2 różne pojęcia...doprecyzuj czego chcesz , gdzie chcesz jeździć itp. bo tak twoje pytania są niezrozumiałe i często głupie.
    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169

    16 Sty 2022, 21:50

    toyman40 napisał(a):blokowanie mechanizmu różnicowego a napęd na 4 koła to 2 różne pojęcia.
    chodzi pewnie o centralny mechanizm różnicowy, aby napęd mógł być bez przeszkód używany na twardym przy większych prędkościach.
    Blokady mechanizmów potrzebne są do tego, aby wyjechać z większych tarapatów :ok:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13894
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    23 Sty 2022, 15:33

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    wg tego filmiku działa napęd 4x4 tylko do 40km/h i wprowadziło mnie to w błąd
    jestem ciekawy czy jadąc powyżej 40km/h 4x4 nadal działa dołączany napęd na 4 kola jak np jadę po lodzie, śniegu czy tylko ośka wtedy będzie?

    napęd quattro non stop daje napęd w proporcjach 50-50 a dołączany tylko gdy sie przednia oś ślizga dobrze to rozumiem? a blokady są (centralna tylko do 40), a w przedniej i tylnej osi również? Czy nie? wolałbym miec cały czas tylną os, a w razie potrzeby dołączaną przednią.

    Dojazd na działkę mam dosyć problematyczny (droga nieutwardzona, piach, błoto), sporo śniegu, lód, wzniesienia, pagórki i chciałbym kupic suva który by sobie o wiele lepiej poradził z trakcją na takich terenach oraz na drogach utwardzonych zasypanych śniegiem, lodem, górki niż normalna ośka, gdzie są przypadki że nie ma możliwości podjechać bo koła buksują, bądź auto sie zakupuje w błodzie, piachu, śniegu, oraz ważne aby był wyższy prześwit aby podwoziem nie zahaczyć
    cena ok 50tys najlepiej diesel w manualu

    wazne aby auto było obudowane od spodu osłonami aby nic nie uszkodzić i milo by było jakby rozrząd był na łańcuchu spalanie do 10l ON w mieście
    monoblock
    Nowicjusz
     
    Posty: 42

    29 Sty 2022, 20:45

    A może taka Dacia która łoi Q7 Quattro :lol:

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169