Lexus ls400(II) czy BMW 7 (e38)

16 Lut 2013, 13:05

Witam. Ostatnio trochę poprawiło mi się finansowo i mogę w końcu kupić auto o jakim zawsze marzyłem czyli duże, wypasione, komfortowe i luksusowe, Takie auto można kupić już za naście tysięcy jednak utrzymanie takiego auta i naprawy nie są tanie. Mimo iż finansowo jest mi ciut lepiej :) nie oznacza to że nie mam ograniczeń. W związku z tym chciałbym prosić o radę co wybrać BMW e38 czy Leksusa ls 400 II. obydwa auta bardzo mi się podobają, kwestia jedynie kosztów eksploatacji i napraw. Proszę o radę osoby mające kontakt z tymi autami, ile na nie wydają itd. (pomijając kwestię spalania, bo tutaj raczej da się to przewidzieć czyli mało nie nie będzie :) ) Bardziej interesują mnie części eksploatacyjne, koszty wymiany oleju, pasków, klocków,tarcz, naprawy zawieszenia i ich trwałość oraz ogólna niezawodność/zawodność obydwu aut, odporność na korozję ( bo młode nie są) wszystko co może się wydać istotne :). Ceny zamienników i ich dostępność, jak i również dostępność części używanych bo czasem lepiej kupić używany oryginał niż czasem tańszy nowy zamiennik. Ogólnie wszystkie za i przeciw mile widziane, byle by były od osób które mają kontakt z tymi autami a nie od internetowych teoretyków.
catfish
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi

16 Lut 2013, 19:40

Wybrałbym lexa z kilku powodów
1) mniej spotykany bardziej oryginalny
2) lepszy wizerunek marki
3) ls400 ucf20jet już unowocześniny w porównaniu do 10ki (lepsza skrzynia, heble, mocniejszy silnik)
4) silniki UZ wywodzą się ze sportu i jak na dzisiejsze czasy są mega trwałe a przy tym w miarę oszczędne.
5) jak wejdziesz na lexus-forum.pl to zgłębisz ewentualne usterki ale na tyle jest ich mało że nie ma co sie obawiać problemów serwisowych.
6) doskonale współpracuje z LPG

Fajne auto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Lut 2013, 20:53

No czytam trochę, zwłaszcza fakt że Lex dobrze działa z LPG mnie pociesza bo mam doświadczenie w montażu 4 gen. Trochę mało używanych części na runku i z zamiennikami też szału nie ma. Niemniej jest ciekawą alternatywą dla 7mki, na pewno mniej oklepany niż BMW.
Najbardziej ciekawi mnie odporność na korozję, widziałem już parę BMW z tamtych lat i nie jest dobrze, zwłaszcza w okolicach tylnego zawieszenia i mostu. To chyba jakieś typowe miejsce zgnilizny w BMW nie tylko 7. Niestety nie miałem pod tym względem przyjrzeć się żadnemu ls 400. O ile naprawa mechaniki nie stanowi dla mnie problemu to nienawidzę , nie cierpię i nic chcę poprawiać blachy albo lakieru. Coraz bardziej ciekawi mnie LS 400 :)
catfish
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi

16 Lut 2013, 21:04

noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2013, 21:59

Lexus, marka sama w sobie jest klasą :)
Logic
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 35
Prawo jazdy: 09 04 1994
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Range Rover Sport
Silnik: 3.0 Diesel 255KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

16 Lut 2013, 23:36

Coraz bardziej pcha mnie w stronę lexa, co prawda BMW podoba mi się bardziej wizualnie zwłaszcza od środka ale Lexus jest jakiś taki ciekawszy, bardziej "prestige" :) mniej obstukany, i mniej banalny. I coraz bardziej niezawodny w stosunku do BMW wg. tego co czytam.
catfish
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym tak naprawdę jest tuning samochodów?
    Zakup nowego samochodu to dla wielu osób bez wątpienia ważne wydarzenie. Dla każdego oznacza ono jednak co innego. O ile dla większości z nas nowy samochód to po prostu środek transportu do pracy, sklepu czy ...
    Jak sprawdzić normę emisji spalin?
    Jak można sprawdzić normę emisji spalin EURO? Nie widzę takiej informacji w dowodzie rejestracyjnym, ani karcie pojazdu. Są jakieś strony, gdzie można byłoby to sprawdzić np. po nr VIN?

17 Lut 2013, 06:22

Weź się przymierz do niego i sprawdź czy naprawdę Ci pasuje, LS tej generacji nie jeździłem a jedynie obmacywałem ale wizualnie wygląda jak azjatycka podróbka Mercedesa z frontem od W140 i resztą jeszcze z epoki W126 z rozciągniętym wnętrzem Toyoty które nie powala materiałami ani stylizacją.
Technicznie pewnie zbliżony ale we wnętrzu nie czujesz tego luksusu.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2013, 09:20

Co do serwisu to z UCF20 może być problem z przednimi lampami bo używki w większosci są z UK reszta bez problemowa. Oczywiście gratów jest odpowiednio mniej niż do gebelsów tylko że nie są aż tak bardzo potrzebne :D
Najlepiej porównać sobie działy "problemy techniczne"różnych for związanych z rożnymi markami to w przypadku lexa są to działy martwe a jeżeli pojawiają się problemy to z jakimis bzdetami.
Ktoś wcześniej zarzucił że wnętrze jest nie teges, ogólnie jest teges tylko jakość skór jest kiepska w porównaniu np: do Ski.
Później jak zarazisz się lexem a gwarantuje Ci że masz bardzo duże prawdopodobieństwo jeżeli lubisz nudę serwisową kupisz sobie LS/GS430 i to już jest naprawdę :ok:
Motorownia z tych aut jest wzorem do nasladowania pod względem trwałości i ekonomii.

Warunek jest jeden : przed zakupem nie szukaj najtańszych śmieci z alledrogo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lut 2013, 12:27

Jedno to fakt że takie auto aby było naprawdę zadbane i w dobrym stanie nie może być tanie, z drugiej strony zawsze można się wpieprzyć na minę, co do jakości wnętrza to fakt widziałem BMW które wyglądały jak nówki ale i widziałem takie że szkoda gadać, zależy jak kto dbał, skóra nawet najlepsza jak nie jest konserwowana to szybko traci urok. Auto to nie mebel w domu, skóra w aucie ma przesrane, słońce, wilgoć, zimno, gorąco, dlatego welur jest o wiele lepszym materiałem obiciowym w autach ale już nie tak luksusowym choć po nastu latach skóra wygląda już nie bardzo luksusowo :) . Coraz bardziej skłaniam się w stronę Lexusa jednak, wygląd jak najbardziej nudny ale większa niezawodność, ekonomia i dobra praca na LPG dają mu przewagę nad BMW. Muszę jednak najpierw się do niego przymierzyć, zrobić parę kilometrów po mieście i za miastem nawet jako pasażer :) wetknąć nosa tu i tam, obejrzeć i obcykać, posłuchać i powąchać :D
catfish
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi

17 Lut 2013, 12:30

PS. Jestem z Gorzowa Wlkp, Gdyby był ktoś blisko z LS 400 I lub II to chętnie bym się spotkał w celu przymiarki, choćby obejrzenia i pogadania. :D
catfish
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi