2.0 TDI 2000r. Czerwona kontrolka silnika-silnik się dusi.

14 Lip 2011, 18:12

Witam.
Od kilku dni borykam się z problemem.Mianowicie podczas jazdy zapala mi się czerwona kontrolka silnika.Zapala się czasem do ok.1800 obr. później gaśnie i zapala się ponownie od ok.2500obr. a czasem nie zapala się w dolnym zakresie obrotów tylko w wyższym(ok.2500+)
Za każdym razem silnik traci moc i mam odczucie jakby się dusił.Dziś zrobiłem mu przegląd(olej, filtr powietrza, oleju).Prawie za każdym razem jest tak że jak podjeżdżam pod wzniesienie to zapala mi się przy prędkości ok.70km/h(zależy pod jakim stopniem jest droga), z górki mogę jechać nawet 120 i dopiero się zapala.
Nie dymi, nie kopci, nie odnotowałem ubytku płynów.Spróbowałem nawet zrobić obejście filtra paliwa ale nic nie dało.Silnik pracuje równo, nie rzuca nim.
Proszę o pomoc.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

14 Lip 2011, 19:11

najlepiej jak pojedziesz na kompa
wtedy będzie wiadomo co i jak
pozdro.
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lip 2011, 22:47

No to to wiadomo.
Myślałem że ktoś wie co może być tego przyczyną i szybciej uda się rozwiązać problem, bo na komputer jestem umówiony dopiero za kilka dni.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

15 Lip 2011, 18:48

praktycznie w każdym dobrym warsztacie powinni miec kompa
więc dlaczego za kilka dni
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lip 2011, 21:17

Komputer odczytał błąd jako:
Błąd na pierwszym wtryskiwaczu.
Czyli co może być tego przyczyną?
Pada pompa? Wtrysk wyeksploatowany?A może rozrząd przestawiony?
Pomóżcie proszę.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

18 Lip 2011, 09:13

Nie wiem jak to jest w 2.0D ale w benzynie mam pomarańczową lampkę....
Miałem podobna sytuację zapalania się kontrolki . Przyszedł moment że sie zapaliła i nie mogłem odpalić.
Po podłączeniu do kompa (polecam zakup intersejsu 60-100zł na alledrogo) wyszło wypadanie zapłonów. Filtry, oleje...nic. Co się okazało wy wymieniłem kable i jak ręką odjął...
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Lip 2011, 09:59

myśle że najlepiej bedzie odwiedzić dobry serwis znający silniki z CR,
nie znam przebiegu , ale może pora na nowy/regenerowany wtryskiwacz -choć one lubią kompletami byc wymieniane
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lip 2011, 10:34

Licznik mu pokazuje 146 tyś km.
Na 117 tyś km miał regenerację pompy, wtryskiwaczy nie trzeba było regenerować bo były jak nowe.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk