
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Olej jak normę spełnia do będzie ok.
Filtry bierz filtron i będzie ok
A co do płukanki to zakładam że 2 razy olej będzie zmieniany?
Acer66 napisał(a):Dlaczego koniecznie olej 0W40??? lepkośc to nie wszystko a co z innymi parametrami oleju..??
Acer66 napisał(a):Lepkość wyskotemperaturową olej 0W40 i olej 5W40 mają taką samą.Różnica czasowa w dotarciu oleju do najdalszego punktu silnika po między olejem 0W40 i 5W40 w naszych warunkach wynosi od 0,5-1,5 sekundy.
Acer66 napisał(a): Jeśli chodzi o płukankę to stosuje się ją w przypadku gdy zmieniasz olej np. z mineralnego na syntetyczny lub odwrotnie lub zmieniasz rodzaj oleju np. Motula na Elfa .
Jak będę miał możliwość zmieniać olej samemu to 10 tysięcy interwał maks, a jak będę używał droższego oleju i jeszcze do warsztatu jechać to po prostu zależnie od stylu jazdy itp. interwał 10-25 tysięcy plus płukanka. Z tego co ja dzisiaj się dowiedziałem to oleje które wyglądają na mocno zużyte po 10 tysiącach km to tracą właściwie czasem przykładowo 3% niektórych parametrów w wysokich temperaturach 100'C i przykładowo 7% w temperaturze pokojowej co jeszcze mieści się w przyjętych normach ewentualnie w górnych granicach do wymiany. Wymiana co 10 tysięcy to jest bardzo bezpieczna przy użytkowaniu takim typowo miejskim na jakimś oleju średniej czy kiepskiej jakości nawet, więc przy dobrym oleju, długich trasach, niezbyt ekstremalnej jeździe to taki olej ma jeszcze długo długo odpowiednie właściwości. Producenci marek na pewno nie poleca w swoim aucie rzadszej wymiany oleju bo i tak ludzie są przyzwyczajeni do tego raz na rok kontrola, pieczątka, raz na rok wymiany w tym olej obowiązkowo. Po drugie mniejsza szansa że ktoś nie zadba odpowiednio o auto plus mniejsze odstępy miedzy widzeniami z mechanikiem to większa szansa wyłapania innej usterki czyli zawsze długofalowo bardziej zadbane auta w dłuższym cyklu, więc producent może tylko stracić na takich zaleceniach do użytkowników komercyjnych, natomiast ci co się interesują motoryzacja, grzebią w autach, wymieniają sporo rzeczy sami no swój rozum powinni mieć.Acer66 napisał(a): a potem zmieniaj olej częściej czyli np. co 10 lub 12 tyś km.
Acer66 napisał(a):Pozostaje kwestia jaki olej zaleca producent czyli jakie parametry powinien ten olej posiadać: API,ACEA,ISLAC
Acer66 napisał(a):Zajrzyj do instrukcji co mówi o oleju producent ..ważne jest też w jakich warunkach będziesz użytkował samochód
Acer66 napisał(a):pewne pierwiastki które właśnie w procesie spalania ograniczają wytwarzanie sadzy aby chronić te elementy.
Acer66 napisał(a):W zasadzie to interesuje nas lepkość oleju w 100*C... dlaczego ? ponieważ jest to temperatura pracy oleju przy normalnych warunkach eksploatacji samochodu. Właśnie olej w silniku najczęściej osiąga mniej więcej taką temperaturę gdy jedziemy samochodem w normalnych warunkach.Temperatura oleju 150*C to skrajna temperatura pracy oleju stosowna przy pomiarach HTHS gdzie bada się olej na ...zrywanie filmu olejowego.
Acer66 napisał(a):Pozostaje jeszcze kwestia dodatków w oleju...i jak sam mówisz ceny???Prawdą jest ,że cena nie zawsze jest wyznacznikiem jakości ale ..zazwyczaj zawiera w sobie cenę komponentów zastosowanych w tej mieszaninie jaką jest olej...w twoim przypadku jest to szczególnie ważne z uwagi na turbinę..to pięta Achillesowa wszystkich samochodów z doładowaniem .
Acer66 napisał(a):Zapomniałem dodać ,że ja stosuję filtr oleju z tzw.zaworem zwrotnym ..gdy silnik gaśnie i spada ciśnienie w magistrali olejowej ten zawór się zamyka i zatrzymuje olej w magistrali nie pozwalając mu spłynąć całkowicie do miski olejowej silnika.
Acer66 napisał(a):Przy ponownym rozruchu silnika to olej już jest w magistrali co skraca diametralnie czas rozpoczęcia cyklu smarowania...istotne zarówno zimą jak i latem a szczególnie jak jeździsz na krótkich odcinkach i często uruchamiasz silnik.
Acer66 napisał(a):syntetyki na bazie PAO i estrów są na ten proces o wiele bardziej odporniejsze..Ale nie ma nic idealnego
Baza z danymi technicznymi samochodów marki ALFA ROMEO. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne ALFA ROMEO