Wraz z debiutem w Genewie nowego Volvo V40, po raz pierwszy zaprezentowano innowacyjne rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa biernego – poduszkę powietrzną chroniącą pieszego. Jednak to nie wszystko. Właśnie przedstawiono plany otwarcia nowego centrum bezpieczeństwa Volvo oraz przeprowadzono pierwsze testy samochodów automatycznie sterowanych na drogach publicznych – SARTRE.
Całkowicie nowy obiekt testowy, ma odgrywać istotną rolę w działaniach Volvo w dziedzinie bezpieczeństwa i utrzymaniu przez firmę pozycji lidera. Obiekt zostanie zbudowany w istniejącym centrum testowym Volvo Car Corporation w Hällered w zachodniej Szwecji i będzie zarządzany przez firmę Active Safety Test Area AB - ASTA.
W nowym obiekcie zarówno kierowcy, jak i pojazdy, zostaną poddani testom w różnych sytuacjach ruchu drogowego – na zatłoczonych drogach miejskich, autostradach wielopasmowych czy skrzyżowaniach. Jednym z istotnych parametrów są interakcje z innymi samochodami, pieszymi, rowerami, skuterami, motocyklami, ciężarówkami i autobusami. Nowe centrum zostanie otwarte w 2014 r.
W ramach rozwoju działań Volvo w dziedzinie bezpieczeństwa przeprowadzono również pierwsze udane testy automatycznie sterowanych samochodów – SARTRE. Auto w kolumnie, dzięki czujnikom i laserom do prędkości 85 km/h potrafi jechać automatycznie – samo przyspieszać, zwalniać oraz skręcać. Kierowca w tym czasie może czytać książkę lub oglądać film. Pierwsze testy tych aut zostały wykonane na autostradach Hiszpanii.
Nowe centrum bezpieczeństwa oraz testy projektu SARTRE, to tylko niektóre z naszych działań z zakresu bezpieczeństwa, które obecnie prowadzimy. Mają one przybliżyć nas do realizacji wizji samochodów Volvo, które nie ulegają kolizjom – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
Szwedzi zawsze parli w kierunku bezpieczeństwa i dobrze, ale nie są jedynymi. BMW też testuje system interakcji z innymi użytkownikami, a takie monitorowanie "zza winkla" jak na tym rysunku na parkingu to można dostać np. w VW Touaregu. Bodajże Area View to nazywa się.
Lexus GS - samochód do driftu Większy brat Lexusa IS to kolejna warta rozważenia propozycja do driftu. Tylnonapędowe auto jest produkowane od 1993 roku, a pierwsza i druga generacja modelu również występowały z silnikiem 2JZ. W ofercie była dostępna ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki VOLVO. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne VOLVO
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.