Audi a4 1.8T jak to jest z gazem w tym aucie??

25 Maj 2009, 21:00

Witam!!!

mam takie pytanie... Planuję kupić audi a4 (1999r) 1.8T i myślę jak to jest z instalacjami w tym silniku? Gdyby to był normalny silnik to nie ma problemu ale co z turbo?

czy np po jakimś czasie turbo nie padnie od gazu?? i czy w ogóle turbina działa normalnie na gazie?? silnik nie traci na mocy??

Ewentualnie prosiłbym o ewentualny koszt zamontowania dobrego gazu do tego auta...

pozdrawiam i proszę o pomoc
mareczek11400
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Białystok

25 Maj 2009, 22:49

Samochody TURBO są coraz powszechniejsze. Nie myślisz chyba, że wszyscy jeżdżą na BP?? Nie ma żadnego problemu by to auto zagazować. Turbina od gazu na pewno nie padnie i będzie pracować tak przy instalacji gazowej jak i przy inst. benzynowej. Jeśli masz 180 kM lub więcej zamontuj instalację Ladirenzo lub Prince. Koszt od 3500 zł
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

26 Maj 2009, 10:00

Ok dziękuje bardzo za odpowiedź. Tak jak napisałem jeszcze nie kupiłem tego auta ale planuję i z tego co wiem to 1.8T ma 150KM czyli pewnie będzie mniejszy koszt ale jak coś to nie planuję na tym oszczędzać. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
mareczek11400
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Białystok

27 Maj 2009, 18:45

Zaloz tylko dobra instalacje gazowa i turbince sie nic nie stanie przeciez i tak jest napedzana spalinami czy to PB czy LPG to i tak spaliny.
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

19 Lis 2010, 16:43

Przylacze sie do tematu bo mam takie pytanie ,Czy to prawda ze turbina niejest zbyt trwala ,podobno lubia czesto sie popsuc a koszt regeneracij to okolo 1500 zl , mam pewne obawy zeby kupic audi 1.8 z turbina 150KM nigdy niemjalem auta z turbina ,prosze o jakies rady lub sugestie odnosnie tej jednostki napedowej,jak mozna latwo sprawdzic stan turbiny ,wiem ze na forum mamy niezlych fachowcow w tej dziedzinie prosze o jakies podpowiedzi
Pozdrawiam.
dalton ,nie mylic z daltonizmem:)
dalton
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Miejscowość: Wodzislaw Śl
Auto: Audi a4
Silnik: 2.0 bp+ lpg 131 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2010, 21:21

Cały problem z LPG z turbo to odpowiednia wydajnosc i wystrojenie instalacji. Kiedy turbina zaczyna dmuchac instalacja musi zadbac o odpowiedni sklad mieszanki - ot caly problem. Dzieje sie to o wiele bardziej gwałtownie i mozna by rzec mniej "naturalnie" niz w wolnossacej benzynie.

1.8T z tego co rozmawialem z mechanikami - jeden z najbardziej wytrzymałych silników. Znosi bardzo dobrze nawet katowanie. A turbina - jak nie katujesz jej na zimno, ani nie kazesz jej spalac w sobie olej po szybkim wyłączeniu silnika po ostrej jezdzie to bedzie smigac ;)
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław

20 Lis 2010, 01:15

Powiem podobnie jak kolega wyzej tez slyszalem opinie takie ze silnik ok i nie ma zadnychh problemow nawet na gazie tylko trzeba dbac o turbine a bedzie latac bez problemow
<ZABRZAN>
Ciało rzucone na łoże traci na oporze :)
zabrzan13
Aktywny
 
Posty: 265
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 11 02 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes ML w163
Silnik: 2.7 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

20 Lis 2010, 09:29

dziekuje za odpowiedzi teraz jestem spokojniejszy i moge smialo szukac takiego autka z motorem 18.T
Kto pyta niebladzi :wink:
dalton ,nie mylic z daltonizmem:)
dalton
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Miejscowość: Wodzislaw Śl
Auto: Audi a4
Silnik: 2.0 bp+ lpg 131 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

25 Paź 2011, 13:41

1.8T w gazie daje radę:) musisz tylko zadbać o jakiś dobry reduktor który podoła powyżej 150km jeżeli masz zwiększone ciśnienie na turbo:P wtedy nie ma żadnych problemów no chyba że interesuje Cie ecodriving i wystarczy Ci <150km... ja wybrałem te drugą opcję, mam zamontowana u siebie instalacje BRC Sequent 24, dopłaciłem jakieś 250 zł do lepszego reduktora i Audiola lata jak zła! :D różnica jest praktycznie nie odczuwalna, oczywiście jeżeli tankujemy dobry gaz! Zapomnij o gazie ze stacji "białej butli", nawet na statoilu się zdarzy gorsze paliwo. Polecam Shell! co do montażu instalacji w moim samochodzie oddałem go do specjalistów - egp, polecił mi ich szwagier który zakładał tam gaz w swoim Passacie B5. Ja również polecam!
audilover
Obserwowany
 
Posty: 1

12 Lis 2011, 22:53

Witam!
Ja również przymierzam się do kupna audi a4 i zagazowania jej(oczywiście sekw.). Tylko że ja mam problem, bo nie wiem czy wybrać 1.8 Turbo, czy 1.8 bez Turba. Skłaniam się ku tej drugiej opcji ze względu na mniejsze zużycie(?), tańsza eksploatacje(ewentualną wymianę lub regenerację turbiny), no i chyba dlatego też, że instalacja gazu nie musi być ze względu na moc lepsza-powyżej 150 koni chyba jakiś moduł musi być mocniejszy, prawda to?
Dodam że trasę Rzeszów-Kraków-Rzeszów robię 1/2 na miesiąc i do Włoch(-Polska-Włochy) w ciągu roku 1/2.
A może macie coś innego do zaproponowania? Przypominam że w gazie.
Aktualnie pomykam starym fordem mondeo mk1 1.8 td i jak na te lata to auto nawet jedzie, tyle że 6 biegu brakuje, a powyżej prędkości 110 spalanie wzrasta do 6 l :(
Norus
Obserwowany
 
Posty: 2