Toyota Auris 2010 - nowy styl

29 Mar 2010, 17:54

W rok 2010 Auris wjeżdża z nowym stylem, lepszym wykonaniem wnętrza, poprawionymi właściwościami jezdnymi oraz bogatszymi wersjami wyposażenia w korzystniejszych cenach.

W kierunku Verso i Avensisa
Samochód przeszedł kompleksową ewolucję. Bliżej mu teraz designem oraz stylem jazdy do większych Verso i Avensis.

Zmiany stylistyczne nadwozia nadały mu bardziej rasowy wygląd. Wnętrze zmodyfikowano pod kątem poprawy ergonomii pracy kierowcy (nowa sportowa kierownica w standardzie i nowe detale konsoli środkowej, czytelniejsze zegary deski rozdzielczej, wyższy podłokietnik) oraz komfortu podróżowania (lepsze, bardziej miękkie materiały kokpitu, doskonałe wyciszenie wnętrza).

Auris 2010 oznacza również zupełnie nowy styl prowadzenia. Zmieniona charakterystyka amortyzatorów oraz przeprogramowanie elektrycznego układu sterowania poprawiły precyzję i komfort jazdy.

Wersje „2010” oraz „Dynamic” wprowadzają nową jakość w standardzie wyposażenia. Umieszczono je powyżej znanych już poziomów „Terra” oraz „Luna”. Zmianom uległy także ceny poszczególnych wersji.

W efekcie cennik otwiera 3-drzwiowy Auris (1.33 VVT-i, Terra) w cenie 57 100 PLN. Za świetnie wyposażony model w wersji „2010” (m.in. dwustrefowa klimatyzacja i 16-calowe felgi z lekkich stopów) z silnikiem 1.6 Valvematic (132 KM) zapłacimy teraz 66 tys. PLN (podobnie wyposażona wersja „Premium” kosztowała w 2009 roku 69 800 PLN czyli o 3,8 tys. PLN drożej). Identyczną różnicę w cenniku odnajdziemy wybierając Aurisa „2010” z silnikiem Diesla 1.4 D-4D (obecnie to 71 200 PLN, w 2009 roku wersja „Premium” kosztowała 75 tys PLN).
Bogato wyposażony „Dynamic” z silnikiem 1.6 Valvematic i 17-calowymi kołami kosztuje 69 900 PLN. Wybierając z kolei tę wersję możemy dodatkowo skorzystać z ksenonowych reflektorów czy tapicerki z Alcantary.

Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl

Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl

Dynamiczna sylwetka, wyższa jakość materiałów wykończeniowych, ergonomia wnętrza

Przy projektowaniu pierwszej generacji Aurisa konstruktorzy Toyoty skupili się na przestronności i praktyczności wnętrza, które do dziś jest jednym z największych w segmencie. Auris 2010 zyskał obecnie nową stylistykę nadwozia, które ma teraz bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Przy zachowaniu rozstawu osi 2600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4245 mm), co jest konsekwencją wprowadzenia nowych zderzaków o bardziej atrakcyjnym kształcie.

Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku. Dzięki nowemu zderzakowi ze spojlerem przednim sylwetka Aurisa wydaje się teraz niższa i bardziej dynamiczna.

Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe w rozmiarach 16 i 17 cali, oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych urozmaicają dotychczasową linię boczną pojazdu. Zmiany w tylnej części nadwozia sprawiają, że Auris wygląda na drodze pewniej i bardziej stabilnie. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.

Do gamy kolorystycznej Aurisa dołączyły dwa nowe, wyróżniające się na drodze lakiery zewnętrzne: niebieski metalik i czerwony metalik.

Istotne zmiany jakościowe zaszły także wewnątrz pojazdu. Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie Klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego, oraz mechanizm zamykania schowków przed pasażerem.

W konsekwencji w Aurisie 2010 znacznie poprawiona została ergonomia wnętrza. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej kierowca ma do dyspozycji przyciski sterowania radiem i rozbudowanym komputerem pokładowym w kierownicy, która dodatkowo w każdej wersji jest obszyta skórą. Nowe, jasne podświetlenie zyskał zestaw zegarów typu Optitron. Po raz pierwszy w modelu Auris Klienci będą mieli także możliwość wyboru wersji wyposażonej w siedzenia z Alcantary i elementów skórzanych. Dodatkowo w ofercie pojawia się także specjalna, bardziej agresywna stylistycznie wersja Dynamic z nowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, spojlerem tylnym i przyciemnionymi szybami z tyłu.

Zmiany stylistyczne, którym został poddany Auris, nadają mu nowego charakteru z zewnątrz, jeszcze wyższej jakości wykończenia i poprawionej ergonomii wnętrza, przy zachowaniu najważniejszych cech modelu – kompaktowych rozmiarów, zwinności w mieście i przestronności kabiny.

Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl Toyota Auris 2010 - nowy styl

Lepsze prowadzenie i pełna gama jednostek napędowych, w tym technologia hybrydowa

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, Toyota wprowadziła usprawnienia zawieszenia i układu kierowniczego. Nowy Auris poddany został wielokilometrowym testom na drogach europejskich, tak aby sprostał wymaganiom kierowców ze Starego Kontynentu. Prowadzenie jest teraz bardzo pewne przy każdej prędkości, a jednocześnie wyraźnie wzrósł komfort jazdy. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia również lepsze wyczucie drogi i większą zwinność pojazdu, dostarczając przyjemności z prowadzenia.

Przednie zawieszenie z kolumną MacPhersona zostało dodatkowo usprawnione, tak by oferować większą stabilność jazdy i komfort pokonywania nierówności. Tylne zawieszenie posiada belkę skrętną lub dwa wahacze skrętne w przypadku wersji z silnikiem 2.2 D-CAT. W rezultacie wszystkich zmian zawieszenia nowy Auris jest bardziej sprężysty, oraz lepiej i ciszej pokonuje nierówności.

Wszystkie silniki i skrzynie biegów, które będą oferowane w nowym modelu, należą do rodziny Toyota Optimal Drive. Technologia użyta przy ich konstruowaniu pozwala uzyskiwać mniejsze zużycie paliwa przy jednocześnie zwiększonej dynamice jazdy. Uzyskanie tych efektów było możliwe dzięki zmniejszeniu masy silników i ich oporów tarcia, oraz usprawnieniu procesów spalania.
Spośród wszystkich silników oferowanych do tej pory w modelu Auris, największym powodzeniem i uznaniem wśród Klientów cieszyła się benzynowa jednostka 1.6l i diesel o pojemności 1.4l.

Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm przy niskiej prędkości obrotowej (4400 RPM). Wartości te pozwalają na komfortowe, ciche i dynamiczne podróżowanie już przy niskich obrotach. W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów pojazd uzyskuje średnie spalanie 6,6l/100km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada nawet do 6,3l/100km.

Silnik diesla 1.4 D-4D pozwala z kolei uzyskać jeszcze wyższą ekonomię spalania, zużywając średnio 4,7l/100km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90KM, a maksymalny moment obrotowy dostępny w przedziale 1800-2800 RPM 205 Nm, co jest wartością porównywalną z parametrami większych silników (1,5l pojemności), stosowanych w modelach innych marek.

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych są dwa silniki benzynowe, o pojemności 1,33l (101KM) i 1,8l (147KM), oraz silniki diesla o pojemności 2.0l (125KM) i 2.2l (177KM).

Atrakcyjne wyposażenie w standardzie

Auris od momentu debiutu w 2007 roku wyróżniał się atrakcyjnym wyposażeniem, które przy okazji odmłodzenia modelu zostało dodatkowo wzbogacone. Aby podróż przebiegała w przyjemnej atmosferze Toyota wprowadziła nowe wzory i materiały tapicerek. Dodatkowo, poza wyposażeniem znanym z poprzedniej wersji modelu, teraz już w podstawowej specyfikacji w standardzie znajdują się bardziej czytelne zegary typu Optitron, wygodny podłokietnik z przodu, gniazda audio typu AUX i USB, skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, czy miękkie wykończenie deski rozdzielczej.

W kolejnych wersjach wyposażeniowych Klienci znajdą elementy takie jak automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, aluminiowe felgi, system Bluetooth, czy bardziej eleganckie detale wykończenia wnętrza.

Nowością w specyfikacji Toyoty Auris jest wersja Dynamic, skierowana przede wszystkim do młodszych odbiorców. Dzięki 17-calowym felgom aluminiowym, spojlerowi nad klapą bagażnika i przyciemnionym szybom tylnym, samochód prezentuje się na drodze jeszcze bardziej dynamicznie. Wewnątrz poczucie najwyższej jakości zapewnia elegancka tapicerka z Alcantary i elementów skórzanych.

Dlatego też, dzięki obszernemu wnętrzu, bogatemu wyposażeniu i szerokiej gamie jednostek napędowych, Auris oferuje zalety, które docenią różne grupy Klientów segmentu C.
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Kwi 2010, 20:00

Zaczynają myśleć. Dostają takie baty w Europie za ten model. Mało co się sprzedaje i do takiego największego konkurenta Golfa mają w statystykach bardzo daleko. Przed FL również w jakości materiałów wewnątrz. Choć ten środkowy panel dalej wygląda tak sobie. Sprawia wrażenie podatnego na zarysowania, ale może to tylko wrażenie.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Celica przerobiona na wyścigową terenówkę!
    Prezentowana Toyota Celica GT została wyprodukowana w 1984 roku, a jej właścicielem jest John Rood. Inspiracją do stworzenia ekstremalnej wersji japońskiego coupe były samochody wyścigowe grupy B. Jej właściciel szczerze ...
    Jazda we mgle
    Jazda we mgle to jak jazda w chmurach, z tą tylko różnicą, że ich dolna podstawa styka się z powierzchnią ziemi. Kierowanie samochodem w takich warunkach wpływa negatywnie na percepcję wzrokową , m.in. trudniej ocenić ...