[F] Audi A8 D2 4,2 / BMW 740i e38 / Lexus LS 400 mk2 / Merc S 430

Który model wybierasz?

Audi A8 D2 4,2 - 310KM
2
22%
BMW 740i e38 - 286KM
5
56%
Lexus LS 400 mk2 UCF20 - 294KM
2
22%
Mercedes S430 w220 - 279KM
0
Brak głosów
Razem głosów : 9

30 Wrz 2016, 21:52

[F] Audi A8 D2 4,2 / BMW 740i e38 / Lexus LS 400 mk2 / Merc S 430

Podstawowe kryteria zestawienia:
- limuzyna segmentu F
- silnik V8
- modele z ok. 1999r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Audi A8 D2 4,2 - 310KM
- BMW 740i e38 - 286KM
- Lexus LS 400 mk2 UCF20 - 294KM
- Mercedes S430 w220 - 279KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Warte odnotowania są duże rozbieżności wartości średniego spalania podanego przez producentów (+10% w zestawieniu) w stosunku do rzeczywistości. Wg użytkowników (min. 10 raportów) jest to 13,7l/100km Audi, 14,8l/100km BMW, 12,3l/100km Lexus oraz 13,2l/100km Mercedes.
BMW i Mercedes wyposażone są w łańcuch rozrządu, co obniża koszt serwisu. W Audi cena rozrządu (SKF) jest warta uwagi. Koszt wymiany płynów w Lexusie jest zauważalnie niższy, ponieważ ilość potrzebnego oleju silnikowego jest 2x mniejsza od pozostałych.
Mercedes został wyposażony w drogie zawieszenie pneumatyczne (Bilstein). W dodatku w silniku S430 zastosowano 16 świec zapłonowych, co wyraźnie podwyższa koszt przewodów zapłonowych.
Skrzynie automatyczne w Audi i BMW cierpią na wycieki oleju, awarie elektroniki sterującej, wybieraka (A8) oraz przypadki pękania kosza i uszkodzenia tarcz (BMW). Stosunkowo droga jest też naprawa zawieszenia w Audi.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:46, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Wrz 2016, 22:18

Dzida włożyłeś kij w mrowisko :D
Co do konkretów to wpisz sobie na google "m113 problem rozrząd"
Na tą chwilę to 1,8-2k części + robocizna. Jezeli jest tak jak w clk to trzeba rozłączyć silnik od skrzynki i go wyjąć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Wrz 2016, 22:27

Niech się pienią ale tak wychodzi :D
Ogólnie w220 ma dużo problemów, że ten z rozrządem się jakoś zapodział w moich poszukiwaniach :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Paź 2016, 06:05

Tak z czystej ciekawości - skąd brałeś informacje o typowych usterkach LS-a? Jakieś zagraniczne portale? Przyznam szczerze, że nie widziałem jeszcze tej generacji na własne oczy w Polsce.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

01 Paź 2016, 07:55

Na lexusforum.pl jest cały opis tego samochodu na co zwracać uwagę :)
http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=251
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Paź 2016, 08:33

Przyznam szczerze, że nie widziałem jeszcze tej generacji na własne oczy w Polsce.

Ja tak samo nie widziałem. Wgl nie wiedziałem, że istniała jakaś generacja tego modelu pomiędzy tą przeraźliwie smutną z np '94, a przypominającą toyote corrolle na sterydach np z 2004r.
Na całą Polskę jest 7 ogłoszeń na aledrogo (2 prawdziwe, 2 angliki, 3 nie przypominają z przodu tej II gen), także akurat tego lexa w tym zestawieniu trzeba potraktować jako ciekawostkę, a nie auto do kupna, bo po prostu praktycznie ich nie ma.
Sama tabelka super :!: Dziękuję za te zestawienia dzida :)
twecho
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: M

01 Paź 2016, 09:18

dzida napisał(a):Na lexusforum.pl jest cały opis tego samochodu na co zwracać uwagę :)
http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=251


No błagam...równie dobrze mógłbyś zrobić zestawienie usterek Passata B6 2.0 FSI wyłącznie na bazie postów Łokoja.
O konkurentach LS-a mk2 można napisać coś konkretnego, bo jest tego mnóstwo i na podstawie doświadczeń wielu użytkowników można wyciągnąć jakieś wnioski, ale o LS-ie, który jest autem - widmo? Już współczuje temu, kto wierząc w to zestawienie kupi sobie V8 "tańsze w utrzymaniu niż niektóre kompakty", a potem zepsuje mu się coś "nietypowego" i jedynym ratunkiem będzie ASO...
Sam chętnie sprzedałbym UFO i zostawił sobie Civica VI na miasto, a na trasy kupił sobie właśnie taką V8-kę, no ale jednak średnio wierzę w zestawienie stworzone na bazie jednego postu zamieszczonego na forum fanatyków Lexusa :/
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

01 Paź 2016, 10:38

UCF20 jest dla UCF10 takim czymś jak dla Audi A4 B7 Audi A4 B6 - choć w mk2 wsadzili inną skrzynię (ZF) i podnieśli moc silnika.

lysy30 w tym problem, że ten post podsumowuje wszystkie popularne usterki, a nie, że tylko na nim bazowałem. Oczywiście korzystałem z innych źródeł, konkurencyjnego forum lexusa, oraz różnych opisów ale chciałem coś Wam wkleić (chodziło głównie o pierwszy post - reszty nie bardzo czytałem). Forum Lexusa nie nazwałbym fanatykami, bo nieraz były te auta ganione stwierdzeniem "Niemcy to zrobili lepiej". Na forum Audi czy BMW tylko napiszą, że to plastikowe zabawki nie mając styczności z nimi i tu jest problem.
Nie rozumiesz idei zestawienia też do końca. To nie jest tak, że jak tyle wyszło to tyle zapłaci ktoś - tutaj przedstawiam najpopularniejsze usterki, a nie nietypowe, które albo się trafią albo nie i zależą głównie od konkretnego egzemplarza i kto nim jeździł/jeździ. A jak ktoś wymieni dwa łożyska, łączniki stabilizatora i końcówki drążka to też się nie zgodzi. Zestawienie służy głównie do porównania cen podstawowych części i wypisania kilku usterek aby osobie niedoświadczonej szukającej pomocy w dziale Jakie Auto Kupić pokazać "na co zwracać uwagę" oraz obalić parę mitów z PRL-u o cenach części w dobie internetu, by mechanik nas nie "dymał".

W Lexie nie ma kilkunastu wersji jak u konkurencji, co wydłuża listę problemów (np. w BMW litanie usterek o tds-ach, czy TDI w Audi) tylko jedna dopracowana, czyli trwałe V8 + pancerny automat oraz proste i trwałe zawieszenie. Co tu ma się psuć? W BMW jest taki kwiatek jak odkręcająca się pompa oleju, która może doprowadzić do zatarcia silnika. W Audi np. koszt (robocizna) wymiany rozrządu to minimum 500zł i w sumie nie ma tego tu zawartego, a w Lexie zmieści się z częściami w 1500zł z pompą wody w ASO. Układ wydechowy do Audi to... prawie 3000zł i też polecali go sprawdzać na forum audi. Najlepsze jest to, że serwisując Lexa na częściach z ASO dobijesz do poziomu Audi z zestawienia, a poniżej Mercedesa stąd wielu właścicieli z nich korzysta.
Także można windować koszty ale każde zestawienie tworzę w identyczny sposób aby można było je ze sobą porównywać.

P.S.
Miałem też wsadzić do zestawienia Jaga XJ też jako ciekawostkę :)
Dodam, że takie UCF10 i UCF20 2 lata temu można było kupić za połowę obecnej ceny (teraz osiągają jakieś kosmiczne wartości), bo popyt jest ale ludzie nie sprzedają.
Ostatnio edytowany przez dzida, 01 Paź 2016, 11:30, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Paź 2016, 11:30

dzida, ale jak można wskazać "typowe" usterki w aucie, którego na polskich drogach nie sposób uświadczyć? Możesz jedynie wypisać usterki, które przytrafiły się w tych kilku/kilkunastu egzemplarzach opisanych w internecie (12 opinii na autocentrum, w tym kilka zamieszczonych przez pracowników Toyoty + wpisy na forach fanów marki, przy czym nie dzieliłbym fanów na tych mniej i bardziej fanatycznych :wink: ), a to przecież nie to samo - bo "typowa" usterka nie musi pojawić się w każdym egzemplarzu (przykład - zestawiłeś kiedyś typowe usterki Golfów różnych generacji i pomimo tego, że faktycznie można o nich sporo przeczytać w internecie to żadna z przez Ciebie wymienionych nie przytrafiła się w Golfach, które użytkowałem). Jeśli w jednym z tych kilkunastu egzemplarzy LS-a padnie skrzynia to skąd będziesz wiedział czy jest to typowa czy nietypowa usterka? Żebyś mnie dobrze zrozumiał - nie hejtuję w tym momencie samego auta (bo go kompletnie nie znam), a jedynie podważam zasadność umieszczania go w tego typu zestawieniu, chyba, że właśnie jako ciekawostka.
To trochę tak jak ze spalaniem GS-a 430 - możemy jedynie wierzyć szybkiemu na słowo, bo brak jest punktu odniesienia - gdziekolwiek znajdziesz temat o spalaniu GS-a tam szybki pod innym nickiem pisze to samo co tutaj :D
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

01 Paź 2016, 11:40

łysy30 napisał(a):dzida, ale jak można wskazać "typowe" usterki w aucie, którego na polskich drogach nie sposób uświadczyć

Opisy dotyczyły też aut użytkowanych w UK i USA, gdzie ta marka jest popularna. :wink: Na autocentrum nie sprawdzałem nawet, bo wiedziałem, że tam nic nie będzie z powodu małej ilości w PL.

Przykłady:
http://www.lextreme.com/lsbuy.html
http://us.lexusownersclub.com/forums/to ... ing-guide/
http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... mon-fault/

...a po niemiecku nie rozumiem, mimo, że 9 lat się uczyłem :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Paź 2016, 20:33

łysy30 napisał(a):No błagam...równie dobrze mógłbyś zrobić zestawienie usterek Passata B6 2.0 FSI wyłącznie na bazie postów Łokoja.
O konkurentach LS-a mk2 można napisać coś konkretnego, bo jest tego mnóstwo i na podstawie doświadczeń wielu użytkowników można wyciągnąć jakieś wnioski, ale o LS-ie, który jest autem - widmo? Już współczuje temu, kto wierząc w to zestawienie kupi sobie V8 "tańsze w utrzymaniu niż niektóre kompakty", a potem zepsuje mu się coś "nietypowego" i jedynym ratunkiem będzie ASO...
Sam chętnie sprzedałbym UFO i zostawił sobie Civica VI na miasto, a na trasy kupił sobie właśnie taką V8-kę, no ale jednak średnio wierzę w zestawienie stworzone na bazie jednego postu zamieszczonego na forum fanatyków Lexusa :/


Przyznam Ci rację że ucf20 jest białym krukiem i to mocno cenionym...

Ale jest jedno co do usterek to oba auta ucf10 i 20 posiadają ich taką samą ilość jeżeli można mówić o ilości. W ucf20 oprócz zmiany wizualnej dołożono skrzynie biegów z gs/ls/sc/is300 (5b), dołożono większy hebel (4tłoki) i wprowadzono kilka zmian stylistyczno-elktromechanicznych... ucf20 przez wiele osób jest traktowany jak zwykły lift.

Co do usterek to...

Z wymienieniem ich będzie problem zarówno przy oklepanym ucf10 i ucf20 bo ich po prostu nie było. Wiem że właściciel Mercedesa albo BMW stuknie sie w czoło ale tak jest... Jak miałbyś wątpliwości to trzeba skorzystać ze znacznie popularniejszych for za wielką wodą. Zdobedziesz wszystkie najdrobniejsze info co doświadczeń ostatnich 30lat z LSem i przerabianiem go...
Tym bardziej że nowe LSy za każdą źle dociągniętą śrubkę są równo objechane
i szczerze mówiąc wychwycone jest kilka usterek w zależności od rocznika.
Zobacz sobie np: lextreme.com + inne bardziej przyziemne :D
Co do serwisu to...
muszę Cię zdziwić i to mocno bo nie jest prosty jak w golfie ale też nie jest trudny a do tego ceny są mocno zrównoważone.
Do tego masz jeszcze jeden super atut czyli LS/SC/GS/Supra pokrywają się gratami... i to wieloma.
Jedyny problem tych aut pojawia się po kolizji jak trzeba dokupić części typu lampy i lusterka wersje EU natomiast reszta bidy nie ma.

łysy30 napisał(a):To trochę tak jak ze spalaniem GS-a 430 - możemy jedynie wierzyć szybkiemu na słowo, bo brak jest punktu odniesienia - gdziekolwiek znajdziesz temat o spalaniu GS-a tam szybki pod innym nickiem pisze to samo co tutaj :D


Co do spalania...

to proponuję odwiedzić forum lexus odcedzić ściemniaczy od spalania rzędu 7l i 20l wtedy zobacz jaki jest ogół... jak miałbyś trudności to Ci wkleje coś co daje jednak wiarę mojemu tankowaniu a nie osób które nigdy nie jechały takim autem.
Jako porównanie sprawdź osoby które pisały o swoich isfach albo is350 wtedy zobaczysz jak to się ma 420KM do 280km... :naughty:

Ogólnie...

Panowie wiem że trudno w to uwierzyć ale przy starym LS uf10/20 i sc1 nie znajdziecie żadnych typowych usterek które można nazwać poważniejszymi i droższymi bo ich nie ma. Jedyne co może zadziałać to kiepski serwis oraz upływający czas.

p.s.

Napędy w ucf10/20 (w innych modelach też) pochodzą z supry turbo, silnik do 95r. był seryjnie zakuty są zdjęcia jak wyglądały korby, głowice miały przepływy które spokojnie przepchnęły by słonia..., :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Paź 2016, 09:32



Akurat ten pierwszy link opisuje LS-a I generacji, no ale ok - zakładam, że podszedłeś rzetelnie do tematu, a nie z góry przyjętym założeniem, że Lex zawsze musi być the best :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Paź 2016, 11:21

Oczywiście zestawienie miało bardziej charakter ciekawostki z racji okrągłego nr 20 (powiedzmy, że co 5-te albo 10-te będzie "mniej praktyczne") :) Wyjaśnia trochę skąd się bierze popyt na LS tych generacji.

Teraz wracam do przyziemnych.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010