Wersja Skoda Octavia 4 e-tec czy zwykły?

11 Sty 2024, 14:27

Witam zamierzam zakupić Skodę octavie 4 i chodzi mi po głowie wybór automatu ale przy 1.5 TSI benzyna razem z automatem dochodzi miękka hybryda, W wersji z manualem tego problemu nie ma.

Obawiam się późniejszych komplikacji z tytułu tej miękkiej hybrydy tzn. ciągle zapalanie i gaszenie silnika spalinowego, brak rozrusznika i alternatora, instalacja elektryczna na 48 V

Zastanawia mnie czy jest to gra warta świeczki czy po prostu wybrać normalna wersję z manualem i spać spokojnie

Dodam że dotychczas miałem tylko manuale

Wersja superb tego problemu nie ma można wybrać 1.5 TSI z automatem bez żadnych nowinek jak e tec (hybryda ) ale jest z 30 - 40k droższa a z wyglądu i wyposażenia aż takiej przepaści nie ma
damian1p1
Obserwowany
 
Posty: 1

12 Sty 2024, 09:24

damian1p1 napisał(a):Obawiam się późniejszych komplikacji z tytułu tej miękkiej hybrydy tzn. ciągle zapalanie i gaszenie silnika spalinowego, brak rozrusznika i alternatora, instalacja elektryczna na 48 V
Miękka hybryda to tak naprawdę ulepszona wersja systemu start&stop. Uważam, że jest to lepsze rozwiązanie. W wersji z manualem będziesz miał start&stop i tu warto go wyłączyć.

damian1p1 napisał(a):Zastanawia mnie czy jest to gra warta świeczki czy po prostu wybrać normalna wersję z manualem i spać spokojnie
Jak nie potrzebujesz automatu to możesz tak zrobić aczkolwiek jazda automatem to duża wygoda. Tu jeszcze warto zwrócić uwagę jaka tam siedzi skrzynia DSG z suchymi czy mokrymi sprzęgłami itd.

damian1p1 napisał(a):Wersja superb tego problemu nie ma można wybrać 1.5 TSI z automatem bez żadnych nowinek jak e tec (hybryda ) ale jest z 30 - 40k droższa a z wyglądu i wyposażenia aż takiej przepaści nie ma
Jest dużo przestronniejsza i większa ma większy rozstaw osi co poprawia komfort jazdy. W przypadku systemu e-Tec to jest to urządzenie pozwalające odzyskiwać energię kinetyczną, zmieniać ją w prąd i magazynować w dodatkowym akumulatorze.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34