Skrzynia i sprzęgło - Mini One 1.4 75KM Diesel

21 Lut 2017, 17:20

Witam, od roku jeżdże Mini One 1.4 75km diesel.
Od początku zakupu były trzy podstawowe wady tego auta:
-Ciężko wbijające biegi zwłaszcza rano lub na mrozie bieg 1 i wsteczny po rozgrzaniu bieg wstecny po rozgrzaniu już ładnie chodzi jedynka nie zawsze.
-Buczące sprzęgło, gdy puszczę szybko sprzęgło buczy, gdy powolutku nie ma tego problemu.
-Świrczy coś w aucie na niegu jałowym oraz na niskich obrotach <1200 czytałem gdzieś ,że te silniki niektóre tak mają.
Jest to silnik Toyoty o oznaczeniu d4d które montowano w yariskach.
I teraz pytanie do was: Czy te wymienione wady da się jakoś tanio usunąć ?
Bo jeśli będę musiał włożyć 5 k w ten interes to się załamie.
Dodam ,że jest to rocznik 2004 kupiony przy przebiegu 88tyś km, obecnie 110 tyś.
Piekarz09
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 10 10 2015
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Mini One
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

21 Lut 2017, 17:34

12-letni diesel z 88tys przebiegiem :lol: Ktoś musiał Cię nieźle zbajerować.
Na początek wymień olej w skrzyni, bo może już tam smoła się zrobiła.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2017, 15:19

Piekarz09 napisał(a):Jest to silnik Toyoty o oznaczeniu d4d które montowano w yariskach
Nie tylko także w aurisach, corollach, jeżeli to faktycznie ten silnik to jest to udana jednostka i raczej problemów z nią nie ma oraz nie jest droga w eksploatacji.
Przebieg bardzo mały (może 188tyś?) i raczej po takim przebiegu nie było by problemów ze skrzynią. Odgłosy nie wiemy jakie dokładnie są ale być może warto wymienić kompletne sprzęgło skoro są niepokojące dźwięki i problemy z wbijaniem biegów przy okazji olej i powinno być ok jeżeli nic mechanicznie nie jest uszkodzone w skrzyni.

Kompletne sprzęgło do tego silnika i skrzyni to 500-600zł + wymiana więc ze wszystkim zmieścisz się w 1000zł.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999