Volvo - dylemat silnik/rodzaj a warunki użytkowania

25 Wrz 2017, 07:37

Dzień dobry,
mam dylemat i byłbym wdzięczny za pomoc.
Trasy jakie robię:
-3km w jedną stronę do pracy (Warszawa) razem 6,
-raz na 2 tygodnie 150 km w jedną stronę, razem 300,
-w wakacje około 1200 km w jedną stronę, razem 2400
-w zimę około 400 km w jedną stronę, razem 800

Wyszłoby, że powinieniem kupić benzynę, ale i tu moje pytanie:
Mam możliwość odkupić od wuja za symboliczną kwotę Volvo v50 2008r 2.0d.
Jest pierwszym właścicielem a samochód był systematycznie przeglądany, serwisowany itd. . Jest w świetnym stanie wizualnym i technicznym.

Czy do moich wymagań się nada ?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :)
commonguy
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

25 Wrz 2017, 11:48

3km do pracy to zło dla DPF i EGR. Lepszym wyborem będzie benzyna z LPG. Masz (ogrzewany) garaż na auto?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Wrz 2017, 12:35

Od przyszłego tygodnia będę wynajmował garaż podziemny na jakimś osiedlu nowym obok mnie od dziadka co nie ma samochodu, ale nie wiem czy jest ogrzewany.
Jestem świadomy, że benzynka byłaby lepsza, ale tutaj za połowe ceny rynkowej mogę mieć jak dla mnie wypasiony samochodzik z pewnego źródła.

Te co 2tyg wyjazdy za miasto dynamiczną jazdą nie przepalą DPFa ?

Samochód był wcześniej użytkowany też raczej na krótkich dystansach, i bardzo długich w wakacje. Wujo robił sobie wakacyjne objazdy po całej Europie. Jest raczej pedantem pdo względem dziwnych dzwięków. Jeździł bez radia i słuchał samochodu. Coś słyszał to odrazu serwis.

No ale czekam na Twoją opinię, ja się mało znam.
Sprzedaż nei wchodzi w grę. Nie taktowne by było kupienie jak dla chrześniaka cenowo i odrazu odsprzedanie. Takto sam mógłby za więcej sprzedać.

Dziękuję :)
commonguy
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

25 Wrz 2017, 13:05

W takim razie może ''wujo'' dobrze użytkował diesla jednakże raz na dwa tygodnie przepalanie diesla to stanowczo za mało diesel ogólnie służy do pokonywania tras a nie jazdy na zakupy dlatego też takie problemy ludzie mają z dieslami. Pózniej ktoś przychodzi i żali się jak mu się auto psuje, no ale takie są objawy złego użytkowania tego silnika :)
Warto również dodać że utrzymanie diesla jest dużo większe niż benzyny tym bardziej jak się zle użytkuje owe auta.
Decyzja należy do Ciebie silnik będzie jezdził jak i milionom ludziom którzy zle użytkują takie auta, no ale mechanicy też muszą coś robić :)
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Wrz 2017, 13:22

Ze względu na okazję chyba się zdecyduję.

Jakieś rady odnośnie użytkowania, aby mimo wszystko jak najlepiej zadbać o silnik ?

Może jakieś wyapalanie DPF co jakiś czas ?
commonguy
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

25 Wrz 2017, 14:16

Wiesz każdy próbuje Ci napisać że silnik diesla wybiera się pod rodzaj użytkowania i jeśli nawet wiesz jak się z nim obchodzić to i tak Twoja eksploatacja powinna wykluczyć właśnie owy silnik, choć tyle że volvo ma fajne silniki diesla.
Masz poradniki jak się powinno dbać o diesle na pewno coś Ci to uświadomi, jeśli nie to pomoże chociaż w użytkowaniu :)

@DPF jeśli będzie stwarzał problemy to zawsze możesz się go pozbyć, no chyba że ktoś już to zrobił :D
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Wrz 2017, 14:22

Jaki jest przebieg tego V50?
Był robiony rozrząd, wtryski, turbo?
Jeśli się przyłożysz do odpowiedniego traktowania auta to ograniczysz trochę ryzyko niektórych problemów przy takim użytkowaniu. Po pierwsze szanuj silnik i osprzęt (turbina), daj mu się rozruszać bez nadmiernego obciążenia zaraz po uruchomieniu, tak samo po zakończonej jeździe, niech pochodzi chwilkę na spokojnie. W mieście unikaj szarpania, staraj się płynnie jeździć. Pamiętaj o zrobieniu dłuższych odcinków o których pisałeś. Często kontroluj stan oleju. DPF nie wypala się kiedy my chcemy tylko kiedy on tego potrzebuje. Nie ma żadnej informacji i rozpoczętej procedurze wypalania oprócz większego spalania chwilowego na kompie. Proponuje od czasu do czasu podpiąć się pod Vidę i sprawdzić stan DPF, tutaj może pomóc Ci znajomość z fanami Volvo z W-wy którzy posiadają interfejsy Vida (czasem ktoś na zlot zabierze i można się podłączyć). Tragedii nie ma ale tym stylem jazdy zwiększysz ryzyko awarii i prędzej zużyjesz niektóre podzespoły.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Wrz 2017, 15:11

Nie jestem głupi, przejrzałem pare artykułów i wiem że benzyna jest dla mnie lepsza l, ale mam mocne argumenty które mnie wstrzymują od jej kupna.
Mam możliwość kupić diesla za polowe ceny rynkowej, nie stać mnie niestety na tak komfortowy i stosunkowo młody samochód w benzynie, ponieważ ten mam okazyjnie.
Najwyżej będę robił sobie w weekend wycieczki z rowerem do lasów okolicznych zamiast jeździć po mieście :p
commonguy
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

25 Wrz 2017, 15:13

Samochód ma przebieg 220 tysięcy. Udokumentowane w polskim salonie Volvo.
Był wymieniony dwumas.
commonguy
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

25 Wrz 2017, 15:24

commonguy napisał(a):Samochód ma przebieg 220 tysięcy. Udokumentowane w polskim salonie Volvo.
Był wymieniony dwumas.


Jak nie był zrobiony rozrząd to zrób go jak najszybciej, przy okazji alternator, rozrusznik, EGR do sprawdzenia + turbo i wtryski. Nie mówię że auto zaniedbane ale fabryczny rozrząd do wymiany do max 240kkm lub 8 lat, oczywiście z pompą wody, wymieniłbym tez resztę pasków. Kontroluj spalanie, jeśli nadmiernie wzrośnie to nie musi być DPF, mogą lać wtryski, przy tym przebiegu całkiem prawdopodobne że tak będzie.
Jak masz okazję na auto z pewnego źródła to korzystaj. Dbaj a się odwdzięczy. V50 2.0D to solidne, fajne auto.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Wrz 2017, 19:40

Jak mniej więcej koszt rozrządu i innych zabiegów do tego samochodziku ?
Polecacie jakiś punkt w Warszawie ?
commonguy
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nie mam

25 Wrz 2017, 20:59

Rozrząd to około 900zł w niezależnym serwisie Volvo, tyle ja płaciłem w zeszłym roku. Alternator, rozrusznik po około 700zł. W Warszawie masz sporo polecanych serwisów, zaglądnij na volvoforum.pl Mogę polecić Interserwis Adam Lech
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008