15.000 - 25.000 zł - kompakt lub mały sedan do LPG, maks. 10-letni

15.000 - 25.000 zł - kompakt lub mały sedan do LPG, maks. 10-letni

28 Gru 2015, 14:51

Witam,
Poszukuję samochodu za ok. 20.000 zł w benzynie z silnikiem powyżej 100 KM, dobrze współpracującym z LPG i w miarę niedrogim w seriwisowaniu. Rocznik ok. 2005-2009. Rocznie będę nim robić ok. 15-18 tys. km z czego 70% po mieście.

Jeżeli chodzi o wielkość, to najlepiej kompakt lub "mały" sedan. Moglibyście polecić jakiś konkretny model i silnik wpisujący się w te wymagania.

Zastanawiałem się nad Astrą H, ale silnik 115 KM podobno słabo znosi gaz. To samo z Bravo II tjet 120 KM. Może jakiś Focus II (ale który silnik?)
Może jakieś inne pomysły? Podoba mi się np. Volvo s40 z silnikiem 2,4 ale trochę boję się cen serwisu + dostępne w tej cenie egzemplarze mają przebiegi bliżej pod 250 tys. niż 150 tys. jak w przypadku focusów z astr :)

Tak w ogóle sugerowalibyście szukanie samochodów do jakiegoś określonego przebiegu?

Będę wdzięczny za wszelkią pomoc i sugestie :)
qwer7y
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 28 Gru 2015, 14:11
Prawo jazdy od: 01 03 2005
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: i20

Re: 15.000 - 25.000 zł - kompakt lub mały sedan do LPG, maks. 10-letni

28 Gru 2015, 16:47

Bravo będzie dobrym wyborem i silnik 1.4 T-jet dobrze znosi gaz. Focusy kiepsko znoszą instalacje gazową.
W tym budżecie możesz popatrzeć na Civic VII 1.6 Corolla e12 1.6 lub Mazde 3 2.0.
Jednak w przypadku Civica trzeba pamiętać o regulacji zaworów co 20k km.
Nie patrz się na na przebieg bo liczy się stan samochodu, auto z większym przebiegiem może być w lepszym stanie niż z mniejszym.
A za flaszkę możesz mieć przebieg jaki chcesz.
250k km w aucie 10 letnim to normalny przebieg, więc tym się nie sugeruj.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 561
Rejestracja: 28 Sty 2014, 19:41
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

Re: 15.000 - 25.000 zł - kompakt lub mały sedan do LPG, maks. 10-letni

29 Gru 2015, 08:42

Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli chodzi o Bravo z t-jetem, to rzeczywiście ponoć dobrze znosi gaz, ale podobno spece mają duże trudności z właściwym dostrojeniem instalacji, stąd moje obawy.

A jeżeli chodzi o focusy, to żaden silnik nie jest bezproblemowy jeżeli chodzi o LPG?

Popatrzę jeszcze rzeczywiście na mazdy i może corolle. Civic jakoś mi się nie podoba :)

Z góry dziękuję za dodatkowe sugestie :)
qwer7y
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 28 Gru 2015, 14:11
Prawo jazdy od: 01 03 2005
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: i20
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobusy specjalne Autobusy specjalne
    Autobusy są stosunkowo rzadko poddawane adaptacjom i wykorzystywane do innych niż tradycyjne zastosowań. Niemniej jednak czasami, szczególnie ze względu na duże wymiary nadwozi oraz wyższy niż w samochodach ciężarowych ...
    Nowe systemy bezpieczeństwa od Volvo Nowe systemy bezpieczeństwa od Volvo
    W pełni zautomatyzowana jazda w korku, ograniczenie kolizji na skrzyżowaniach oraz redukcja do zera kolizji z udziałem zwierząt – to najnowsze projekty w dziedzinie bezpieczeństwa, nad którymi pracuje Volvo. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      Subaru Impreza STI
      Jaguar
      MINI Clubman Bond Street, tył