Volvo s40 1.9TD(115 KM) czy zagazować s40 1.8 16V(122 KM) ?

02 Gru 2011, 19:57

Co radzicie ? Bardzo podoba mi się Volvo s40 z lat 2002-2003 po ostatecznym lifcie. Wtedy wychodziły najlepiej dopracowane egzemplarze i najmniej awaryjne. Wiadomo, że zależy mi na w miarę trwałym i bezawaryjnym użytkowaniu. No i aby nie paliło za wiele. W grę wchodzi 1.9 TD z 115 KM albo myślałem o kupnie też benzyny 1.8 16V ze 122 KM i zagazowaniu jej. Zaskoczeniem jest dla mnie, że w tych samych rocznikach owe Volvo z silnikami diesla i benzynowymi są w tych samych cenach. Generalnie benzyniaki są 20-30 % tańsze od diesli, w tym przypadku tak nie jest. Więc kupno benzyniaka i zagazowanie go wyszło by mi koniec końców nawet drożej. Ale generalnie chodzi mi o trwałość i koszty użytkowania. Ma ktoś owe modele silnikowe ?
gregorian
Nowicjusz
 
Posty: 7

02 Gru 2011, 20:12

1,8 + LPG milion razy lepiej, ale 116KM, 122KM to GDI, silnik z Mitsubishi, troche kijowy pod gaz.
Z diesli to chyba lepiej kupic 406 albo C5 z HDI, czy Fiata Marea z 1,9 JTD.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

02 Gru 2011, 20:20

Z tego co wiem to nie jest silnik Mitsubishi. Ten od Mitsubishi ma 125 KM i raczej już nie był wsadzany do Volviaków z końca produkcji. Więc wydaje mi się, że to jest silnik Volvo. Ale dlaczego uważasz, że lepiej wybrać benzyniaka ?
gregorian
Nowicjusz
 
Posty: 7

02 Gru 2011, 20:23

http://de.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40/V40

Bo gaz jest 2x tanszy od ON? ON ma kosztowac pod koniec roku 6zl i tyle pewnie bedzie kosztowal, Przeciez jeszcze 2 miechy temu ON bylo po 5zl, teraz po 5,6zl... a do LPG zanim sie dobiora to troche minie, poki co jak chcesz cos co malo pali to LPG najlepiej. Diesel to tez drozsze naprawy i z reguly autko bedzie bardziej juz wytluczone, bo w dieslu 10 letnim masz juz troche nabite KM, sprowadzany kazdy ma tak naprawde 300-400k km.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

02 Gru 2011, 23:31

silnik mitsubishi ma nazywa sie 1.8 gdi i ma od 122 koni :)
gdi - gasoline direct injection

i instalacji gazowej w nim zamontować generalnie się nie da bo jest to nic innego jak zepsucie silnika gdi okropnie mało pali , jak diesla to tylko 90km f8q ma oznaczenie , nie do zabicia.... silnik z renaulta 19 . jak gaz to 2.0 ,,, i wcale nie jest drogi w utrzymaniu . mialem takie volvo , to generaltni mitsubishi galant jest...
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

02 Gru 2011, 23:34

Ja też miałem takiego Volvo, generalnie żaden z niego Galant. Tylko płyta podłogowa z carismy. Miałem diesla o którym mówisz ( 116 KM ) i palił mi na trasie 5,5 - 6l/100 km. Wystarczająca dynamika, bardzo trwały motor, jest już 7 rok w rodzinie i żadnej poważnej awarii. Aa no i przebieg 172 tys km, także nie każdy diesel 10 letni musi mieć 300-400 tys na blacie.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Gru 2011, 23:47

volvo v40 to generalnie zlepka z renaulta i mitsubishi i trochę volvo

płyta podłogowa ?

a silnik ? skrzynia ? cały układ napedowy ? rozumiem że produkcji i patentu volvo ?

to tak jak mozemy mowic ze fabia to polo i ibiza , cordoba ,

golf iv to a3 , leon , bora , toledo , a4 octravia itd

v40 ma 1 głupią wade , przełączniki od szyb ,,,
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

03 Gru 2011, 10:29

Jak przełącznik od szyb może być głupią wadą ?
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Gru 2011, 10:40

Widzę, że zaszło pewne nieporozumienie odnośnie silnika benzynowego więc wyjaśnię. Otóż chodzi mi o silnik produkcji Volvo 1.8 16V 122 KM o pojemności 1783 cm3. W zapodanym przez Czimiego linku jest on wyszczególniony w tabelce jako czwarty od góry. Wiem, że jest to silnik który bardzo dobrze współpracuje z gazem (m.in. ma metalowy kolektor). Silnik Mitsubishi GDI jest nieco niżej w tej tabelce i miał pojemność 1834 cm3.

Kolego x50sr, generalnie to można powiedzieć że Audi a4 to Passat ze znaczkiem Audi. Zawieszenie Passata, silnik Passata... Z Audi tylko karoseria, wnętrze i znaczek właśnie. Z wspomianym przeze mnie Volvo trochę przesadzasz. Bowiem skrzynia biegów w egzemplarzach po 2002 roku jest już od Volvo. Płyta podłogowa jest z Carismy, ale to właściwie źle powiedziane, bo po prostu została wspólnie skonstruowana. Więc równie dobrze można by rzec, że Carisma ma płytę od Volvo. Jak by nie było mnie to nie przeszkadza. To tylko nazewnictwo. Silnik diesla (115 KM) istotnie jest konstrukcji Renault, ale na osprzęcie Volvo. Generalnie raczej nie spotkałem się ze złymi opiniami o tym silniku. Mam prośbę do kolegi Havoc, aby nieco więcej opisał swoje wrażenie z użytkowania tego silnika. Chodzi mi o trwałość podzespołów, czy nie siadają wtryskiwacze itd.

Pozdrawiam.
gregorian
Nowicjusz
 
Posty: 7

03 Gru 2011, 13:05

No więc może miałem zadbany egzemplarz albo może to kwestia tego, że dbałem o auto i lałem paliwa typu Ultimate, Verva itd. Żadnych problemów z wtryskami nie miałem a użytkowałem auto w 90 % po mieście, olej wymieniałem średnio co 10 tys km. Czasem dobrze jest go przegonić na trasie żeby turbina ( ze zmienną geometrią łopatek, które przy spokojnej jeździe po mieście mogą się zapiec ) nie padła. Jeśli chodzi o silnik to chyba tyle. Natomiast w zawieszeniu średnio raz do roku musiałem wymienić łączniki stabilizatora - zdaje się, że jest to bolączka tego modelu. Hmm co więcej, ze skrzynią też żadnych kłopotów. Wg mnie największą wadą jest zawieszenie zbyt twarde na nasze drogi.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012