508 vs Optima

01 Paź 2021, 19:42

Witam,
Przymierzam się do zakupu samochodu.
Budżet jakim dysponuje to 40-45k.
Auta jakie zainteresowały mnie najbardziej to Kia Optima i Peugeot 508. Poczytałem troche o tych autach i jedynie Diesle wchodzą w grę.
Czy możecie mi opowiedzieć coś o tych autkach? Warte kupienia? Czy w tym budżecie jest szansa dostania ciekawej sztuki?
Pozdrawiam
Cisu94
Obserwowany
 
Posty: 2
0

01 Paź 2021, 19:59

No to chyba problemu nie ma bo optima za max 45 to grzebanie wśród gruzów a przy 508 już ładne egzemplarze
franccc
Zaawansowany
 
Posty: 601
Przebieg/rok: >50tys. km
0

02 Paź 2021, 09:49

40-45 k to całkiem fajny budżet jeśli chodzi o 508.
Najlepiej celować w przedlifta, który nie ma jeszcze adblue. Części w przystępnych cenach jeśli chodzi o ten segment aut, powiem nawet że jest bardzo dobrze w tej kwestii.
Auto wygodne, można trafić z fajnym wyposażeniem i w mojej opinii jest to bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
Myślę, że w tym przypadku 35-40 k powinno być ok w zależności od rocznika, przebiegu i stanu.

Jakbyś patrzał za poliftem, to różnice poza lekkimi zmianami zderzaka, lamp i grilla jest zmieniony wyświetlacz multimedialny, który obsługiwany jest dotykowo, dodatkowo występuje kamera cofania no i przednie reflektory są full led.

W przypadku polifta to raczej kwoty 45k to absolutne minimum i trochę musiałbyś podciągnąć budżet
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 205
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0 HDi 163KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
0

02 Paź 2021, 12:48

No właśnie polifty ciut bardziej wpadają w moje oko. :) To mówisz, że z tym budżetem jednak przedlift? A do polifta ile musiałbym jeszcze dołożyć?
A jak z silnikami? Patrzeć raczej tylko na 2.0 czy 1,6 też daje radę? Zależy mi raczej na dynamicznej jeździe :D
Cisu94
Obserwowany
 
Posty: 2
0

02 Paź 2021, 16:51

Przecież to waży półtorej tony więc silnik 1.6 nadaje się dla emeryta. Nooo ale kupisz go sporo taniej niż 2.0. Ewentualnie jakiś chiptuning na te 13X i powinno być w miarę ok. Najlepiej się przejechać
franccc
Zaawansowany
 
Posty: 601
Przebieg/rok: >50tys. km
0

02 Paź 2021, 20:09

Myślę, że 50k trzeba mieć na polifta.
Jak chcesz bardziej dynamicznie jeździć to nie myśl nawet o 1.6 HDi :D minimum 2.0 150KM + program, a najlepiej 2.0 180KM z programem na okolice 200-205KM w zależności od tego ile seria wypluje.

Jeśli chodzi o przedlifta to budżet Ci wystarczy, żeby nawet poszukać ładne GT 2.2 Hdi. Tam masz fabrycznie 204KM/450Nm, a w rzeczywistości około 195KM/435KM i można podciągnąć programem na 230/500.
Bardzi często w wersjach GT jest prawie maksymalne wyposażenie.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 205
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0 HDi 163KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy
    Od 2011 roku Renault jest pionierem i niezaprzeczalnym liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Od debiutu rynkowego pod koniec 2011 roku Kangoo elektryczne zyskało uznanie blisko 70 000 klientów ...
    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...

  • 18 Paź 2021, 12:15

    No tylko w używce robienie programu to tylko proszenie się o klopoty. Te silniki 2.0 HDI nie są takie same jak w GT. masz słabsze dwumasy i kolo szybciej pada a koszt duży. Lepiej brać mocniejszą wersje niz robic softy ktorych efektem jest po paru miesiacach stukająca dwumasa albo zuzyte sprzeglo.

    wystarczy popatrzec czym sie dwa te same silniki rozniace się "tylko" programem.

    http://dailydriver.pl/porady/technika/c ... c-silnika/

    to nie jest takie cudowne i bezproblemowe jak reklamują to pseudo tunerzy
    LKempinski
    Początkujący
     
    Posty: 53
    0

    18 Paź 2021, 17:12

    Przecież to logiczne, chiptuning zawsze kończy się przyspieszeniem zużycia głównie układu napędowego, ale nie popadajmy w skrajności. To nie dzieje się na przestrzeni paru msc, a jeśli tak to znaczy, że dwumasa już miała dość.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 721
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008
    0

    18 Paź 2021, 18:56

    LKempinski

    pseudo to jest Twój bzdurny post, który nie ma żadnego logicznego i praktycznego wyjaśnienia.
    Głupoty gadasz i siejesz herezje. Nie porównuj chituningu u Mietka w szopie do profesjonalnego u osób, które się na tym znają.
    Tom88T
    Początkujący
     
    Posty: 205
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: 508
    Silnik: 2.0 HDi 163KM
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
    0

    18 Paź 2021, 19:10

    tak bardzo sie znają. tak sie znają że nie dają realnie żadnej gwarancji na modyfikcje. jak sie coś wysypie to ręce umywają i zawsze winny uzytkownik albo poprzedni wlasciciel co nie dbał.

    to że pewnie z tego żyjesz to nie uprawnia Cie do gloszenia glupot. taki tuner co sie zna nie da gwarancji naawet na nowe auto. Za to takie Mitsubishi jak robisz u nich chiptuning Start to masz gwarancję na 5 lat.

    Wiec kogo ty chcesz oszukać chłopcze......
    LKempinski
    Początkujący
     
    Posty: 53
    0

    18 Paź 2021, 20:13

    Ale na co niby dostajesz gwarancję kiedy ktoś ci w kompie pogrzebał? Że ci się koło nie urwie?
    franccc
    Zaawansowany
     
    Posty: 601
    Przebieg/rok: >50tys. km
    0

    18 Paź 2021, 20:31

    Po pierwsze nie żyję z tego, bo zajmuję się innymi rzeczami, a po drugie chłopcze to możesz mówić do swoich koleżków na podwórku :ok:

    A jaką Ty byś chciał gwarancję na modyfikacje w ECU / TCU ?? Zastanów się w ogóle co piszesz, albo idź poprzeglądaj inne tematy i artykuły :lol:
    Tom88T
    Początkujący
     
    Posty: 205
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: 508
    Silnik: 2.0 HDi 163KM
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
    0

    19 Paź 2021, 15:41

    Gwarancja na modyfikacje ma polegać na tym, że program nie uszkodzi silnika czy ukladu przeniesienie napędu. Tak jest w Mitsubishi. Wiem bo miałem poprzednie L200 i tam potrafili dać gwarancję na chip nawet jeśli auto było używane.

    Po co gwarancja? Wystarczy, że w dieslu dasz zbyt bogatą mieszankę i masz po tłokach.

    Po drugie tuner musi wiedzieć jaki zapas konstrukcyjny jest na cześciach (przynajmniej oryginalnych). DSG na DQ200 nie wytrzymuje więcej jak 200-220 Nm. Skoro tuner tego nie wie to jest ch*j a nie tuner.
    To samo o dwumasie. Każde dwumasy mają zapas konstrukcyjny w zakresie momentu. Jeśli tuner tego nie wie to zrobi Ci dwumase która za 30-50 tys. km zacznie stukać. Wiekszosc mysli że te dwumasy to sobie badają bo są kiepskie a najczesciej jest to wina usterek wtrysków czy doładowania. No i wlasnie kiepskim "tuningów". Porada dla kolegi - kup mocniejsze wersje i nie baw sie w takie partactwo.
    LKempinski
    Początkujący
     
    Posty: 53
    0

    19 Paź 2021, 16:19

    LKempinski napisał(a):Gwarancja na modyfikacje ma polegać na tym, że program nie uszkodzi silnika czy ukladu przeniesienie napędu.


    Masakra. Dawaj namiary na kogoś kto mi da gwarancję na przeniesienie napędu, kończy mi się dwumasa to jej dowalę chipem i mi chłopaki koszty wymiany pokryją :mrgreen:
    franccc
    Zaawansowany
     
    Posty: 601
    Przebieg/rok: >50tys. km
    0

    19 Paź 2021, 16:32

    Przecież gwarancja na dwumasę to absurd, wystarczy że będzie jeździć na niskich obrotach i ją szlag trafi od tego, nie od chipa.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7312
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    0