Toyota Corolla Verso (2001–2007)

31 Sie 2020, 12:55

Bazująca w znaczniej mierze na Toyocie Corolli 9. generacji, Toyota Corolla Verso została zaprezentowana w 2001 roku. Oprócz walorów w postaci do maksimum praktycznego wnętrza oraz bagażnika o pojemności 417/1760 l, nabywców przyciągała do niej legendarna niezawodność Toyoty. Ten model zdobył ogromną popularność w Rosji i Turcji.

Toyota zbudowała dwie generacje Corolli Verso. Pierwszą produkowano głównie na japoński rynek w latach 2001–2007. W 2003 roku została poddana liftingowi. Do wyboru były dwa silniki benzynowe 1.6 o mocy 110 KM i 1.8 o mocy 136 KM i turbodiesel 2.0 D-4D o mocy 90 KM. Wszystkie cieszyły się opinią wytrzymałych i niezawodnych. Wersję europejską produkowano do 2004 roku w Japonii.
Toyota Corolla Verso (2001–2007) Druga generacja Corolli Verso w wersjach 5- i 7-osobowej była produkowana do 2007 roku w tureckich i brytyjskich zakładach Toyoty i zyskała w Europie bardzo dużą popularność. Była samochodem na wskroś praktycznym. Oferowała mnóstwo przestrzeni, nawet dla wielodzietnej rodziny, do tego miała bagażnik o pojemności 423/1563 l. Pod jej maską montowano silniki benzynowe 1.6 o mocy 110 KM i 1.8 o mocy 129 KM, a także 116-konne turbodiesle 2.0 D-4D oraz mocniejsze wersje wysokoprężne 2.2 D-4D o mocy 136 KM i 177 KM. W 2009 roku na Salonie Samochodowym w Genewie zaprezentowano następcę, Toyotę Verso.

Toyota Avensis Verso (1995–2006)
źródło: Toyota | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3353
Zdjęcia: 12343
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cyfrowe lusterka Lexusa – to musisz o nich wiedzieć
    To musiało nastąpić. Kamery najpierw trafiły do naszych samochodów, by ułatwiać parkowanie i wspomagać działanie systemów bezpieczeństwa, a teraz zaczynają zastępować klasyczne lusterka. Kluczową rolę w tej ...
    Ryzykowne rozmowy podczas jazdy
    Rozmowa przez telefon, pisanie SMS-ów podczas jazdy czy manipulowanie przy innych urządzeniach elektronicznych sprzyja dekoncentracji i roztargnieniu kierowców. Kiedy kierowca pisze SMS-a w trakcie jazdy, ryzyko ...

  •  
    • Warto przeczytać